Part 5

244 4 0
                                    

.

.

.

Yup.

Memang sejak dari Iris bergerak keluar, Emir pun habis memakan sarapan nya lalu menyapa mamanya dan papa tirinya itu sebelum keluar dari rumah.

'Iris?'

Pelik Emir ketika melihat Iris yang seperti sedang berbual dengan bodyguard peribadi keluarganya.

.

.

.

Di sebuah sekolah International Negara J.

Ada satu kumpulan remaja lelaki.

"Mana si Emir? Biasa dia paling awal." Soal remaja lelaki yang berperwatakan bad boy dengan satu kain merah kecil yang diikat di dahinya itu, Zeyki.

"Kan. Takkan stuck dalam jam kot." Kata remaja lelaki yang lain dengan gayanya lebih kurang dengan remaja lelaki yang bad boy tadi, Kelvin.

"OTW." Jawab singkat remaja lelaki yang berwajah dingin dan flat nya itu, Farhat.

"Huh?" Pelik remaja lelaki yang ada ikatan kain di dahinya itu dengan kata kawannya itu walaupun sudah lama berkawan dia masih lagi blur dengan percakapan singkat kawannya itu.

"Emir otw." Jawab singkat seorang lelaki yang seperti remaja lelaki berwajah dingin itu tetapi ada satu cermin mata yang terletak cantik di hidungnya yang mancung itu, Rayhan.

"Ohhh..." Faham Zeyki itu lagi.

Vromm

Vroomm

Terlihatlah superbike berwarna serba hitam biru itu memasuki kawasan sekolah itu.

"Woy Emir!" Sapa remaja lelaki yang berkumpul tadi.

Emir hanya mengangkat kepalanya membalas sapaan kawannya itu.

"Apasal kau lambat hari ini?" Soal Kelvin dan Zeyki.

"Ada hal sikit." Jawab Emir.

"Oh. Okaylah jom ma..." belum sempat Zeyki ingin menghabiskan cakapnya.

Ternampak sebuah kereta mewah yang memasuki kawasan sekolah tetapi bukan kereta mewah itu yang menjadi pusat perhatian mereka.

Di pintu kereta belakang keluarnya seorang perempuan yang tidak pernah terlihat di sekolah itu tetapi dia memakai baju sekolah itu.

'Murid baru ke tu?'

'Wey! Lawanya!'

'Siapa itu?'

Macam-macam percakapan yang terdengar dari murid-murid di sana.

Tak kalah juga dipihak Emir dan kawan-kawannya.

"Uish! Siapa tu? Cantiknya." Seru Zeyki bertubi-tubi sambil menatap semangat.

Emir hanya terdiam melihat Iris.

Yup. Iris Hadley.

Tanpa mereka sedar ada yang terdiam dan menatap dalam ke arah Iris.

.

.

.

Iris yang sudah keluar dari kereta dengan sendiri kerana dia memberitahu pada Mirza bahawa dia akan keluar sendiri.

Dia pun melihat ke rah sekolah barunya ini.

HUH

Setelah menghelakan nafasnya malas, Iris pun bergerak ingin mencari pejabat untuk mengetahui dimana kelasnya.

THE PAIN OF TEARS 🚫Where stories live. Discover now