Part 6

187 4 0
                                    

.


.


.

"Iris Hadley."

/

KRIK

KRIK

Balasan yang didapati oleh Iris hanya rakan-rakan kelasnya itu diam sambil menatap ke arahnya.

Iris mengerutkan dahinya.

Guru lelaki yang bertagkan nama SHAWN itu sememangnya menatap ke arah Iris pun melihat dahi mulus Iris yang berkerut pun dirinya ikut mengerutkan dahinya lalu melihat ke arah kelas.

EHEM

Deheman Shawn membuatkan mereka semua tersedar dari keterdiaman mereka sejak Iris memasuki ke kelas mereka.

'Wey! Betullah dia murid baru.'

'Dia sekelas dengan kita lah!'

'Dari jauh dah lawa, ni depan-depan perghh'

Begitulah kejadian dari hening terus menjadi bisik-bisikan.

Iris hanya diam mendengar dan melihat itu.

Tiba-tiba ada seorang pelajar lelaki yang mempunyai ikatan pada dahinya mengangkat tangan.

Iris terus memfokuskan matanya untuk melihat siapa yang mengangkat tangan itu dan ternampaklah Emir disitu.

'Emir?' Pelik Iris kerana dirinya akan satu kelas dengan Emir dan sudah tahu ini mesti kerja papa nya itu.

"Zeyki." Seru Shawn.

Iris hanya diam menunggu apa yang hendak dikata oleh remaja lelaki yang dipanggil Zeyki itu kerana dia sekarang hanya ingin duduk dengan cepat.

"Pindahan dari mana? Kenapa pindah sini? Ada no contact tak? A..."

Ehem

Deheman singkat yang didapati dari Emir membuatkan soalan bertubi-tubi Zeyki terhenti.

Hehe

Zeyki pun hanya menggaru belakang kepalanya sambil menyeringai kecil.

Baru sahaja Shawn ingin membalas.

"Dari Negara D. Family's matter. Ada." Iris jawab tanpa reaksi.

Yang lain pun terdiam lalu Iris melihat sepertinya ada yang lain ingin mengangkat tangan dan dengan cepat Iris berkata pada Shawn.

"Boleh saya duduk?" Soal sopan Iris pada Shawn singkat sambil menatap Shawn.

Shawn pun hanya mengangguk.

Iris yang melihat itupun bergerak ke arah sebuah meja dan kerusi yang kosong di bahagian belakang berhampiran dengan tingkap.

Nice spot.

Mereka pun sambung dengan pelajaran yang terputus tadi.

Iris yang sememangnya belum mempunyai buku pun hanya diam sambil melihat ke arah tingkap sekilas lalu ke hadapan.

Srek

Iris tersentak ketika tiba-tiba sahaja ada sebuah buku subjek di mejanya yang diletakkan dari arah belakangnya.

Iris tanpa sedar menoleh dan melihat Emir yang terdiam menatapnya sebentar lalu menoleh pandangannya ke hadapan.

Yup.

Tanpa Iris sedar dirinya berada di kedudukan yang tidak ada yang berani mahu duduk kerana di bahagian depannya ada Zeyki dan Kelvin lalu dibahagian belakangnya ada Farhat,Emir dan Rayhan.

THE PAIN OF TEARS 🚫Where stories live. Discover now