Part 8

150 4 0
                                    

.


.


.

"BELAJAR TEMPAT TERNAMA TAPI TAK ADA BUDI BAHASA. BULI JADI TV SHOW. TAK ADA YANG NAK MAJU KE DEPAN. LELAKI. PEREMPUAN. SAMA. PENGECUT. AKU MALAS NAK MASUK CAMPUR TAPI TAK SENGAJA LALU SEBAB SINI SAJA JALAN NAK KELUAR. AKU NAK PERGI TAPI PEREMPUAN NI HALANG AKU AND FOR MY FIRST F*CKING DAY KAT SINI AKU DAH DAPAT MARK. HEH MARK. HERO? AKU TAK PERLU JADI HERO SEBAB KAT SINI SEMUA PENGECUT. KAYA. MISKIN. BEZA MEMANG TAPI KITA SAMA. MANUSIA. AKU PINDAH SINI. AMAN. TAPI KORANG DAH ROSAKKAN PLAN STUDY IN PEACE AKU MACAM ORANG BODOH TAK TERPELAJAR. NAK BENCI. NAK MAKI. NAK SAMAN. NAK CARI MASALAH. GO AHEAD. "

/

Satu setiap perkataan Iris yang membuat mereka yang berada di cafe terasa dan marah tetapi dalam masa yang sama mereka tidak ada yang bersuara kerana apa yang diucapkan oleh Iris itu betul.

Iris memandang setiap orang yang dapat dilihat dari penglihatannya termasuk E mir dan yang lain, terdiam dengan kata-kata Iris dan pandangan tajam Iris yang tidak sesuai dengan wajahnya.

'Iris...'

Iris melepaskan genggamannya selepas merasakan air mata Everly jatuh di tangannya.

'Aku....buat lagi..'

Iris dapat rasakan kedua-dua tangannya menggigil dan dengan tenang dia meletakkan tangannya kebelakang badannya sambil menggenggam erat tangan nya sendiri.

Sambil melihat ke arah tangan Everly, tetapi tiada sesiapa yang bergerak.

Iris melihat ke arah mata Everly yang masih menangis kerana rasa sakit dari tangannya.

"Lemah." Pendek kata penutup Iris sebelum dirinya bergerak keluar dari cafe dan terus berjalan tanpa henti.

Mereka semua pun tersedar dari kejadian itu serta ada juga yang mengambil video kejadian tersebut dan meng upload ke link media social sekolah yang dapat dilihat oleh semua murid, guru dan ibu bapa murid.

Berita tergempar.

.

.

.

SREK

BRAK

BRAK

SREK

TESS

ISKK

ISKK

"Mama... Reyse tak sengaja"

"Sakit maa.. sakitt argh.."

"Mama.."

"Reyse buat lagi.."

"Reyse jahat ma..."

"Haha betul ma"

"Reyse sama saja dengan dia orang"

"Mama..isk.."

"Reyse jahat.."

Di kawasan tinggal yang berhampiran dengan sekolah. Iris yang berjalan tanpa henti tiba-tiba sampai ke belakang sekolah yang sunyi dah suram.

Iris sosok yang tiba-tiba menjadi tenang di hadapan orang, sekarang dengan penampilan mata yang kosong dan berkaca dengan air matanya.

Tangannya yang mulus kini sudah mulai berdarah kerana menumbuk dengan kuar dan tanpa henti pada dinding bangunan kosong yang terbiar itu. Bibirnya yang merah natural telah bertukar pucat sambil mengucapkan perlahan kata-kata yang sama berulang kali.

ISK

SREK

"Mama....isk..ma" Iris menjatuhkan dirinya sambil bersandar pada dinding bangunan itu dengan tangannya yang masih bergetar tanpa henti.

"Mama..." mata kosong Iris tiba-tiba tertutup rapat dan nafasnya yang menjadi perlahan.

Tes

Air mata yang masih mengalir keluar dari mata indah Iris yang hampir terjatuh pada tanah tetapi tiba-tiba mengalir jatuh atas telapak tangan seseorang.

Sosok misteri itu melihat ke arah telapak tangannya lalu membawa ke depan bibir tebalnya dan menjelirkan sedikit lidahnya ke arah telapak tangannya atau lebih tepat pada air mata Iris.

"Masin." Satu kata dengan suara serak-serak basah lalu melihat ke arah tangan Iris yang berdarah sebelum melihat dalam wajah sayu Iris.

Dia lalu mengeluarkan telefon.

"Ambil. Now." Arahnya setelah menelefon seseorang lalu menyimpan kembali telefonnya.

Srek

Sosok lelaki itupun mengangkat lembut Iris tanpa dia sendiri sedar lalu menggendong Iris bridal style dan bergerak pergi dari sana.

Lalu mereka dijemput oleh para lelaki berpakaian serba hitam.

"Tuan." Seru patuh seorang lelaki itu pada sosok lelaki yang masih menggendong Iris.

"Karl" Kata singkat sosol lelaki itu lalu masuk ke dalam kereta smabil memegang Iris yang masih tidak sedar.

'Tuan pegang perempuan. Bawah umur?'

Tapi dengan cepat dia menelefon seorang yang bernama Karl lalu bergerak pergi dari sana.

'Reyse' sambil melihat pada wajah Iris.

.

.

.

Di sebuah mansion besar.

Dalam bilik besar dan mewah yang serba hitam.

"Aku dah rawat luka kat buku lima kedua-dua tangan dia. Cuma nanti bila dia bangun inform kan jangan kena air sebab takut luka lambat baik and tinggal bekas luka. Aku nampak lebam kat lengan kanan dia so nanti aku tinggalkan ubat sapu untuk redakan sikit sakit lebam tu." Terang panjang seorang lelaki yang berpakaian serba putih itu dan mempunyai tanda nama di bahagian baju jubah putihnya itu KARL.

"Btw siapa perempuan ni? Aku tengah kerja tiba-tiba Eric call aku kata urgent, aku ingatkan kau." Sambung Karl pada sosok lelaki yang berdiri diam di sebelah katil itu dan malangnya lagi sosok lelaki yang mengabaikannya ialah kawannya.

"Woy Shawn! Aku tanya ni." Sergah Karl annoying dengan kawannya itu.

"Keluar." Singkat kata sahaja.

Karl yang mendengar itupun hanya menghelakan nafas penat dengan sikap Shawn lalu bergerak keluar dan tanpa sedar menoleh melihat ke arah sosok perempuan yang masih memakai seragam sekolah.

'Iris Hadley.' Ingatnya ketika ternampak tag nama remaja perempuan itu.

Klik

Shawn yang masih berdiri di sebelah katilnya itu pun bergerak lalu mendekatkan dirinya pada Iris.

Tes

Dia mengusap perlahan sisi wajah Iris yang tiba-tiba air mata mengalir dari mata tertutup.

Shawn mengerutkan dahinya sambil merenung dalam wajah Iris.

'What's ever happened to you?'

























































.

.

.

.


































































jangan lupa vote ya kalau rajin😌











































Next.

THE PAIN OF TEARS 🚫Where stories live. Discover now