.
.
.
"IRIS!" Seru mereka berlima ketika melihat Iris pengsan lalu footage tiba-tiba hilang setelah itu.
/
"Kenapa jadi macam ni?!" Tengking Emir tiba-tiba.
Brak
"EMIR!" Mereka yang melihat Emir bergegas keluar dari sana pun mengikuti di belakang.
Tujuan mereka. Kawasan terakhir Iris.
"Sial!" Maki Zeyki ketika tidak melihat sosok Iris pun.
Srek
Mereka pun melihat ke arah Farhat yang berdiri di depan dinding yang mempunyai dua bekas yang berdarah.
Posisi dinding yang ditumbuk Iris."Darah.." kata Kelvin sambil mengerutkan dahinya.
Yang lain pun hanya terdiam.
"Emir! Kau nak pergi mana?!" Soal Zeyki laju ketika melihat Emir berlari ke arah parking.
"Ikut."
VROMM
VROMM
.
.
.
Sampai sahaja Emir di rumah nya, dia lansung meluru masuk dan melihat ke arah dalam rumah mencari- cari kelibat Iris.
"Emir?" Seru pelik Katlynn ketika turun untuk meminum air dia melihat ke arah Emir dan kawan-kawan anak sulungnya.
"Emir buat apa balik waktu-waktu macam ni? Sekolah?" Sambung Katlynn lagi.
"Ma..Iris ada ke?" Tanpa kata Emir terus menyuarakan soalan yang sedang menjadi prioriti nya sekarang.
"Iris? Kat sekolah lah."
"Emir kenapa ni? Jangan buat mama risau. Kenapa dengan Iris?" Soal bertubi-tubi Katlynn dengan matanya yang sudah mula terbeliak panik.
"Ma..."
"Kenapa dengan baby Reyse?" Soal tiba-tiba di belakang Katlynn.
"Awak..."
"KENAPA DENGAN BABY REYSE?!" Ulang tuan Irsyad tajam sambil melihat ke arah anak tirinya itu.
Katlynn hanya mampu menenangkan dirinya yang panik dulu.
"Emir sayang beritahu mama kenapa dengan Iris. Jangan buat mama dengan uncle risau." Soal Katlynn lagi setelah mencuba untuk tenang.
"Emir..."
"Iris hilang." Jawab Emir perlahan.
"APA?!!" Seru terkejut Katlynn dan tuan Irsyad semestinya.
"Apa yang jadi? Kenapa Iris hilang?" Soalan bertubi Katlynn.
"Maaf auntie Kat, kami semua tengah mencari Iris since dari sekolah tadi." Terang Kelvin pada mama Emir serta papa tiri Emir itu walaupun mereka semua tengah fikir dan pelik siapa Iris bagi Emir.
"CERITA SEKARANG!" Tegas tuan Irsyad yang sekarang sedang diselimuti oleh emosi takut dan panik.
"Macam ni unc..."
KLIK
Baru sahaja Kelvin ingin menceritakan secara ringkas apa yang berlaku pun terhenti ketika bunyi pintu yang dibuka lalu muncullah sosok yang dicari-cari dan membuat orang gelisah.
"IRIS!"
"BABY!"
Seruan mereka semua ketika melihat ke arah Iris yang masuk ke rumah dengan memakai sweater hitam besar yang menutup sebahagian dari tubuhnya serta hoodie yang menutup separuh dari wajahnya.
YOU ARE READING
THE PAIN OF TEARS 🚫
Romantizm🚫 🚫 🚫 HI!!! GUYS!!! This story tak sama like before, rate 18 +++. Tapi nak tahu apa yang beza? Try baca dulu... Semua cerita just from my own create on my own imagination. 😘 . . . IRIS HADLEY seorang perempuan yang hanya ingin hidup normal sepe...