Üdvözöljük Salemben! A táblafelirat, ami egyarát rejtett misztikumot és izgalmat önmagába. Susan a nyakát nyújtogatva próbált a városból többet látni, habár nem volt nehéz dolga a kopár síkság miatt. Haladtak még egy keveset előre, majd egy kihelyezett sátor mellett, ami elég otthonosnak tűnt megálltak a város első útszakaszától pár méterrel odébb. A sátorból egy idősebb férfi lépett ki és egy barna kalapot emelt a fejére. A háta görnyedt volt már, de mégis fürgén mozgott feléjük. Mikor Susan kinyitotta a kocsiajtót a férfi illedelmesen a kezét nyújtotta neki, hogy kisegítse onnan.
-Köszönöm. - mondta Susan.
-Szóra sem érdemes, önök azok gondolom. Na már a nyelvem hegyén voltak a nevek, hová is tettem azt a pípírt? - morgolódott magában.
-Semmi szükség arra, a nevem Susan Anderson, ő pedig itt egy barátom Judy Heastings.
-Á igen már emlékszem, hová is tettem az eszemet, - nevetett fel kicsit - Robert Graid vagyok, Salem város úgynevezett ezermestere. Üdvözlöm önöket.
-Köszönjük, igazán kedves. Miért kellett megállnunk?
-Azért kedves hölgyem mert nem hajhatnak be kocsival, sajnos a papunk Mr. Stone megtiltotta már évekkel ezelőtt, hogy ilyesmi megtörténjen, megvédi a város tisztaságát.
-A tisztaság miatt nem kell aggódniuk, ez itt elektromos. Nem füstöl.
-Ó, én nem úgy értettem, hanem hogy a város lelki tisztaságát is megvédi, nem szeretné, hogy az emberek ilyesmit lássanak, még megrendítené őket a hitükben.
Megrendíteni az emberek hitét, hiszen ez csak egy autó. Mégis miben befolyásolná őket bármiben. Persze itt most azt kell tiszteletben tartaniuk, hiszen ők itt az idegenek.
-Hacsak nem akarnak több kilométert gyalogolni míg a modern városrészből átérnek ide.
-Dehogy, jó nekünk így is. Mennyire van messze a szállásunk innen?
Judy rendkívül feszültté vált, amikor meghallotta, hogy a kocsit itt kell hagynia.
-Akkor már mindegy, ha itt alszunk a kocsiban, nem kényelmetlenebb egy ágytól. - mondta.
Susan egy megrovó pillantással azonnal csendre intette.
-Mi a biztosíték arra, hogy a kocsi itt lesz még mikor visszajövünk érte? - fordult vissza egy pillanatra és a válla fölött Judyra pillantott.
-Őszintén semmi. Sok itt a vad és lehet megrongálja egy eltévedt vaddisznó vagy szarvas. És gyakran járnak ide magukat sátánistának valló fiatalok, akik gyakran csak alkoholisták.
Judy arcán átvillant egy árnyi, Susan abban a pillanatban tudta, hogy még egy szó és a nő tényleg minden éjszakát a kocsijában fog tölteni. De ekkor a vénember elnevette magát.
-Nyugalom, csak vicc volt, legalábbis az állatokkal kapcsolatos része. Azok a kis rongyok meg úgyis csak isznak, még nem volt rá példa, hogy rongáltak volna.
Judy ekkor vette észre a félig romos házat a semmi közepén, amelynek az oldala tele volt firkálva graffitikkel. Elképzelte, hogy visszatér a kocsihoz és már csak annyit lát, hogy mindenhol festék borítja. Elfintorodott.
-Akkor bevezessem önöket, vagy odatalálnak maguktól is?
-Szerintem megtaláljuk egyedül, de köszönjük. - mosolygott kedvesen Susan.
-A lakosok nem túl beszédesek idegenekkel, szinte sosem álnak szóba turistákkal.
-Akkor talán mégiscsak elfogadjuk azt a segítséget.
YOU ARE READING
Salem Titka
HorrorSusan Anderson a Harvard Egyetem egyik kiváló tanulója. Szakmája, az igen különleges és sokak által furcsált parakutatás. Susan-t már gyerek kora óta érdeklik a természetfeletti dolgok és amikor alkalma nyílik rá, a paranormális eszközeinek fejleszt...