6

4 1 0
                                    

A nap hátralévő részének nagy részét Susan a szobájába zárkózva töltötte. Éppen a kamera felvételeket nézte vissza, amelyek a temetőben vannak kihelyezve, amikor megcsörrent a telefonja. Az anyja hívta. Sóhajtva ugyan, de felvette.

-Szia anya. - köszönt bele a telefonba fáradtan.

-Szia Sue. Hogy vagy?

Az anyja hangja elég fáradt volt, akárcsak az övé, ami először nagyon furcsának hangzott, mert igen ritkán hallotta anyját fáradtnak.

-Van valami baj? - kérdezte.

-Talán.

A válasz nagyon meglepte és megijesztette egyben.

-Történt valami? Mi lenne, ha nem mindent harapófogóval kellene kihúzni? - lehet ezzel a hangsúllyal megbánthatta őt, mert hallott egy gyengéd sóhajt - Ne haragudj. Csak én is nagyon fáradt vagyok, amik itt történnek, az nem evilági és nem emberi.

-Lily beteg. - mondta.

Susan elhallgatott csupán csak a gyenge szuszogást lehetett hallani a telefonvonal mindkét végéről.

-Mi baja?

-Köhög és napok óta nem tudjuk levinni a lázát. De, Susan, van még valami és ezért is hívlak fel főként.

-Miért, mi van még?

-Nem is tudom, hogy mondjam el. Néha, megint az van, ami régen. Megint látja. Legalábbis ezt mondja. Nem tudom mennyire igaz, de tudni akarom igazat mond e.

Susan sóhatott egyet és az íróasztalára tette a lábát és hátradőlt a székben.

-Holnap nem tudok menni, legalábbis reggel nem. Talán délután el tudok indulni, de akkor ott kell aludnom.

-Semmi gond Susan, tudod, hogy itt bármikor lehetsz. Lily biztosan örülni fog neked és Matty is itt van.

-Matt is ott van? - kérdezett vissza.

-Igen, szabadságon van.

Hirtelen furcsa érzés kezdett benne kavarogni és egy pillanatig nem is tudott mit mondani. Furcsa idegenkedést érzett a testvérével kapcsolatban, de ezt sosem mondta volna el az anyjának, vagy Mattynek. Azonban ő maga sem értette miért.

-Minden rendben Sue?

-Igen, igen persze, csak elgondolkodtam. Akkor holnap délután indulok, körül belül négy óra felé leszek ott.

-Jól van Susan, de kérlek vigyázz az úton, nagyon hideg van és a látóviszonyok sem a legjobbak.

-Vigyázni fogok anya ne aggódj, Lilynek ne mondd el, hogy megyek, legyen neki ez meglepetés.

-Nem mondom. Jó éjt Susan.

-Jó éjt anya.

Amikor a telefon sípolva jelezte a kapcsolatbontását Susan hallotta, hogy Judy még zenét hallgatott kint a konyhában. Mikor kiment hozzá, a nő kanapén feküdt és a telefonját nyomkodta.

-Nem úgy volt, hogy a hangfelvételeket hallgatod meg? - kérdezte tőle Susan.

-De igen. Csakhogy a pincében lévő nem működik, vagy ki vagy kapcsolva.

-Az hogyan lehetséges? Én bekapcsolva hagytam lent.

-Az lehet, de simán elromolhatott.

-Az lehet, de nem valószínű, én magam néztem meg, hogy működik e.

-Hát pedig nem működik.

Susan leült mellé a kanapéra.

-Holnap a temetés után el kell mennem. - mondta.

Salem TitkaWhere stories live. Discover now