3.5 ay önce
Doğukanın anlatımıyla...Can sıkıntısından ne yapacağımı şaşırmış halde otururken abimin önüme koyduğu dosyalar ile daldığım yerden kendimi çekip aldım.
Ulan bu kaanı kim Holding işlerine gir dedi lan her saniye başıma bir iş atıyor tam oturdum dinlenebilirim diyorum başka işler çıkartıyor!
Yakındığım durum bu da değil, Gavat yaptığım her boku gidip babama yetiştiriyor. Laa!
Yaslandığım yerden ayağa kalkarak bana mal mal bakan abime baktım. "Bunlar ne? gene abuk subuk iş vereceksen git kendin yap, uğraşma benimle!"
Dediklerim ona komik gelmiş olacak ki kahkaha atarak gülmeye başladı yani kısacası sabrımı sınıyor!
Kalktığım gibi geri oturup karşımdaki koltuğu göstererek "Şimdi otur karşıma ve hesap ver. Beynini götüne nakleden doktor kim?" Ciddiyetimi o kadar güzel korumuştum ki sorduğum soruyu ciddi ciddi düşündüğüne emindim.
Karşıma oturup düşünür gibi yaparak bana baktı. "Lan Doğukan böyle antik kuntin lafları nerden buluyon olum? Hayır yani söyle de bilelim!" Bütün ciddiyetim bozulurken önümdeki dosyaları alıp incelemeye başladım.
Türkiye çapında düzenlenen, yazılım sınavına girenlerin kronolojik sıralamasıydı, geçen seneye göre bu sene ki sınav daha zormuş bu yüzden bu sene derece yapan bir kaç kişiyi Holdingimize çağırmayı planlamıştık. Dosyaların yarısını abime uzatıp diğer yarısını incelemeye başladım.
Ve bilerek ilk sıralarda bulunanları kendime ayırt ettim. Kim bilir belki gruba alacak insan bulurum. İlk elime geçen dosyada 9. Sırada bulunan serhat akbaş vardı. 25 yaşında ve oldukça genç duruyordu. Derecesi de fena sayılmazdı bunu araştırmaları için bir kenara koydum.
Sonra tekrar rastgele bir dosya seçtim. Dosyayı açar açmaz fotoğraftaki hatuna baka kaldım. Neden bilmiyorum ama çok masum bir görünümü vardı.
Ve dudakları...
çok güzeldi...
Alt dudağı üst dudağına göre daha fazlaydı. Gözleri ve kirpikleri doğal duruyordu, saçlarının ne renk olduğuna dair hiçbir bilgim yok ama kahve rengine yakın bir renkti.Belki o anlık bir anımsama yada o anlık bir düşüncedir bilemem ama fotoğrafta yanakları kızarmış kızı daha önce de gördüğüme emindim. Ve fotoğrafta gördüğüm kızın küçüklük fotoğrafına bakıyormuşum gibi hissetmem...?
Şu dejavuya bak! Zaten her zaman ki gibi saçma şeyler beni buluyor.
Bu kızı nerde görmüş olabilirim? Yada neden kızı bir yerlerde gördüğüm için bu kadar merak etmiş olabilirdim ki?Hayatıma onca insan girdi, ama anlamadığım şey onun yeri her zaman bir başka olmuş gibi hissetmemin sebebi neydi?
Belki birşeyler hatırlarım diye adına baktım.
Pera...
Pera Korkmaz...
İsmi bana sadece bir kişiyi hatırlatıyordu.Hiç unutmam soğuk bir kış günü Annemden arkadaşlarımla sinemaya gitme izini aldığım da, izin vermediği için sırf Anneme inat evin 2. Katından gizlice atlayıp kaçtığım zaman Ya 16 yada 17 yaşları arasındaydım. Evden çok kez kaçmıştım ama bu benim için son kaçışım olmuştu...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çatı Katı
Novela JuvenilGöründüğün kişi olmak zorunda değilsin. Başardım. Yazılım mühendisi oldum. Kendime verdiğim sözü tutmuştum, hayallerim gerçekleşmişti büyük şirketlerde çalışıp adımı duyurmuştum. O kocaman Pera Korkmaz Hayaller ötesinde, gözler önünde değersiz h...