1.17

28 3 0
                                    

“Hubby, I was thinking, why don't kita balik mansion malam ni, rindu lah dengan baby Ash,” Ashton Lopez, anak sulung Alexander Lopez dan Aura Lopez yang sudah berusia 2 bulan.

“Hmm, boleh la, hubby nak jumpa Austin juga, dah lama tak borak,” aku menganggukkan kepala ku.

-

“annyeonghaseo yeorobeun,” aku berteriak dari pintu utama mansion d'perez.

Austin yang berlari kearahku berhenti beberapa meter dariku secara tiba-tiba.

“Still pakai heels?,” dia memandang kearah ku dengan wajah yang tidak percaya sambil memeluk tubuh. Sebelum ni pun dia yang tegur aku jangan pakai heels semasa mengandung. Aku tersengih bak kerang busuk.

“Biarlah, Fael tak marah pun,” aku menjelingkan mata ku, lali melepaskan heels ku.

“Fael tak marah sebab kau dulu marah dia, kan..?” sekali lagi aku tersengih, lalu aku mengangkat sepasang heels ku lalu merempuh badan Austin.

“Ashton!!! Your rich auntie dah sampaiii!!” aku menjerit lalu berlari anak masuk kedalam lif.

“Ish ish ish budak ni, tak padan dengan ibu mengandung,” bisik Austin. Belum lama selepas itu Rafael masuk kedalam rumah.

“Haa lamanya kau, isteri kau dah naik pun,” Rafael menepuk bahu Austin perlahan lalu berlalu pergi ke lif.

“Eeee bau rokok lah baju aku!!” jerit Austin. Bukan dia tidak tahu Rafael diluar lama-lama sebab dia tengah merokok. Padan lah sangat. Bini pakai heels, suami merokok. Apa lah jadinya nanti.

“Kau pun perokok Austin!” jerit Rafael yang sudah berada didalam lif.

-

“Comelnya, macam aku lah,” aku memuji diri sendiri. Alex dan Aura melihat kearah ku dengan wajah geli. Manakala Rafael menganggukkan kepalanya berkali-kali.

“Hah rel, baby kau pun dah 6 bulan, tak lama lagi keluar lah baby baru, dapat lah juga kau tinggalkan Ashton sorang-sorang,” aku menjeling kearah Alex tajam.

“Korang dah cek gender ke?” Alex menukar topik perbicaraan kami.

“It's a...secret, dah cek, tapi kitaorang taknak tahu dulu, adik Rafael je yang dah tahu, nanti kita buat gender reveal party,” terang ku panjang lebar kepada sepasang suami isteri itu.

“I bet it's a boy,” Aura meneka. Alex laju mengangguk, aku dan Rafael cuma tersenyum. Lalu Rafael memeluk bahu ku erat. Oh god, I'm happier than ever.

To be continued...

Forever, Ser Mio | ✓Where stories live. Discover now