“Rumah ni ada 4 bilik tidur, 3 bilik-”“Takpe, saya dah tahu, 4 bilik tidur, 3 bilik mandi, 2 dapur, kering dan basah, 1 bilik kerja, 1 bilik membaca dan halaman luas kat belakang rumah,” aku memotong kata-kata tuan rumah itu. Kelihatan wajahnya terkejut setelah aku sendiri yang memperkenalkan bilik-bilik didalam rumah itu.
-
Aku duduk diatas sofa berhadapan televisyen. I miss this house. Tak sangka rumah ni betul-betul ada.
Tiba- tiba pintu rumah ku terbuka. Aku ternampak 2 sosok tubuh, seorang lelaki dan perempuan.
“Rel, tiba-tiba je kau beli rumah, cash pulak tu, nak kawin ke?” aku menjeling tajam kearah Danial dan Herra. Aku menunjukkan penumbuk ku kearah mereka.
“Tak lah, aku nak juga duduk rumah, jadi aku jual kondo aku and ganti dengan rumah ni, lagipun takkan sampai kawin aku nak duduk kondo kecik tu,” mulut mereka terbuka luas. Dah kenapa dua ekor beruk ni.
“Hah kenapa kau panggil aku datang sini? Nak showoff je ke?,” Herra bertanya kearahku lalu mengambil tempat disebelah ku.
“Aku nak break dari kerja,” jelasku kepada mereka berdua. Danial yang tadinya sedang bermain bersama Mio terus memandang kearahku tidak percaya.
“Lepastu kau nak suruh siapa ganti tempat kau? Kalau kau takde habislah Hazell's Hotel, kau pun tahu kan diorang tu kerja sebab takut kena marah dengan kau, bukannya ikhlas sangat nak kerja, bayangkan kalau seminggu kau tak masuk kerja-”
“Siapa kata aku nak break seminggu, aku nak ambik break setahun, tempat aku, nanti Alex ganti. Hah dah habis kan, anda dipersilakan meninggalkan rumah hamba,” aku menolak Herra dan Danial keluar dari rumahku.
“Woi, one year is more worse lah!!! Aurelie Hazell Perez bukak lah pintu ni,” jerit Herra dari luar. Aku bersandar dibelakang pintu.
*Twit*
Notifikasi telefon ku berbunyi."Abang dah book kan tiket, cab dengan hotel untuk adik, besok dah boleh bertolak, have a happy trip adik," aku tersenyum setelah membaca mesej dari Austin. Esok aku akan berangkat meninggalkan Barcelona dan tinggal di Santander buat sementara waktu. Why Santander? heh you know why.
To be continued...
YOU ARE READING
Forever, Ser Mio | ✓
AcakSeperti didalam setiap drama percintaan, hadir seorang gadis yang jatuh cinta kepada seorang jejaka yang tidak dapat digapainya. 𝓡𝓪𝓯𝓪𝓮𝓵 𝓢𝓪𝓷𝓬𝓱𝓮𝔃 , jejaka yang sudah menambat hati si gadis yang lemah. Namun si gadis bukanlah penghuni dida...