1.12

47 3 0
                                    

“Again? Takde orang handle ke?” aku memandang kearah Rafael yang dari tadi sedang menelefon seseorang. Aku menumpukan perhatian ku sepenuhnya kearah Mio, aku tahu sekejap lagi Rafael aku datang kearah ku dan berkata...

“Corazón, I need to go to the office to settle something, take care,” dia berkata lalu mengucup pipiku dan berlalu pergi. Sudah hampir 5 bulan kami bersama, aku sudah biasa dengan situasi ini. Every weekends. Sepanjang 5 bulan itu pun Rafael sudah mula terbiasa dengan Mio. Hubungan ku bersama dengan Rafael juga semakin membaik, and the most great news is I'm 21 weeks pregnant.

And aku rasa korang pun tahu 21 minggu yang lalu tu bila. Yes. The day I have my date with Rafael at the Giovanni's. Pelik aku tidak pernah merasakan morning sickness selama 1 bulan. Selepas kami berkawin baru timbul beberapa symptoms ibu mengandung. Contohnya aku alahan dengan masakan orang lain, sepanjang 1st trimester aku cuma makan masakan Rafael and now aku sudah pun masuk 2nd trimester alahan ku sudah memulih.

Aku dan Rafael juga sudah berpindah ke banglo kami sendiri lebih dekat dengan pejabat kami masing-masing.

Huh. Boringnya weekend aku, terperap je dalam rumah, Rafael pula sudah keluar pergi office sebentar tadi.

*ding dong*

Siapa pula datang ni. Letih lah nak bawa perut buncit ni berjalan. Aku menguap perlahan lalu membuka pintu rumah. Perempuan ni lagi, always. Setiap kali Rafael keluar rumah dia mesti datang jumpa aku.

“Aurelie, I'm pregnant,” aku menjeling perlahan kearahnya. Lalu menapak menghampirinya.

“Lepastu? Kau nak cakap Rafael buat kau bunting? Tak payah lah eh, sepanjang aku mengandung Rafael jaga aku 24/7, takde masa nak layan kau, or kau nak jadikan Rafael kambing hitam? Kau nak buat drama pukul 7 ke? Ni baru 12.32 tengah hari, kau tunggu pukul 7 lah eh, byee” aku terus menutup pintu secara kasar hampir terkena hidung mancung Kayla.

“F*ck you Aurelie!!” teriaknya dari luar rumah. “Kau je lah f*ck diri sendiri, dasar single!!!” aku teriak dari dalam pula. Sengal pula nak layan minah ni. Baik aku tidur petang, aman sikit hidup aku. Aku lalu merebahkan badan ku diatas sofa, malas lah nak tutup tv, biar tv tengok aku tidur.

To be continued...

Forever, Ser Mio | ✓Where stories live. Discover now