1.32

14 2 0
                                    

Luggage ditarik memasuki halaman rumah 'baru' kami. Selepas hampir 5 bulan aku dan Rafael menjadi sepasang suami isteri baru kami teringat untuk mencari rumah baharu. Aku menghelakan nafas lega selepas mendapat tahu rumah ini masih belum berpenduduk.

"Well, you're not lying, this house is really, WOW!" jerit Rafael ditelingaku, aku menjeling manja kearahnya lalu menarik tangannya menuju kedalam rumah.

"You really know my taste in designs, don't you" dia menyiku perut ku. Aduhh, dia asah siku dia ke, tajam semacam siku dia ni. Tak boleh jadi, aku pun menyiku perutnya kembali tapi lain pula yang jadi. Siku aku yang sakit sekarang ni.

"Heh, forget I have these?" dia menarik tshirtnya keatas lalu menunjukkan beberapa 'roti bun' nya sambil tersenyum nakal. Heleh. Aku mengangkat luggage ku ke tingkat atas lalu menariknya masuk ke walk-in wardrobe. Rafael yang masih menjelajah seluruh rumah berhenti apabila melintas dihadapan pintu wardrobe. Lalu melihat kedalam sambil mulutnya melopong luas.

"Dari awal lagi hubby nak tahu, how come you've prepared this house?" perbuatan ku terhenti setelah Rafael menanyakan soalan tersebut.

"Well, I guess it's time to tell you," aku tersenyum kelat.

-

"Two times?!" aku menganggukkan kepalaku perlahan. Rafael sudah tahu segala-galanya. Daripada 'mimpi' pertama ku, dan 'mimpi' kedua ku. Jelas wajahnya terkejut apabila aku menceritakan exactly macam mana kejadian tu terjadi.

*Ding dong*

Aku dan Rafael bergegas kearah pintu. Kenapa?

An hour ago...
"since kita baru pindah sini, let's bet, siapa paling cepat bukak pintu untuk first guest dalam rumah ni, he/she gets what they wants,"

Nampaknya aku lah orang pertama yang menyambut tetamu pertama kami. Aku membuka pintu ruang tamu dengan luas dan jelas terpampang wajah Enzo. Best friend Rafael sejak universiti. Enzo atau nama penuhnya Lorenzo Stefano adalah diantara best friend Rafael yang ada semasa hari aku meluahkan perasaan ku kearahnya.

"Enzo, kau buat apa kat sini,"Enzo menanggalkan kasutnya lalu tersenyum sinis sambil memberikan kami bungkusan makanan.

"Takkan tak sedar kita dah berjiran," Enzo mengangkat kedua keningnya lalu tersenyum manis, menampakkan sebaris giginya. Rafael pula memandang tajam kearah Enzo.

"Haa, terima kasih dengan makanan ni, yang kau tanggal kasut pehal? Aku tak ajak masuk pun," ejek Rafael dengan wajah menganjing lalu menutup rapat pintu rumah dan meninggalkan Enzo yang baru sahaja ingin menapak kedalam.

"Woiii!! Sambut lah jiran kau ni masuk!!!" jerit Enzo sambil mengetuk kuat pintu rumah kami. Aku dan Rafael tertawa didalam rumah apabila mendengar jeritan Damon.

To be continued...

Forever, Ser Mio | ✓Where stories live. Discover now