"TeoRy"
Empat pasang mata menghala kearahku dengan penuh risau. Aku melihat kembali tayangan video ditangkap oleh kamera litar yang dipasang khas dibawah tanah.
Semua anggota Ursula diberikan topeng muka berbentuk arnab. Setelah itu, aku pasti, mereka sudah rasmi menjadi anggota TeoRy.
-
"You designed this room?" Aku menoleh kearah Rafael yang sedang menjelajah keseluruh ruangan di penthouse. Satu persatu pintu dibuka dan ditutup.
"So where's our room?" Rafael tersengih menunjukkan lesung pipitnya. Aku hanya memandang bosan kearahnya. Pervert gila. Siapa punya suami lah ni
"On your left. That's your room," jawabku dengan nada malas. Menyesal juga bawa anak beruk ni masuk rumah. Kalau lah aku tak pelawa dia tidur sini.
* flashback *
Aku memerhatikan setiap tindakan bekas anggota Ursula didalam rakaman video yang dimainkan didalam komputer riba milik Danial. Video itu diulang berkali-kali tanpa henti untuk mencari apa-apa petunjuk. Tetap sahaja, TIADA.
"Dah lah tu Rel. Hari dah malam dah pun, Fael pun dah mengantuk tu, kau rehat lah dulu. Besok kita sambung bincang pasal ni ya," Herra menyentuh lembut bahuku lalu menutup komputer riba yang sedari tadi mencuri perhatianku. Lalu komputer riba itu diserahkan kepada Danial.
"Kitaorang pergi dulu ya, selamat malam," lalu Herra dan Danial pun beredar dari bilik mesyuarat. Kemudian diikuti oleh Trevor.
"It's my cue to leave too then. Hubby balik dulu, jangan rindu pula," Rafael menguap dengan mulutnya yang terbuka luas, seluas-luas lautan pasifik, nasib aku tak tersiruk sekali. Kunci kereta Range Rover Velar dicapai. Lalu cepat-cepat aku meragut kunci itu daripada genggamannya.
"No need. You can stay at my penthouse tonight. You're sleepy. You shouldn't be driving, have some rest," Baru beberapa tapak dia melangkah, cepat-cepat aku menghalangnya untuk pergi. Kenapa? Aku sendiri pun tidak tahu. Mungkin aku risaukan dia. Atau aku mahukan dia untuk sentiasa hampir denganku?
*End of flashback*
"Did you just say 'your' room? I thought we'd be sharing rooms," ucap nya lalu bersandar ke pintu biliknya sambil menyilangkannya lengannya separas dada bidangnya.
Aku menjulingkan mata kearahnya. Sinis aku berkata kearahnya, "Dah bagi tumpang kat sini, nak sebilik pula? Bagi betis nak peha ya? Tidur je lah kat bilik tu. Katil kat semua bilik sama ja, King size," ucapku sebelum menguap sepuas-puasnya. Aaagh biarlah Rafael tengok sekalipun, buat apa nak malu. Suami sendiri kot.
Suis lampu bilik tetamu ditutup satu-persatu. Memang setiap malam aku akan menutup suis-suis lampu kat bilik yang tak digunakan. Membazir bil elektrik saja kalau dibiarkan buka sehingga lagi, aku pula jenis orang yang tak bangun pagi.
Melihat Rafael yang berdiri tegak lalu berjalan menghampiriku, cepat-cepat aku masuk kedalam bilik beraduku.
"Goodnight Fael," sempat aku mempamitkan diri sebelum masuk kedalam bilik beraduku. Tidak lupa juga untuk mengunci pintu bilik tidurku. Nanti tiba-tiba pula ada dugong yang terdampar disebelah ku ketika aku sedang tidur.
-
Aku tersedar daripada tidur yang nyenyak setelah terasa air dingin disimbah tepat kearah wajahku. Aku memandang kearah dua jejaka yang duduk dihadapanku. Jarak kami tidak terlalu jauh sangat . Cuma dipisahkan oleh sebuah meja bulat ditengah-tengah kami.
Aku memandang keliru kearah Rafael, lalu mengangkat kedua keningku kearahnya, tanda aku tidak faham dengan situasi sekarang. Ya, Rafael adalah salah seorang diantara dua jejaka yang aku sebut tadi. Disampingnya pula, terlihat seperti seorang polis. Adakah Rafael menyerahkan aku kepada pihak polis?
"Perkenalkan, Bazell Nemo. A trustworthy detective with a poker face. But when I said trustworthy, I mean he can't really be trusted 100%. But at least you can trust him for now. Don't worry, he doesn't work for the police," aku memandang sejenak kearah detektif yang baru sahaja diperkenalkan oleh Rafael. Kenapa Rafael membawa detektif untuk berjumpa denganku.
"Why am I here? Are you guys kidnapping me?"
"Macam apa yang Mr Sanchez telah huraikan tadi. My name is Bazell Nemo. You can call me Nemo. More friendly. And about these...No, we're not kidnapping you. Just wanna give you a surprise," dia menunjukkan sebaris giginya kearah ku.
"Tak payah lah senyum macam tu. Seram lah, mata dah lah hilang," aku mengejeknya. Tapi memang betul pun, sekali dia senyum, hilang mata dia.
"Suami isteri memang racist kah? What a destiny," dia menyindir kami berdua. Dan berdasarkan daripada kata-katanya, aku tahu Rafael pun pernah mengejeknya dengan ayat yang sama. Aku menggelengkan kepala perlahan, apa nak jadi.
-
"I love broken family cases, so I accepted Mr Sanchez's offer. I even started the cases earlier. So I heard that recently your brother and your husband's ex wife had been murdered, right? So based on the indications I got ... It looks like the murderer is someone who you might know,"
Kata-kata Nemo bermain difikiranku berulang-ulang. Aku memang dah syak semua ini ada kena mengena dengan Teo. Hanya dia yang berani buat kerja gila macam ni.
Lama aku dilamun rasa gelisah, tiba-tiba...
"Corazón!"
To be continued...
YOU ARE READING
Forever, Ser Mio | ✓
De TodoSeperti didalam setiap drama percintaan, hadir seorang gadis yang jatuh cinta kepada seorang jejaka yang tidak dapat digapainya. 𝓡𝓪𝓯𝓪𝓮𝓵 𝓢𝓪𝓷𝓬𝓱𝓮𝔃 , jejaka yang sudah menambat hati si gadis yang lemah. Namun si gadis bukanlah penghuni dida...