"Let's forget the contract," aku mengatakan kearahnya penuh percaya diri.
"Weyh kau koma je tau, kau tak gila lagi," aku menjeling manja sambil menayangkan senyuman nakal kearahnya. Rafael yang melihat perbuatanku menelan liurnya pahit.
-
"Congratulation Mr & Mrs Sanchez!!" jerit Danial dengan penuh semangat. Aku menepuk perlahan bahu Danial. Setelah 2 bulan aku tersedar dari koma, akhirnya aku dan Rafael menamatkan zaman bujang kami. Kami mengadakan acara perkahwinan kami di dewan Hazell's Hotel.
"Lepasni aku rasa ada Mrs Diaz on the way," aku menyindir kearah Herra yang sedang memakan kek perkahwinan kami.
*Uhuk*
Uits, tersedak member. Melihat Rafael yang sibuk berbincang bersama kawan sepejabatnya, aku mengambil peluang ini untuk menghampiri abang ku, Austin.
"Austin Haz Perez, kenapa kau sorang-sorang ni, kenapa tak ajak girlfriend," sengaja aku mengaitkan girlfriend. Aku tahu Nessa cuma girlfriend Austin di dalam mimpi ku. Tapi melihat Austin yang tersedak apabila aku menyebut nama Nessa, aku tahu Nessa tu wujud.
"Bring her home as soon as possible, aku tak sabar nak ada teman gossip," aku menepuk biceps Austin yang masih kaku ditempatnya.
"Mi corazón, where are you just now?" Rafael bertanya kearahku dengan wajah bimbang. Huh. Rafael yang ni sama je macam Rafael yang berada didalam mimpiku. So clingy lah.
"Hubby, I was thinking, kita beli rumah kat Hwang Residence, I've check the house 2 times, and I'm satisfied," Rafael memandang kearahku tidak percaya. Mesti dia fikir hantu apa tengah rasuk aku sekarang ni.
"Semangat nya cari rumah, you just woke up from coma" aku tersedak lalu cepat-cepat Rafael memberikan segelas air kearahku.
*Bam*
Pintu dewan terhempas kedinding apabila seorang wanita membuka pintu itu secara kasar. Kayla? Dia menghampiri kearah aku dan Rafael yang duduk di meja makan khas untuk pengantin.
"Having fun aren't you newlyweds," dia memegang bahu Rafael, tapi cepat ditepis oleh ku. Aku menjeling kearahnya tajam lalu cepat-cepat aku berdiri agar ketinggian kami sama dan jelas aku lebih tinggi darinya. Tiba-tiba Rafael pun ikut berdiri, dan sekarang aku ternampak pendek. Aku menolak Rafael agar duduk ke tempatnya kembali. Aku taknak nampak pendek dengan minah ni.
"Congrats Mrs Sanchez, aku pun pernah dapat gelaran tu, but it suits you more. Have fun dengan bekas aku," katanya lalu tersenyum sinis dan berlalu pergi keluar dari dewan. Lah, susah-susah aku berdiri, tolak Rafael bagai. Dia nak sampaikan tu je. Fikir nak bagi hadiah.
To be continued...
YOU ARE READING
Forever, Ser Mio | ✓
RandomSeperti didalam setiap drama percintaan, hadir seorang gadis yang jatuh cinta kepada seorang jejaka yang tidak dapat digapainya. 𝓡𝓪𝓯𝓪𝓮𝓵 𝓢𝓪𝓷𝓬𝓱𝓮𝔃 , jejaka yang sudah menambat hati si gadis yang lemah. Namun si gadis bukanlah penghuni dida...