İNTİKAM

57 11 5
                                    


     Bakalım bu bölüm hangi sürprizlerle karşılaşacağız.
Keyifli okumalar...🤗🌺
                         

                      ***

       Awir sofrada oturan her kese dikkatle baktı. Gözleri bir an kendine bakan adamla kesişti. Adam yerinde huzursuzca kımıldanarak Ferzin Mizgeft'e bakıp söze başladı.

"Ben yalnızca hanedan üyelerinin yemeğe katılacağını sanıyordum. Eğer ayak takımının da geleceğini bilseydim ona göre hareket ederdim."

Ferzin Mizgeft duyduklarıyla öfkelendi. Sert bakışlarını adama dikerek,
"Bunlar nasıl sözler böyle Mirzade Şiyar? Hem de benim huzurumda." dedi.

Awir tebessüm ederek rahat tavrıyla ortalığı sakinleştirmek için konuşmaya başladı.

"Ferzin hazretleri ben bunu sorun edecek biri değilim. Aslında Mirzade Şiyar bana değil kendine hakaret etti."

Herkes soran bakışlarla Awir'e bakınca Awir istifini bozmadan devam etti.
"Ben de Muhammed Bin Şeddad'ın soyundanım. Tıpkı Mirzade Şiyar'ın annesinin de bizim hanemizden olduğu gibi."

Şiyar öfkeyle kaşığını tapağa vurdu. Tabaktan çıkan tiz ses herkesin bakışlarını Awir'den alıp Şiyar'a çevirdi.

"Annemin babanın kuzeni olması seni Mirzade yapmaz."

Awir hafif öne eğilerek göz teması kurdu.
"Bende Mirzade olduğumu söylemedim zaten. Ama benim soyum hakkında doğru konuş. Atalarım tahtı kardeşine verdi diye onların soyunu küçük göremezsin. Unutma senin baban da tahta çıkmadı. Ama sen ve kardeşin hâlâ saygı görüyorsunuz. Biz de o saygıyı sizler kadar hak ediyoruz." Dedikten sonra göz ucuyla Neçirwan'a baktı.

Neçirwan abisinin sözlerinden duyduğu utançla başını önüne eğdi. Ferzin Mizgeft ortamda ki gerginliği sona erdirmek için ,

"Ben buradayken kimsenin sofraya çağırttığım kişileri sorgulamaya hakkı yok. Ben soframa çağıracağım kişiyi iyi bilirim. Ve Awir soframa ancak şeref verir. Mirzade'lerin verdiği gibi." dedi.

Şiyar alaycı bir gülümseme takınarak,
"Bir şehri koruyamayan birini çok fazla övüyorsunuz Ferzin hazretleri. Mira Rodin'i ve Mirzade Robin'i ona emanet ettiniz diye hatırlıyorum."dedi.

Awzer araya girerek,
"Şeddadi'lerin varisini sağ salim bir şekilde topraklarına ulaştırması bile onun övülesi biri olduğunu gösterir."dedi.

Rojin zafer kazanmış gibi gülümseyerek yengesine baktı. İlk zamanlar Awzer çok kırılgan ve alıngandi. Ama şimdi o şımarık kızdan eser bile yoktu. Yerini cesur bir kadına bırakmıştı. Bunların kız kardeşi Rodin'in eseri olduğuna adı kadar emindi. Ve bundan gurur duyuyordu.

Ferzin Mizgeft gelininin doğru konuştuğunu söyleyerek yemeğe devam etmelerini emretti.

Yemek bittikten sonra sessizliği Neçirwan bozdu.
"Ferzin hazretleri artık orduyu toplayıp Berde'ye gitmemiz gerekiyor. Bu konu hakkında siz ne düşünüyorsunuz?"

"Haklısın bir an önce orduyu toplayıp Berde'ye gitmeliyiz ama önce hazırlıkları tamamlamalıyız. Sen ve Şiyar da burada olduğunuza göre ordu daha da güçlü olacak. Sizde ordularınıza haber verin en kısa zamanda burada olsunlar."

"Peki orduyu kim yönetecek Ferzin hazretleri?" Diye sordu Şiyar.

Ferzin Mizgeft gülümseyerek,
"O gün bir gelsin de kimin yöneteceğini söyleyeceğim. Neden sordun Şiyar? Yoksa seni ordunun başına geçirmez isem ordunu geri mi çekersin?" dedi.

ŞEDDADİLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin