"Kahramanlık ne yalnız bir yükseliş demektir, Ne de yıldızlar gibi parlayıp sönmektir. Ölmezliği düşünmek boşuna bir emektir; Kahramanlık; saldırıp bir daha dönmemektir. Sızlasa da gönüller düşenlerin yasından Koşar adım gitmeli onların arkasından. Kahramanlık; içerek acı ölüm tasından İleriye atılmak ve sonra dönmemektir."
Nihal atsız
2 sene önce
"Komutanım istediğiniz kişilerin listesini hazırladım."
"Gel Bilal gel. Bende seni bekliyordum." Dedi Nazım güntekin. Yüzüne mıhlanmış sert bakışları karşısındaki askerin üstündeydi. "İnşallah istediğim donanıma sahip askerleri bulmuşsundur."
Elindeki dosyaları komutanının masasına serdi Bilal. "Buyrun komutanım. Askerlerin dosyaları."
Dosyaları eline alıp yavaş yavaş inceledi Nazım.
Elindeki bir dosyayı açıp masaya serdi Nazım.
Bilal'de askerleri tanıtmaya başladı."Cengiz ılgaz. Fekeli derler komutanım. 10 yıldır buralarda. Araziye hakimiyeti oldukça iyi. Avcunun içi gibi bilir buraları. Askerliğide son derece iyidir."
Dosyadaki fotoğrafına baktı Nazım. Sert bakışları kağıttan fırlayacak gibiydi. Koyu kahve gözlü kel bir adamdı. Çehresi uzun, yüz hatlarıysa keskindi. Orta yaşlardaydı.
Memnuniyetle başını salladı. "Tanırım Cengiz"i beraber görev yapmışlığımız vardır. Yaz bunu. Sağlam adam."
Diğer bir dosyaya geçti Bilal.
"Hikmet kacır. Namıdiğer Sofi."
Bakışlarını Bilal'e çevirdi Nazım.
" Sofi?""Hakka yakın, muhafazakar bir arkadaş. O yüzden Sofi derler.
Ayrıca şahin gibidir komutanım. Koyun bunu dağın başına, dağın eteklerinde duran adamın şapkasını uçurur.
Tek bir mermiyle 2 leş alır. Öylesine iyidir."Başındaki bordo bereden fazla gözükmüyordu saçları. Fakat gözüktüğü kadarıyla açık kahveydi. Saçlarına inat koyu kahve olan gözleri, delici bakışlar atıyordu.
Nazım başı ile onay verdi.
"Kerem Karaer. İstihbarattan. Hayalet gibiymiş komutanım. Giremeyeceği delik yok. Bu zamana kadar hiç başarısız olduğu bir görev olmamış. Üstleri hakkında çok iyi konuştu."
Hergün traş olmaktan bozulmuş cildi. Keskin yüz hatları ve kara kaş kara gözleriyle Nazım'a bakıyordu dosyadaki asker.
İnceledi karşısındaki dosyayı.
"Kerem'de bizimle."
Baş sallayıp devam etti Bilal."Bekir Göktürk. Ayıboğan bekir derlerdi. Feci bir gücü vardır. Askerliğide pek o kadar iyidir. Zamanında Şırnak'ta birlikte görev yapmıştık. Kader yine karşılaştırdı bizi."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Süngü
RomanceDibine kadar yaşanılan acıların yaraları, kabuk tutardı. İzi kalırdı belki ama kabuk tutardı. Yoksayılan yaralarsa her an kanardı...