Yusuf Delen
İş çıkışı eve yakın markete girdim. Buzdolabında pek bir şey kalmadı. Rahat bir hafta elimdeki parayla yetinmem gerek. Maaş alana kadar.
Market raflarında ilerlerken bir amcanın söylendiğini gördüm. Yanında bir kız çalışan vardı.
"Kızım bu fiyatlar ne? Daha dün yarısı kadardı. Ben eve ne götüreceğim? Kim değiştiriyor bu etiketleri?"
"Amca bizim elimizde olan bir şey değil. Biz de zor durumda kalıyoruz." dedi çalışan mahcup hâlde. Amcayı tanıyor olmalı.
"Biliyorum, kızım. Evim yakın buraya, hep burdan alışveriş yapıyorum. Yanında bir arkadaşın daha vardı. O gözükmüyor burda. İşten mi ayrıldı?"
"Evet, amca. Üniversite kazandı, Tülin. Kayseri'de matematik bölümünü kazandı. Gitti-"
"Maşallah. Allah zihin açıklığı versin. Çok sevindim, kızım. Allah sana da güç kuvvet versin." dediğinde mutlu oldu kız. İlk defa böyle bir şeye tanık oluyorum. Amcanın samimiyeti yorgunluğumu alıp götürdü.
"Amin, amca. Valla sen olmasan yüzümüze bakan yok. Gelen geçen bağrıyor, surat asıyor. Ama sen hâlimizi hatrımızı soruyorsun. Bazen bizim amca gelse de güldürse bizi diyorum arkadaşlarıma."
"Sağ olun, kızım." dedi amca memnun hâlde. "Siz de bizim için çabalıyor, uğraşıyorsunuz. Surat asılır mı? Hâlimizi hatrımızı soracağız. Yardım edeceğiz birbirimize."
"Doğru söylüyorsun, amca. Sen basmati pirinç alıyordun. İndirim var, bak istersen."
Amca, çalışan kızı takip ettiğinde önüme döndüm. Doyurucu bir şeyler alıyım uygun fiyatta. Amca haklı.
Raflarda ilerlerken amca dikkatimi çekti. Biber alıyordu seçerek. Yanına yaklaştım. Bu amcadan öğrenecek çok şeyim var.
Meyve ve sebzelere göz gezdirdim. Fiyatları fena değildi. Gözlerimi amcaya çevirdim. Maydanoz alıyordu şimdi de. Onu taklit ederek bir şeyler aldım. Biber seçerken ses yükseldi birden. Amcanın telefonu çalıyor. Tuşlu telefonunu cebinden çıkartıp kulağına götürdü.
"Efendim..." dedi canlı çıkan sesiyle. Önüme dönüp biberlerden seçmeye devam ettim. Çok faydalı besin, biber. Sindirim sistemine iyi geliyor.
"Börek için maydanoz aldım, kızım. Tavuğun fiyatına baktım da üstüne koymuşlar. Başka yerlere bakacağım."
Meyveleri incelerken yanımdan gelen sesle duraksadım. Başımı çevirdiğimde amca ile göz göze geldim. Telefon görüşmesi bitmiş.
"Portakal iyi buranın. İki poşet aldım burdan. Çok güzel tadı. Başka marketleri de geziyorum, takip ediyorum hepsini." dediğinde başımı salladım gülümseyerek. Dikkatle bana bakmaya başladı sonra. Gülümsüyordu.
"Oğlum ben hiç buralarda görmedim seni. Buralı mısın sen? Adın ne?"
"Adım, Yusuf. Yok, başka şehirden çalışmaya geldim buraya." dediğimde başını salladı.
"Nerde çalışıyorsun?"
"Çok işlek olan bir kafe var burda. Orda garsonluk yapıyorum." dedim sohbet beni sararken. Bu amca bana samimi geliyordu. Yabancı gibi değildi. Sanki önceden gördüm onu.
"Biliyorum orayı... Üniversite öğrencisi zannettim seni. Çalışmaya geldim deyince de yeni evli bir delikanlı diye düşündüm. Yüzük yok parmağında."
"Üniversite okuyordum ama bıraktım. Çalışıyorum şimdi." deyip önüme döndüm. Portakallardan seçerken sesini duydum.
"Hakkında hayırlısı olsun, oğlum. Allah bir kapı kapatırken diğer kapıyı açar. Sen de küçük kızım gibi dürüstsün. Lafı dolandırmadan konuştun. Canın bir şeylere sıkılmış, belli. Allah'a yönel."
Başımı salladım sadece. Amca yanımdan ayrıldı sonra. İçimi okumuştu sanki. Birkaç şey daha aldıktan sonra ödeme yapıp marketten çıktım. Kaldırımda yürürken marketteki amca bana doğru geliyordu. Adımlarımı yavaşlattım.
"Bir şey soracağım oğlum sana ben." dedi merhametle. "Sen tek mi yaşıyorsun?"
"Evet, ailem İstanbul'da."
Memleketimi neden söylediğime anlam veremezken amcanın sözlerine dikkat kesildim.
"Benim adım, Ali Kemal. Şu apartmanda oturuyorum. Yarın akşam yemeğine gelir misin? Ne zaman işten çıkıyorsun?"
Amcanın teklifine şaşırdım. Ama güven duyuyordum sebepsizce. Çıkış saatimi söyledim ve kabul ettim. Rabbimin kalemi yazıyordu kusursuzca.
"Hayırlı akşamlar." dedim memnun hâlde. Elini omzuma getirip sıktı. Bakışlarında kucaklıyordu sanki, sıcacıktı.
"Hayırlı akşamlar, oğlum."
🌊
Bölüm nasıldı? Düşünceleriniz? Anlatın çabuk jzjsjs
Yusuf?
Amca? 💖
Kendinize iyi bakın. En güzele emanetsiniz ❤️
Yusuf.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dalgakıran | Texting
SpiritualBilinmeyen numara| İlker kafanı keser kopeklere veririm Bilinmeyen numara| Lan sen başıma bela mısın Bilinmeyen numara| Babama okulu bıraktığımı söylemişsin Bilinmeyen numara| Ulan ayaklarımın üzerinde durayım dedim ne var ne yok söylemişsin Bilinme...