Setelah 20 minit Adam keluar,aku mula takut. Dan aku mengambil telefon yang berada di atas meja kecilku untuk chat Adam.
𝗔𝗱𝗮𝗺♡︎
Aqila: Assalamualaikum adam.. bila nak balik??
Adam: Waalaikumussalam,ha kul 9 aku balik arh.
Aqila: Tolong belikan biskut nutella aku boleh tak? Balik la cepat aku rasa ada orang perhati aku nii
Adam: Takde apa pun adriana,firasat kau je tu.. And aku takkan beli
Aqila: HUAAA ABANG ADAMM CEPAT LA BALIKK AQILA TAKUTTT
Adam: What you just call me?
Aqila: ABANG ADAMMM
Adam: tak peduli.
Aqila: Ish yela,gi la ngan geng ii ko tu,nyampah.
𝗬𝗼𝘂 𝗯𝗹𝗼𝗰𝗸𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗮𝗰𝘁.𝗧𝗮𝗽 𝘁𝗼 𝘂𝗻𝗯𝗹𝗼𝗰𝗸.Aku terus menutup hp. GERAM !!
𝗣𝗢𝗩 𝗔𝗗𝗔𝗠
Tanpa aku sedari,aku sedang mengukir senyuman."Woi pakcik!!" jerkah Irfan. Nasih takda penyakit jantung, kalau tak da mati akunya.
"Apahal?" tanyaku.
"Kau yang pehal,senyum ii cam orang kena sampuk jin" kata Haziq.
"Takde pe lah,aku gerak luh au." Kataku.
"Baik boss" jawab mereka serentak.
𝗣𝗢𝗩 𝗔𝗤𝗜𝗟𝗔
Eish mana adam ni? Desis hatiku. Hujan yang tadinya cuma renyai-renyai bertukar menjadi lebat. Tiba ii lampu yang berada dirumahku terpadam. "AGHHH" jeritku. Mataku melilau mencari phone ku tapi hampa,tak jumpa!! Kenapa waktu ni jugak nak hilang?! Dan mataku berhenti melilau dan perhatikan sesuatu. Aku berundur ke belakang hingga berada di dinding. Dan tiba ii petir disambar kuat dan aku memeluk tubuh seseorang. Aku tak kisah tu apa,pocong ke pencuri ke asalkan aku peluk something biar aku tak takut sangat. Dengan izin Allah,lampu ii yang berada dirumahku kembali terbuka. Aku menoleh ke arah benda yang aku peluk. Apa yang aku peluk? Aku peluk Adam."Penakut rupanya." katanya sambil tersenyum sinis."Kau yang buat?" tanyaku dengan nada tidak berpuas hati."Kalau ya,kenapa?" ucapnya selamba.
Aku melangkah laju ke arah tangga sambil mencebik. Dia ingat lawak ke? langkahku terhenti apabila adam berkata."tu kau punya biskut nutella atas meja." kata adam. Aku terus berhentikan langkahku dan aku pergi ke meja makan."Kau beli??" tanyaku dengan nada teruja."Ye,aku beli banyak tu je.. maklumlah ada orang tu block kite." jawabnys dengan nada perlian."Maseh adamm,sayang koo" kataku dengan nada teruja. Adam berusaha untuk tidak senyum sehingga telinganys berona merah. Aku memakan biskut nutella dalam setengah bekas itu pun berhenti. Aku minum air yang sejuk itu lalu melangkah masuk ke bilik.
Petir pada malam itu kuat dan aku tak boleh tidur.. aku takut.. ya,seorang Aqila Adriana takut petir. Aku pantas bangun dan pergi ke bilik adam."Adam.." kataku.
Adam bangun lalu menggosok mata."Ye Adriana? kenapa ni?" jawabnya dengan suara serak basah. Aku terkaku,dia panggil nama belakang aku? "Teman aku tidur boleh? malam ni je.. pleaseee" aku membuat muka comel. Adam sedikit terkaku, kenapa aqila comel sangat malam ni? Adam mengangguk lalu dia tidur di bawah manakala aqila di atas.
"Tengku Adam Naufal... Aku akan pastikan kau mati kat tangan aku.." "Kau rampas Aqila Adriana dari aku adam." katanya sambil memegang gambar Aqila dan adam berdua. dia koyakkan gambar itu. dia tidak suka.
Okay dak part nii?? owe agak malas update maaa😻🙏 jadi maafkan owe loo😾🙏
YOU ARE READING
JODOHKU ENCIK KETUA PENGAWAS ?!
RomansaKarya pertama uronlynana_ 𝒜𝒹𝒶𝓂 𝒳 𝒜𝓆𝒾𝓁𝒶 " Aqila is mine,not yours idiot. " - Tengku Adam Naufal " Eish dia ni handsome ii nak gi mana? dengan rambut basahnya.. ARHHH ENSEMMM *desis hatiku* " - Nur Aqila Adriana " Aku akui aku da mul...