Sesi pembelajaran pun tamat."Weh ara,mana aqila?? dari habis rehat sampai habis sesi pembelajaran takde ni!!" tanya ris,dia ingat ada meeting pengawas harini sebabtu aqila takde dalam kelas. Tapi baru je tadi dia nampak Adam baru lepas ke tandas ingin menuju ke kelasnya kembali. Ha gelabah tak tu?? "Haah lah,jom bagitau adam! " Cadang ara lalu ris akur."ADAM II !!" jerit ara dan ris. Adam yang mendengar namanya terus memusingkan badannya ke belakang lalu mengangkat kening belah kirinya,tandanya'apa?'."Aqila hilang! dari habis rehat sampai sesi pembelajaran dia takda dalam kelas !!" kata ris dengan nafas tercungap-cungap. Trio boys yang mendengar itu terkejut terutamanya adam."Last korang nampak dia kat mana? Dia ada bagitau korang tak? Kenapa tak bagitau aku dari tadi?" tanya adam bertubi-tubi."Last kami nampak waktu dia pergi dekat Shaza,dia tak bagi tau kitaorang and kitaorang ingat korang adam meeting pengawas tapi rupanya takda and kami mula gelabah." jawab ara panjang lebar.
"Jom cari Aqila!" cadang Irfan. Kami semua setuju lalu mencari Aqila hingga jam 6.30 petang."Dah lewatlah... Aqila still tak jumpa." kata ris."Tadi dia pergi kat Shaza buat apa?" tanya Adam dengan nada risau."Hantar barang apa ntah tapi aku rasa barang sukan." kata ara."Korang baliklah,aku boleh cari Adriana." kata Adam. Mereka hanya akur,nanti parent cari kang ha menggelupo. Adam bergegas ke arah tempat aqila selalu bertugas. Adam mencari setiap sudut tapi malangnya,tak ada jejak. Aku yang baru bangun terus melihat aku ada di dalam bilik stor sukan. Aku ke pintu depan lalu ketuk pintu itu agar orang mendengarnya."t-tolong..." kataku dengan nada sayu lalu mengetuk pintunya lagi. Aku mengumpulkan kekuatan suara dan jerit."Tolong!! sesiapa tolong!!" Adam yang mendengar itu terus mencari asal usul suara itu,Stor sukan. Adam cuba untuk membuka pintu itu tapi tidak boleh.
Kali kedua tidak berjaya,Adam merehatkan diri sebelum melakukan percubaan yang ketiga. Semasa sedang mengumpulkan kekuatan,Adam bertanya."Adriana? Adriana?" Aku yang mendengar itu menjawab"Adam? ye ni aku.." dengan nada sayu tapi boleh didengari adam. Adam melakukan percubaan ketiga dan pintu pun terbuka. Adam terus membawa aku yang tidak bermaya ke hospital dengan pantas. Aku pengsan kembali kerana darahku mengalir agak banyak.
Beberapa minit sudah berlalu dan doktor bernametag Maisarah keluar."Macam mana dengan keadaan isteri saya doktor?" tanya adam."Dia hanya kekurangan darah dan ada kesan pukul dibelakang badannya,jangan risau kerana kami mempunyai stok darah O" kata doktor. Adam hanya mengangguk.
To be countinued...
Author memang takda idea dah yer jadi layan saje laa..
YOU ARE READING
JODOHKU ENCIK KETUA PENGAWAS ?!
Lãng mạnKarya pertama uronlynana_ 𝒜𝒹𝒶𝓂 𝒳 𝒜𝓆𝒾𝓁𝒶 " Aqila is mine,not yours idiot. " - Tengku Adam Naufal " Eish dia ni handsome ii nak gi mana? dengan rambut basahnya.. ARHHH ENSEMMM *desis hatiku* " - Nur Aqila Adriana " Aku akui aku da mul...