selepas aku habis solat zohor,aku cepat ii buat kerja sekolah yang cikgu azlina bagi tadi,dahla matematik! PECAH OTAK AKU TAU TAKK?! Pada awal soalan aku pun da pening,terlintas difikiran untuk membuka buku teks untuk memahami soalan. Aku cepat ii buka dan merujuk buku teks,tapi malangnya aku tetap tak faham.. Disebabkan benda ni aku kena panggil 'Adam'. Yes mamat beku tu. Siapa lagi dapat tolong aku kan?
Aku membuka pintu dan mencari kelibat Adam."Adam?" jeritku lalu aku menoleh kekiri takda. Kanan pun takda,tengok kiri balik."BAAA" jerit Adam."ASTAGFIRULLAH MAMA ADA HANTUU" jeritku dan secara tidak sengaja aku terpeluk Adam. "Penakut rupanya." Adam tersengih. aku cepat ii leraikan pelukan."Ada apa cari aku?" tanyanya dingin."Tolong aku buat kerja sekolah,boleh?" tanya ku sambil mata terkebil ii."Subjek?" tanyanya lagi."Matematik" jawabku. Adam mengangguk tanda setuju dan masuk kebilikku. Adam menjelaskan satu persatu soalan padaku. Mataku yang gatal ini memandang wajahnya yang kacak.
Hensem jugak mamat ni,tak hairan la kalau ramai perempuan minat dia ni. Kulit hitam manis,bulu mata yang cantik. Eish orang memang cakap 'perfect' la !! Adam yang perasan aku perhati dia terus bertanya." Faham tak?" aku menggeleng. Adam menepuk dahinya,penat dia explain tetap tak paham. Adam mengulang kembali dan aku betul ii fokus sebab dia takkan ulang balik dah,aku fokus dan kembali faham. Aku membuat kerja dengan tenang.. tiba ii aku merasa diperhati dan aku memandang adam. Adam terus menoleh ke tempat lain. Nampak sangat dia yang perhati aku dari tadi.
Setelah selesai kerja aku terus menyuruh adam keluar dari bilik,buatpe dia dalam bilik aku lama ii? Aku menghempaskan tubuhku di atas katil dan terlelap. Adam masuk ke biliknya lalu menghempaskan tubuhnya di atas katil juga,dan dia berkata "Comel je mata dia terkebil-kebil tadi,aku akui aku da mula mencintai kau Aqila." katanya perlahan. Dan tanpa sedar, senyuman mengukir di bibirnya.
HAA BUAT APE TUU? SERONOK TAK BACA CERITA NI? SORRYLAH KALAU HAMBAR.. TAKDA IDEA LA WAKK. HMMM BTW TQ DOR EVERYTHING TAUU !! AUTHOR SAYANG READERS KESAYANGAN AUTHOR NII
To be countinued...
YOU ARE READING
JODOHKU ENCIK KETUA PENGAWAS ?!
RomantizmKarya pertama uronlynana_ 𝒜𝒹𝒶𝓂 𝒳 𝒜𝓆𝒾𝓁𝒶 " Aqila is mine,not yours idiot. " - Tengku Adam Naufal " Eish dia ni handsome ii nak gi mana? dengan rambut basahnya.. ARHHH ENSEMMM *desis hatiku* " - Nur Aqila Adriana " Aku akui aku da mul...