"Boboiboy bangun.. kite dah sampai" Dewi mengguncang pelan tubuh Boboiboy yang notabenya sekarang ialah adik kandung nya.
"Hmm.. EH? YE KE??!!" pekik nya kegirangan karena sudah tidak sabar menjumpai kakek kesayangan nya, yang tak lain adalah tok Aba.
"Jom"
Pintu kereta terbuka, Boboiboy berlari kencang lalu memeluk atoknya sayang.
"Atok sihat?" tanya Boboiboy di sela sela kegiatan berpelukannya.
"Atok sihat, kau macamana?"
"Boboiboy.. EH!!"
"ISHH TEPI LAH AKU TERJEPIT KORANG NIH!" Ochobot langsung berpindah tempat dari himpitan Boboiboy dan tok Aba yang sedang berpelukkan.
"Adehhh... pusingg kepale" keluh Ochobot.
"Hai atok.."
"Ehh?!! cucu perempuan atok" pekik tok Aba senang.
"Assalamualaikum atok" ucap keduanya kompak.
"Haiss.. dah besar cucu cucu atok nih, macamana? korang dah ade boyfriend ke belom?" goda tok Aba.
"Eh.. tak lah tok, kite nak fokus belajar dahulu hehe.." ujar Dewi disertai senyum manis.
"Jom balik tok! Boboiboy dah penat nih"
"Balik? mane boleh.. kau kene pergi sekolah lah!"
"Alahh.. sekolah esok je lah tok" bujuk Boboiboy.
"Mane boleh! Atok dan penat penat daftarkan kau sekolah tau!" ujar Ochobot sambil berkacak pinggang.
"Hmm yelah... tapi tok, Boboiboy takde seragam sekolah lah!"
"Takpe, nah! dah atok bawakan"
Boboiboy pun keluar ruang ganti dengan seragam sekolah melekat di tubuhnya.
"Seragam zaman ape nih tok?" tanya Aurel setelah melihat seragam yang dikenakan Boboiboy nampak tidak meyakinkan.
"Eh! ini masih elok-"
KRAKK
Kedua celana Boboiboy robek.
"Pfftt"
"Hehe kau lipat je" ujar tok Aba sambil menyengir tanpa dosa.
"Hahaha, takpe Boboiboy" ucap Dewi sambil menepuk pelan kepala Boboiboy berniat menghibur adiknya itu.
"Eh? akak tak sekolah ke?" tanya Boboiboy bingung.
"Akak kau mulai sekolah esok, belom ade seragam lagi.." jelas tok Aba.
"Heiss.. mane boleh macam tu!!" rengek Boboiboy tak terima.
"Sudahlahtu, jom akak hantar kat sekolah kau" seketika Boboiboy melupakan kekesalannya lalu berjalan menggadeng tangan kakak kesayangan nya meninggalkan Aurel, Ochobot, dan tok Aba di stasiun.
"Haha, jom!" Atok lantas menyeret koper milik Dewi yang lumayan besar. Entah apa yang anak itu bawa.
Aurel dan Ochobot hanya mengekor dari belakang.
Di perjalanan hanya ada keheningan saja sebab yang bertugas bercerita adalah Dewi, ia selalu bercerita dengan semangat kepada tok Aba.
"Aurel tolong Atok bukak kedai ye lepasni" ucap tok Aba.
"Ye tok"
Sesampainya di rumah tok Aba langsung menyiapkan segala keperluan untuk membuka kedai.
"Jom!"
"Eh? naik motor ni?" tanya Aurel bingung pasalnya bentuk motor atok nya yang kelewat unik.
"Ye lah ape lagi?"
KAMU SEDANG MEMBACA
𝐁𝐨𝐛𝐨𝐢𝐛𝐨𝐲 𝐛𝐢𝐠 𝐬𝐢𝐬𝐭𝐞𝐫'𝐬
FantasyBoboiboy big sister [COMPLETE] Berkisah tentang Aurelia Wijayata bersama sahabatnya Dewi Ashana Hengkara yang masih berstatus pelajar kelas sepuluh SMK di daerah Jawa Timur. Suatu ketika mereka tidak sengaja membuka portal menuju dunia Boboiboy, sia...