📍BİLGİLENDİRME
Sağlık liselerinde öğrenciler ya yazın tatilde staj yapar ya da okul dönemi içinde haftada üç gün staja giderler. Toplam 40 iş günü staj yaparlar. Staj yapmayan hiçbir öğrenci mezun olamaz. Artık sağlık lisesi çıkışlılar hemşire değil hemşire yardımcısı sayılıyor ve üniversite okumazlarsa kolay kolay hastanede çalışmıyorlar. Sağlık lisesinde okumuş biri olarak bu konuların hepsine hakimim. Stajda neler yapılacağını da gayet iyi biliyorum.
Bu bir kurgu olduğu için değiştirdiğim birkaç nokta var, Nil'in staj altı ay sürecek ve hemşire yardımcısı olarak değil hemşire olarak okuyor okulunu aynı eskiden sağlık liselerinde hemşirelik olduğu gibi. Stajı bittikten sonra da sözleşmeli olarak hemşirelik yapabilme şansı olacak.
Normalde böyle değil diye laf etmeyin lütfen, uyarımı yapayım.
Sizi seviyorum, iyi okumalar.
Oy verip yorum yapmayı unutmayın 💌
*
Güvensizliğin başladığı yerde sevgi inine çekilir derdi annem, sevgiyi bastırabilecek tek şey güvensizlikti onun için. Oysa güvensizlik hissi sevgiyi ortaya çıkaran tek duyguydu, güvenini kaybettiğin birine seni bağlayan tek şey sevgi kalıyordu.
Emir Eren'e hep güvenimle bağlı olduğumu savunurdum, ona olan güvenim yüzünden yanında olduğumu söyleyip durmuştum.
Peki ya şimdi?
Ona olan güvenim yerle bir olmuşken, beni bağlı tutan şey neydi?
Sevgi, dedi içimdeki ses. Ona bu kadar bağlanmanın, gecenin yarısı yanına gitmek istemenin nedeni sevgi.
"Nil'im daha kaç kez kontrol edeceksin, OKB tanısını ben daha ilk görüşmede koymuştum zaten." dedi annem masanın üzerindeki kağıtlara göz gezdirirken, elinde tuttuğu kağıtlardan birini önüme bıraktı sakince.
Emir Eren, TİP 1 OKB.
"Tip 1 OKB ne demek oluyor?"
Bu konuşmanın birkaç saat daha süreceğini anlamış olacak ki sırtını koltuğa yaslayıp derin bir nefes aldı. "OKB'nin altı tipi var, Emir'in tip 1 yani kirlenme obsesyonu."
"Yani?"
"Kirlenme takıntısı diyebiliriz. Pislik bulaşacak endişesiyle çöp tenekesi görünce yolunu değiştirebilir, balkondaki kuş pisliğinden huylanıp bütün evi temizlemeye uğraşabilir ya da bulaşıktan sonra tabaklarda deterjan kalma korkusu ile defalarca tabakları durulayabilir. Bu obsesyona sahip kişilerin pislik bulaşma, kirlenme düşünceleri var." dedi ve kağıdı işaret etti. "Emir Eren, kıyafetlerinin yıkandığı makinenin pis olduğunu düşündüğü için elinde yıkamaya çalışmış birçok kez, bunun sonucunda abisi tarafından odasındaki tuvalete çamaşır makinesi koyulmuş. Aynı zamanda temas ettiği her kişinin onu kirlettiğini düşünüyor ve bu gibi durumlarda; atak geçiriyor, kusuyor hatta bazen kendini zorla kusturuyor, onlarca kez duş alıyor, kıyafetlerini çöpe atıyor."
"Birine dokunma ihtimali var mı sence şu an ya da ne kadar süre dokunabilir?"
Bakışlarını masaya çevirip belgeleri kurcalamaya, beni duymamış gibi davranmaya başladığında kaşlarımı çatarak uzandım ve bileğini kavradım. "Anne cevap ver. Gaye'ye bir şey yapmış mıdır?"
"Nil yapma. O olmaz kızım, kendine bunu yapma." dedi yanaklarımı kavrarken, başımı iki yana sallayarak avuçlarımı ellerinin üzerine yasladım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HÜMA
Novela JuvenilMezun olması için staj yapmak zorunda kalan Nil ve çalıştığı hastanedeki mahkum psikiyatri servisinde yatan Emir.