Pening, kelaparan. Sukar untuk tumpu perhatian sepanjang kelas. 2 jam terasa sangat lama. Apa yang dikatakan Cikgu Tasha, cikgu matematiknya, tak begitu dapat ditangkap. Dia menunggu saat-saat kelas tamat.
Keadaan yang sangat janggal. Rudi jatuh tertiarap depan Cikga Tasha dengan seluruh isi beg galasnya berteraburan di atas lantai. Salah satu daripadanya ialah majalah dewasa yang bertema BDSM. Muka depan majalah itu sudah penuh dengan imej model yang sangat seksi.
Cikgu Tasha pantas merampas majalah itu dan menyembunyikannya dalam laci meja. Panjang dia mengeluh.
Cikgu Tasha: Seriously? Bawak majalah macam ni datang tuisyen?
Rudi diam. Segan. Barang-barang dikemaskan dan terus bangun.
Cikgu Tasha : Kalaulah awak bawak buku latihan tambahan, tak kata apa. Tapi ni... macam terlalu awal bagi saya awak.
Pandangan dialihkan jauh dari mata Cikgu Tasha. Keadaan sekarang sekali lagi menjadi janggal. Dia tak tahu apa dicakap. Tak tahu bagaimana untuk mereka yang hendak alasan.
Cikgu Tasha : Saya tahu awak budak baik. Selalu fokus dan cuba catch-up dengan student lain. Tapi ni...
Mengeluh lagi. Hilang kata-kata Cikgu Tasha kerana masih lagi terkejut dan sukar percaya apa yang baru berlaku.
Cikgu Tasha : Macam ni, saya simpan dulu majalah ni, boleh? Esok lepas tuisyen kita bincang lagi, okay?
Berkerut dahi Rudi. Ragu-ragu bercampur rasa takut.
Cikgu Tasha : Jangan risau. Dalam bilik ni tak ada CCTV. Tak ada orang lain selain kita. Saya takkan cakap kat siapa-siapa.
Rudi masih lagi enggan berganjak ke mana-mana. Menggenggam erat tali begnya.
Cikgu Tasha : Tunggu apa lagi? Saya ada banyak kertas latihan nak semak. Esok kita bincang lain.
Keesokan harinya, Rudi tinggal dalam bilik kelas sementara lain sudahpun pulang. Dia berpura-pura melakukan ulang kaji pelajaran, padahal dalam fikiran penuh dengan kegusaran. Cikgu Tasha pula masih lagi sibuk menghabiskan saki-baki kerja. Selepas itu dia mengemaskan barangnya. Dia datang dan berbisik.
Cikgu Tasha : Tunggu saya dekat simpang blok bangunan ni.
10 minit kemudian, Cikgu Tasha tiba dengan memandu kereta berwarna kelabu. Dia menyuruh Rudi masuk. Mereka singgah mendapatkan makanan di drive-thru. Rudi yang hilang selera makan, ikut saja apa yang Cikgu Tasha pesan. Suasana agak janggal. Mereka tiba di kawasan agak sunyi. Tak ramai orang. Cikgu Tasha menjamah makanannya. Lapar, sejak tengah hari tadi lagi belum makan apa-apa.
Cikgu Tasha : Jangan diam saja. Makanlah. Tak pun cakap sesuatu.
Melihat Rudi yang masih lagi menundukkan wajah, Cikgu Tasha mengeluh. Punyalah innocent hingga rasa bersalah sebegini. Seperti budak-budak. Tapi budak-budak yang minat sesuatu yang tak sepatutnya.
Cikgu Tasha : Zaman sekarang, siapa yang baca majalah lagi? Lagi-lagi majalah BDSM. Orang lain guna internet saja kalau benda-benda macam ni. Lagi satu, dekat mana kan kalau benda-benda ada jual kat kedai buku dan semestinya mahal, bukan?
Pedih Bagai menyapu garam pada luka. Pedih kata-kata cikgu Tasha. Rudi jadi makin tak senang. Jika boleh, dia ingin terus cabut lari dari situ. Tapi dia perasan pintu kereta terkunci.
Cikgu Tasha : Dah lama terjebak dalam benda macam ni?
Mengangguk. Itu saja jawapan Rudi.
Cikgu Tasha : Berapa tahun?
Rudi : Dari form 2.
Cikgu Tasha : Hah?
Sesiapa pun pasti akan terkejut. Bagaimana boleh timbul minat, dia tak mahu tanya. Sudah pasti bermula dari rancangan televisyen dengan adegan culik. Dari situ, lakukan carian di internet dan akhirnya berjumpa dengan dunia BDSM. Rata-rata orang biasanya begitu.
Cikgu Tasha : Pernah buat BDSM dengan orang lain? Cakap jujur dengan saya.
Rudi hanya menggeleng.
Cikgu Tasha : Betul?
Kali ini Rudi mengangguk pula. Tak begitu meyakinkan, tapi Cikgu Tasha percaya dengan pengakuan tersebut. Dia mengemaskan makanan dan mengambil beg dari tempat duduk belakang. Sehelai sampul surat dikeluarkan. Isinya sesuatu yang agak tebal.
Cikgu Tasha : Kalau diikutkan, saya tak ada hak nak simpan barang peribadi student. Nak saya pulangkan?
Tersentak, Rudi mengangkat wajah. Sampul itu diserahkan kepada Rudi.
Cikgu Tasha : Memang awak minat? Atau nak release tension belajar? Maklumlah, nak ambil exam.
Sunyi lagi. Tapi kali ini Cikgu Tasha tak membiarkan perkara sama berlaku. Dia merampas semula sampul tadi dan mengugut untuk menunjukkan isi kandungannya kepada orang yang kebetulan ada di situ.
Rudi: Minat tapi pada masa sama jugak...
Cikgu Tasha: Stress?
Rudi : Ya... dan juga anxiety.
Cikgu Tasha : Anxiety sebab exam?
Mengangguk
Cikgu Tasha : Biasalah tu. Masing-masing ada cara sendiri nak release stress. Tapi tak tau pulak awak punya macam ni. Jadi motivasi tengok benda macam ni?
Malu untuk menjawab. Rudi menyembunyikan wajah. Cikgu Tasha ketawa kecil. Dia mengambil minuman dan membasahkan tekak.
Cikgu Tasha : Kalau betul motivasi, kenapa subjek matematik yang saya ajar tak improve sangat? Tak cukup motivasi?
Lagi menyembunyikan wajah. Segan. Cikgu Tasha tersenyum sinis. Dia merapatkan wajah dan bisik pada telinga Rudi.
Cikgu Tasha : Nak sesuatu yang boleh bagi banyak lagi motivasi?
YOU ARE READING
Cikgu Tasha - Kotak Pandora
RomanceCerita mengenai Rudi dan Cikgu Tasha yang melalui hubungan berunsurkan BDSM dan bondage