Bab 7 - Simpulan tali pertama

3.4K 18 1
                                    

Berpandangan satu sama lain. Erat genggaman tali pada tangannya. Nafas yang turun naik cuba diperlahankan.

Rudi : Betul cikgu bagi saya ikat?

Cikgu Tasha : Take it or leave it. Cuma jangan buat benda bukan-bukan.

Rudi : Benda bukan-bukan?

Cikgu Tasha : Fikirlah sendiri. Awak bukannya budak-budak lagi.

Tubuh dipalingkan. Belakang badan menghadap ke arah Rudi. Gementar, Rudi menghuraikan gelungan tali dan mengambil tangan Cikgu Tasha. Dibawa ke belakang. Letakkan bersama-sama. Perlahan-lahan dia mengikat tangan tadi. Tali melilit tubuh Cikgu Tasha dengan lembut. Disusuli dengan beberapa simpulan untuk mengemaskan ikatan tersebut.

Cikgu Tasha : Stop.

Segera beralih. Tubuh digerakkan beberapa kali. Ikatan tali pada tubuhnya menjadi longgar dan akhirnya terurai dengan sendiri. Tali itu diserahkan kepada Rudi.

Cikgu Tasha : Macam ni saja yang awak boleh buat? Ingatkan awak tahu macam mana nak ikat shibari.

Rudi : Bukan macam tu. Saya tak nak cikgu rasa sakit atau tak selesa.

Cikgu Tasha : Tu yang belenggu awak?

Hanya menangguk. Jawapan itu membuat Cikgu Tasha mengeluh panjang. Menggeleng kepala. Televisyen ditutup. Dicampakkan remote control. Dia beralih ke Rudi dan terus mendakapnya. Jelas dapat dirasakan dentuman kuat jantung. Tubuh juga menggeletar. Tak tahu sama ada gementar atau terlalu teruja.

Cikgu Tasha : Jangan risau. Saya okay saja. Tak perlu fikir banyak. Just do what you always wanted. And also..

Tanpa diduga, Cikgu Tasha menggigit leher Rudi. Gigitan yang mulanya lembut bertukar cengkaman kasar. Kepala Rudi dipegang, tak dibiarkan bergerak.

Rudi mendakap tubuh Cikgu Tasha. Menahan sakit dan sedaya-upaya untuk tak mengeluarkan sebarang suara.

Cikgu Tasha : Now, awak tak perlu risau kalau saya rasa sakit.

Tubuh dipalingkan semula. Tangan diletak sepertimana Rudi buat tadi. Sudah sedia diikat.

Cikgu Tasha : Tunggu apa lagi? Cepatlah. Awak nak sangat, kan? Buatlah betul-betul. Macam mana awak bersungguh-sungguh nak dapat A dalam math.

Mengetap gigi. Tali diurai dan sangkut pada bahu sendiri. Rudi ambil tuala kecil tersidai pada kerusi tadi dan menutup mata Cikgu Tasha. Diikat kemas agak tak mudah tertanggal. Tangan Cikgu Tasha dipegang, dia mula mengikat.

Rudi : Cikgu sendiri yang bagi kebenaran. Jangan marah kalau sakit.

Tali dililit melewati seluruh abdomen Cilagu Tasha Bermula dari bawah dada, ke belakang. Kemudian disimpul kejap. Lagi melilit bahagian atas dada, juga kejap diikat. Diulang beberapa kali hingga tangan Cikgu Tasha langsung tak dapat digerakkan.

Rudi memperlahankan kelajuan kipas. Cukup sekadar untuk merasa aliran angin. Keadaan menjadi kian panas. Cikgu Tasha mula rasa kurang selesa dan peluh juga mula mengalir.

Rudi berjalan mengeliligi Cikgu Tasha. Mengamati apa yang sedang dilihat. Bagaikan mimpi. Namun ini ialah realiti. Kerana dia sendiri yang mengikat Cikgu Tasha. Tubuh yang selama ini dia kagumi menjadi hasil seninya yang pertama. Pinggang yang ramping serta dada besar jelas kelihatan sebalik lilitan tali berkenaan.

Dia tahu Cikgu Tasha mengenakan sports bra di sebalik t-shirt lengan pendek sekarang. Bentuk pakaian dalam itu jelas kelihatan pada bahagian dada. Keadaan yang makin panas membuat pernafasan Cikgu Tasha makin pantas. Ditambah dengan mata tak dapat melihat. Kembang kempis dada juga mencuri perhatian.

Cikgu Tasha - Kotak PandoraWhere stories live. Discover now