Cikgu Tasha : Saya ada berita buruk.
Rudi : Eh?
Datang duduk bersebelahan. Kertas latihan ditunjukkan. Kebanyakkan daripadanya soalan yang hampir sama. Jalan kira yang silap, malah tak memahami maksud soalan.
Cikgu Tasha : Bukannya nak bagi awak down. Tapi kalau macam ni, gelap harapan nak dapat A.
Rudi : Erm.... Kalau lulus saja, boleh tak buat masa sekarang?
Kening terangkat. Perut Rudi dicubit.
Cikgu Tasha : Nak pass saja? Kenapa letak target rendah sangat Alang-alang dah usaha, target A terus lah. Tak pun dapat markah 90 ke atas.
Rudi : Macam mustahil saja... Lagipun...
Dicubit lagi.
Cikgu Tasha : Tak ada mustahil. Bukannya susah pun. Nombor saja. Kira dengan betul, dapat jawapan.
Rudi diam. Wajah ditundukkan. Terasa down dengan kata-kata tadi. Bagi Cikgu Tasha, mungkin senang. Baginya pula, tersangatlah sukar.
Cikgu Tasha : Awak rasa matematik boring?
Menggeleng.
Cikgu Tasha : Buat mind set macam ni. Lagi, banyak A yang awak dapat. Lagi banyak peluang untuk awak pilih universiti nanti. Bonus, dapat biasiswa.
Rudi : Tapi..
Cikgu Tasha : Tahu. Bunyi macam tak masuk akal. Kalau target jadi the best tak menjadi, boleh target jadi better. Tak boleh jugak, good. Sekurang-kurangnya ada insurance bila target utama tak tercapai.
Jadi kelas tambahan falsafah seketika. Rudi dengar saja. Memang diakui, benar kata-kata tadi. Cuma untuk merealisasikannya masih rasa sukar...
Cikgu Tasha : Kenapa buat muka?
Rudi : Tak ada apa...
Cikgu Tasha : Dah hilang motivasi?
Berat hati. Lemah Rudi mengangguk.
Cikgu Tasha : So, apa yang boleh buat awak motivasi balik?
Lidah terkelu. Mata memandang Cikgu Tasha. Bertentang, perlahan-lahan Rudi memandang arah lain. Wajahnya bertukar sedikit merah.
Cikgu Tasha : Fikir apa tu? Cuba cakap.
Lagi dipalingkan wajah. Menyembunyikannya dari dilihat sesiapa. Dia teringat apa yang terjadi sebelum ini. Perkara pada malam hari siang hari, juga imaginasinya.
Cikgu Tasha: Seriously, jangan cakap benda-benda dalam majalah tu...
Tersentak. Tubuh membeku. Meskipun cuba dialihkan, tak berganjak walaupun sedikit.
Cikgu Tasha : Benda-benda macam tu tak baik untuk tak baik sangat. Lagipun awak bawah umur, kan? Jangan lupa pulak.
Kecewa. Lagi sekali, benar kata-kata Cikgu Tasha. Hakikat bahawa dia bawah umur letak ke tepi dulu. Itu satu topik yang dia tak boleh menang jika bawa berdebat sekali pun.
BDSM pula, lain cerita. Dia perlukannya untuk menyeimbangkan hormon. Stress belajar sepanjang masa. Lagi-lagi untuk capai target terlalu tinggi. Bagaimana untuk hilangkan kegusaran ini? Cuti hujung minggu? Tak. Langsung tak memadai. Harus ada sesuatu untuk menukar mood. Ubah tempo. Sesuatu seperti guilty pleasure. Setiap orang tak sama. Baginya, BDSM salah satu yang boleh terfikir buat masa ini
YOU ARE READING
Cikgu Tasha - Kotak Pandora
RomanceCerita mengenai Rudi dan Cikgu Tasha yang melalui hubungan berunsurkan BDSM dan bondage