Bab 4 - Malam

3.7K 18 1
                                    

Pukul 5 pagi. Rudi sukar melelapkan mata. Tangan diletakkan pada dada. Dengupan kencang jantung jelas terasa. Tak tahu bagaimana untuk merungkai apa dalam hati. Apa yang berlaku beberapa jam lepas masih belum dapat dilupakan. Sukar dilupakan, dan jauh dalam sudut hatinya, mungkin tak akan lupa.

Peristiwa kecil tapi membuat matanya terbuka luas, secara literal. Pandangan beralih ke arah pintu bilik tidur Cikgu Tasha. Tertutup rapat, malah berkunci. Namun keadaannya beza beberapa jam lepas.

Ketika itu dalam pukul 1 pagi. Rudi sedang bersantai di ruang tamu selepas tamat ulang kaji. Melayari media sosial menonton video-video pendek untuk menghilangkan stress. Ianya juga bagi menukar mood selepas berjam-jam belajar. Lalai, tak sedar hampir 20 minit berlalu begitu saja.

Bateri telefon pun rendah. Lama Rudi menguap dengan mulut terbuka luas. Tubuh diregangkan

Sebelum masuk tidur Rudi ke tandas terlebih dulu. Selesaikan apa saja urusan yang ada. Dia memerhati keadaan tandas, memastikan tak ada paip terbuka.

Beralih, mata Rudi terpandang ke dalam bilik Cikgu Tasha. Nyenyak tidur. Letih, barangkali seharian melakukan aktiviti seperti menguruskan rumah dan menghabiskan kerja dari pusat tuisyen.

Dalam kegelapan itu, dia samar-samar dapat melihat keadaan di atas katil. Ditambah lagi dengan lampu dari bilik air. Nampak sosok tubuh Cikgu Tasha. Mulanya dia tak terfikir ара-ара. Setelah diamati lebih jelas, matanya terbuka seluas alam.

Memang Cikgu Tasha sedang tidur. Tak dapat nafikan perkara tersebut. Namun pemakaian Cikgu Tasha yang mengejutkannya. Tak dia sangka Cikgu Tasha mengenakan singlet dan berseluar dalam semata-mata. Dia tahu cuaca malam ini agak panas. Tapi ini sesuatu yang luar jangkaan.

Posisi membelakangi tempat Rudi berada. Nampak punggung Cikgu Tasha yang membulat terpampang ke arahnya. Seluar dalam berwana merah gelap itu terselit sedikit antara lurah punggung. Pada masa sama sebahagian daripada kulit terdedah, menjadi tatapan bagi Rudi.

Indah. Rudi tak terkata apa-apa. Licin kulit tanpa sebaran parut atau cela. Tak tahu bagaimana tekstur hingga dia sendiri sentuh. Tapi semestinya lembut dan anjal.

Jantung makin berdebar kencang. Rudi, mula hilang akal. Datang sedikit rapat beberapa langkah. Mengamati lagi pemandangan yang sedang disaksikan.

Tiba-tiba Cikgu Tasha memusingkan tubuh. Tersentak dan Rudi hampir melatah. Dia segera bersembunyi di sebalik dinding. Nafas ditahan. Beberapa ketika kemudian dia menjenguk semula ke dalam. Lega. Cikgu Tasha masih tidur.

Posisi sudah berubah dan kini mengiring ke arah pintu bilik. Jika tadi punggung, kali ini pula payudara Cikgu Tasha terhimpit antara satu sama lain. Singlet yang agak ketat itu menampakkan lagi bentuk tubuh. Senget kepala Rudi, mengikut arah Cikgu Tasha sedang tidur. Ingin lihat wajah Cikgu Tasha dengan lebih jelas. Kegelapan malam membuat dia sukar nampak.

Dari muka, kemudian turun ke dada. Sukar dia alihkan pandangan dari payudara yang bergerak-gerak mengikut pernafasan. Rudi tak begitu tahu mengenai saiz pakaian perempuan tapi dia boleh simpulkan bahawa payudara Cikgu Tasha memang besar. Bentuknya juga kemas, tampak berisi dan anjal.

Sekali lagi terasa bagai hilang kawalan. Terpukau dengan ара yang ada depan mata. Jika boleh, dia ingin datang melihat dengan lebih dekat. Teruja mahu melihat keindahan tubuh Cikgu Tasha. Meskipun tahu ара yang dilakukan bagai menempah ajal, tapi sukar untuk melepaskan peluang ada.

Telefon Cikgu Tasha berdering tiba-tiba. Terkejut jaga, Cikgu Tasha membuka mata. Rudi pula jadi panik. Seketika tak tahu apa patut dibuat. Dia meluru ke ruang tamu. Pandang ke kiri dan kanan. Rudi pura-pura tidur di atas sofa.

Cikgu Tasha - Kotak PandoraWhere stories live. Discover now