"Papa!!" Anak kecil itu berlari kearah seseorang.
"Jisung jangan lari nanti jatuh" Kata orang itu.
"Hehe" bersama senyuman gigi nya. Dia memegang tangan orang itu dan membuat muka comel.
"Papa, can i have some ice cream today? Pleaseee" Bersama senyuman kecil itu dan mata yang berkelip berkali-kali ingin memujuk papa nya
"Naee. Boleh sayang" kepala budak lelaki itu diusap lembut.
Dia ialah Lee Jisung anak aku dan kekasih lama aku yang masih aku cinta kan. Lee Jeno. Umur nya memang sudah meningkat remaja, tapi dia tetap menjadi anak kecil dihadapan aku. Dia selalu juga tanya mana daddy dia, tapi aku akan selalu bagi alasan daddy nya sedang berkerja di luar korea atau pun aku akan mengalih topik perbualan untuk elak pertanyaan itu. Selepas tamat University, Jeno sekeluarga terus terbang pergi ke canada untuk meneruskan kemajuan company appa nya.
"Papa! Papa termenung apa? Jisung panggil banyak kali" Pipi di kembung kan menandakan ia sedang merajuk.
Jujur aku kata, aku sangat rindu Jeno, tapi apa aku boleh buat? Mungkin sekarang dia sudah bahagia dengan pilihan keluarga nya di Canada sana? Atau mungkin juga dia sudah berjumpa dengan orang yang baru? Aku juga tidak tahu sama ada hubungan ini sudah berakhir atau belum, dia pergi meninggal kan Korea tanpa berjumpa atau berkata dengan aku. Atau lebih tepat selepas lulus aku berniat untuk bergambar berdua dengan dia, tapi aku dapat berita dari kawan nya bahawa dia sudah terbang ke Canada bersama keluarga nya dengan secara paksa.
"Sorry anak papa. Jom kita makan ice cream sama-sama, nanti kita balik rumah nenek atuk ye sayang, kita nak sambut birthday Ayden malam nanti." Jisung bersorak bahagai.
~ OUR ~
"Jeno-shi, makan nak?" Taeyong merangkul bahu si adik. Jeno hanya diam, dingin dia memandang tangan Taeyong yang berada di bahu nya itu dan tolak jatuh kebawah menandakan ia tidak suka.
"Kalau hyung nak makan hyung pergi lah, Jeno masih ada banyak kerja nak buat" Mahu pun orang luar atau keluarga nya sendiri dia tetap akan bersikap dingin. Itu lah dirinya sekarang, tidak seperti dahulu yang murah dengan senyuman.
"Haihh, okay lah kalau nak apa-apa call je hyung" Taeyong hanya membiarkan sahaja, sekiranya dia tetap memaksa Jeno, dia tetap akan kalah. Kerena sekali Jeno berkata tidak itu bermaksud tidak.
"Sayang tak tahu nak buat apa lagi ni. Sejak pindah Canada Jeno jadi dingin, tak nak bergaul dengan sesiapa. Tak macam dulu masa duduk Korea." Keluh Taeyong pada Jaehyun yang sudah berada di luar bilik itu.
"Jae pun rasa macam tu. Jae rasa Jeno tak suka dengan cara hyung. Yelah hyung tiba-tiba je ajak pindah Canada, Jeno tu masih budak lagi masa tu. Kita tak tahu mungkin lepas lulus University Jeno dah ada plan untuk dia terus kan dekat Korea sana. Sedang kan hyung terus ajak pindah Canada" Jaehyun memegang bahu Taeyong menenangkan lelaki itu.
"Hurmm.. Tapi ni semua permintaan eomma appa"
"Tapi hyung boleh bantah. Jeno masih budak lagi hyung, dia masih belum tahu seluk beluk dunia ni, dia pun mesti ada masa depan dekat Korea. Walaupun sekarang umur dia sudah meningkat matang sekali pun tapi dia tetap seorang budak betul tak? Yang masih mahu belajar tentang dunia"
Taeyong memandang Jaehyun dan tersenyum, ada betul apa yang dikatakan oleh Jaehyun tadi. Mungkin ada silap nya dalam mendidik Jeno sabagai seorang abang sulung nya.
~ OUR ~
YOU ARE READING
Our {NOMIN}
Romance"Andai waktu boleh diputarkan, andai saja kau tidak pergi waktu itu. Mesti kita masih bersama dalam waktu yang lama. Terima kasih tuhan. Kerana hadirkan si dia kembali untuk ku. Kini kami bukan berdua seperti dahulu, kerana ada seorang si kecil yan...