"Kau takde plan nak balik Korea ke?" Tanya Xiaojun, asap vape di hembus.
"Ada, aku pindah sana balik. Itu pun sebab kamahuan Haechan, kalau tak aku rasa mungkin aku lupa jalan balik Korea" Mark membuat lawak bodoh.
"Blah lah kau. Bila kau balik Korea? Kau duduk mana nanti?"
"Lagi sebulan, rumah semua tu aku dah settle kan perabot rumah pun aku dah settle kan." Xiaojun angguk sahaja.
Mereka diam seketika.
"Mark, kau jangan bagitahu Jeno pasal Jisung tu" Mark memandang Xiaojun yang seperti berharap.
"Kenapa kau tak nak dia tahu?" tanya Mark pelik.
"Aku nak dia tahu sendiri. Bertahun, bertahun Jaemin seorang diri besar kan Jisung tu, jadi Jaemin ada hak atas Jisung tu." Mark angguk faham.
"Tapi kau tak rasa kesian dengan Jeno? Dia pun berhak untuk tahu kewujudan Jisung, darah daging dia sendiri" kalini Mark yang berbicara Xiaojun terdiam.
"Satu lagi aku lupa nak bagitahu. Aku balik Korea bukan dengan Haechan sahaja" Xiaojun memandang Mark pelik.
"Maksud kau?"
"Jeno. Dia ikut sekali. So besar kemungkinan, Jeno dan Jaemin akan berjumpa. Dan semua kebenaran akan terbongkar, tiada guna kalau kita merahsia kan semua ni lagi jun" Sekali lagi Xiaojun terdiam, dia memandnag Mark dan Mark memandnag dia.
Mereka saling memandang satu sama lain.
~ OUR ~
"Hyung balik" Xiaojun masuk dengan beg baju dan beberapa beg pelbagai jenama.
"Samchon Jun!" Jerit Jisung, Ayden dan Mingrui serentak sambil berlari kearah Xiaojun.
"Hey, rindu ye samchon dekat koranggg" Xiaojun memeluk mereka bertiga dalam satu pelukan sahaja.
Mingrui anak bongsu Renjun dan Guanlin selaku dia paling kecik di antara mereka bertiga duduk di atas peha Xiaojun. Ayden juga duduk diatas peha Xiaojun di belah kiri hanya Jisung yang bersandar di badan Xiaojun.
"Samchon ada beli kan hadiah, tapi kiss dulu" setiap seorang mencium pipi kanan kiri Xiaojun.
Xiaojun membalas.
"Jom kita duduk kat situ." tidak perlu disuruh, Jisung menolang Xiaojun mengangkat beg-beg Xiaojun dan dibawa ke tengah ruang tamu.
"Hyung jangan manja kan dia orang, nanti makin di manja kan makin menjadi-jadi." Tegur Renjun yang datang dari dapur bersama Jaemin. Mereka juga pergi kearah ruang tamu rumah.
"Ala bukan nya selalu kan, lagi pun diorang semua masih budak-budak kan. Suami kau mana Jun?"
"Dia kata jumpa kawan, nanti balik kot." Jawap Renjun.
"Okay samchon start dari Mingrui dulu" beg jalan yang berwarna kuning dan bertulis lego itu di ambil.
"This is for you, nanti suruh papi pasang pastu main sama-sama dengan Ayden hyung dan Jisung hyung okay? Jangan gaduh, kalau samchon dengar gaduh-gaduh samchon ambik balik okay?"
"Okay! Terima kasih samchon! Sayang samchon!!" Pipi kanan Xiaojun dicium sebelum dia memeluk Xiaojun, kaki kecil itu berlari kerah Renjun yang sedang duduk memarhati mereka.
Beg putih dan bertulis Prada pula di ambil. Kotak yang berada didalam beg itu di keluar kan, kotak itu di bukak.
"And this is for you, jaga elok-elok okay, boleh pakai pergi sekolah atau pergi jalan-jalan okay"
"Erm okay! Thank you samchon" seperti Mingrui, pipi kanan di cium dan di peluk lelaki itu.
Xiaojun memandang Jisung, seketika di teringat akan perbualan nya bersama Mark tempoh hari. Dia memanggil Jisung untuk mendekat. Dia mengelus sedikit kepala Jisung dan pipi.
Beg putih bertulis Iphone di ambil.
Ipad dan Mackbook berwarna kelabu di keluar kan, dia memandang Jisung dengan anak mata yang sangat mendalam.
"Ini untuk Jisung. Jaga ni baik-baik, guna benda ni untuk benda yang berfaedah. Jaga elok-elok, nah" Jisung angguk kepala, dia memeluk Xiaojun agak lama, selepas itu berlari kearah Jaemin pula.
"Hyung..."
"Jisung memang berhak dapat benda macam tu, budak tu dah besar tak salah kalau hyung beli kan dia benda tu. Lagi pun ada bagus jugak, sekurang-kurang nya dia boleh belajar guna benda tu." Laju Xiaojun menjawap. Jaemin hanya tersenyum sahaja.
'Jeno, kalau Jeno ada kat sini mesti Jeno pun bahagia tengok Jisung' kata hati Jaemin seorang diri.
~ OUR ~
YOU ARE READING
Our {NOMIN}
Romance"Andai waktu boleh diputarkan, andai saja kau tidak pergi waktu itu. Mesti kita masih bersama dalam waktu yang lama. Terima kasih tuhan. Kerana hadirkan si dia kembali untuk ku. Kini kami bukan berdua seperti dahulu, kerana ada seorang si kecil yan...