Tok tok tok
"Masuk"
"Tuan maaf mengangu tuan, hari ini tuan ada meeting dengan sebuah syarikat JJ's L pada pukul 2:30 nanti" ucap Shotaro tanpa memandang wajah Jeno, sesungguh nya dia masih marah dengan Jeno pasal kejadian di parking.
"Ouh oky"
"Kalau takde apa-apa lagi saya mintak diri dulu"
"Ah, sekejap Shotaro. Urmm, awak kenal tak budak yang nama dia Lee Jisung? Kalau awak kenal, awak tahu dia tinggal dekat mana?"
"Jisung?" Mata Shotara membulat.
"Ah nae nae, Jisung. Awak kenal?"
"Ah... Urm... Mian, saya tak kenal." tipu Shotaro, dia tidak mahu mungkiri janji nya dengan Jaemin.
"Ouh tak pe lah, thanks. Nanti tolong siap kan bilik meeting okay" Jeno menyambung kerja nya, Shotaro masih terdiam di situ untuk beberapa saat sebelum tunduk hormat dan keluar.
~ OUR ~
"Saya mintak maaf kerana lambat, tadi jalan sesak" lelaki itu membelakang kan Jeno yang sedang duduk itu untuk menutup Pintu.
"Ouh tak pe, saya Lee Je--- Jaemin!?" Kedua lelaki itu terdiam. Jaemin yang hampir menjatuh kan file-file nya itu dan Jeno yang hampir terduduk melihat satu sama lain.
"Jen-Jeno..." Itu sahaja ayat yang keluar dari mulut Jaemin.
Meeting pun selesai, Jeno selaku ketua project besar itu memohon maaf dan berterima kasih kepada semua orang yang ada di situ. Mata nya sejak awal hingga akhir hanya menatap kearah Jaemin.
"Saya memohon beribu maaf kalau ada kasar bahasa, dan terima kasih kepada semua kerana terima untuk bekerjasama dengan syarikat saya" ucap Jeno.
"Ehh siapa je yang tak terima bekerjasama dengan syarikat tuan. Syarikat tuan kan syarikat terkaya selepas syrikat JJ's L." gurau lelaki itu.
"Ahhh apa Tuan Yuta kata ni, ni semua aset daddy saya, saya hanya menumpang je kekayaan daddy saya. Urmmm baik lah kita boleh bersurai" mereka pun mula bersurai, Jaemin baru sahaja ingin keluar, Jeno sudah menahan tangan nya.
"Let's talk"
~ OUR ~
Hanya tinggal Jeno dan Jaemin sahaja di dalam bilik meeting itu. Jeno mula berbicara.
"Nana sihat?"
"Sihat."
"Nana.... Huhh, nana, Jeno mintak maaf sebab tinggal kan nana macam tu je" Jaemin memandang Jeno dengan mata sayu nya. kalau ikut perasan dia mahu berlari kearah Jeno dan memeluk lelaki itu dengan beribu kerinduan didalam hati.
Tapi apa dia boleh buat? Dia hanya bisa menahan diri, kerana Jeno bagi nya telah di milik orang lain.
"Jeno tahu Jeno salah. Jeno mintak maaf, Jeno tak sepatut nya buat nana macam tu. Jeno dah mungkiri janji Jeno untuk kahwin dengan nana, untuk jaga nana and jaga keluarga kita. Jeno mintak maaf nana Jeno tahu Jeno tak layak dapat permaafan dari nana"
"Jeno.. Na, ekhem. Jaemin dah maaf kan Jeno. Jeno pun dah bahagia kan? Jadi kita dah bahagia dengan pilihan sendiri, Jeno jaga lah keluarga Jeno yang sekarang."
"Ah? An-ani, Jeno takde pilihan untuk ganti kan nana, Jeno dah janji kan, nana ialah orang yang dalam hati Jeno sampai Jeno mati? Jen--"
"Daddy Jenoo!!" jerit dua budak itu masuk kedalam bilik meeting itu. Seorang lagi budak hanya berjalan santai bersebelah dengan wanita itu
"Kang Taeyong Kang Minjun sayang jangan lari!!" seorang wanita masuk kedalam ruang itu. Dia terdiam melihat Jaemin yang berada disitu, dan situasi yang sangat tegang antara mereka berdua.
"Urmm, eonnie salah waktu ke?"
"Ah ani, kami hanya bual tentang kerja kan tuan Jeno? Jadi saya mintak diri dulu, puan Lee tuan Jeno" Dengan senyuman yang sakit dia keluar dari ruangan itu.
"Jen?"
"Eonnie... Wea masuk!! Aishh kan nana dah fikir lain! Eonnie ni" rengek Jeno
"What? eonnie mana tahu ada Jaemin, lagi pun Taeyeon dengan Minji yang lari. Eonnie tak buat apa-apa" Youra membuat muka tidak bersalah kerana itu memang bukan salah nya.
"Haaa eonnieeee... Huhhh, bili eonnie balik??"
"Malam semalam, btw, jom teman eonnie jalan-jalan kat Korea. Lama dah eonnie tak balik Korea"
Lee Youra, kakak kepada Jeno. Youra tidak duduk di Korea malainkan dia duduk di England mengikuti suami nya.
~ OUR ~
Jeno datang tingkat condo milik Mark. Dia menekan lonceng berkali-kali dan Mengetuk pintu.
"Hyung bukak pintu. Mark Hyung! Haechan oi bukak pintu oi!"
"Oi oi oi oi pecah pintu rumah aku! Apa kau nak?!" Jeno memandnag Mark dari atas sampai bawah. Mark hanya memakai seluar sahaja tanpa memakai baju, dan dileher Mark mempunyai mamar kemerahan.
"Aku kacau kau ke?" tanya Jeno
"Ye!"
"Ah tak kesah, kau bukak pintu ni sekarang aku nak jumpa dengan Haechan" Mark malas mahu bertengkar, dia hanya membukak pintu dan membiarkan Jeno masuk.
"Haechan, aku tahu kau ada nombor Jaemin kan? Please, aku mohon, bagi nombor dia kat aku. Please Haechan"
"Jeno.... Urmm sorry aku memang tak boleh nak bagi, aku dah janji dengan Jaemin"
"Haechan please haechan. Please kali ni je, aku mohon kat kau Haechan, please" Haechanyang kesian itu emandnag kearah Mark. Mark hany aangguk sahaja.
"Hahh okay" Haechan memangambil phone nya dan menghantar nombor Jaemin pada Jeno. Jeno memeluk Haechan.
"Terima kasih Haechan! Terima kasih!!" Jeno berlari keluar dari condo Mark itu. Mark hampir sahaja terjatuh kerana tolakkan Jeno yang berlari keluar itu.
"Chagi, kita sambung"
"Hyungg" Haechan tegelak melihat kelakuan suami nya itu.
"Weaa? Tadi Jeno kacau!"
Dan kedua pasangan itu saling bercinta pada malam itu.
~ OUR ~
YOU ARE READING
Our {NOMIN}
Romance"Andai waktu boleh diputarkan, andai saja kau tidak pergi waktu itu. Mesti kita masih bersama dalam waktu yang lama. Terima kasih tuhan. Kerana hadirkan si dia kembali untuk ku. Kini kami bukan berdua seperti dahulu, kerana ada seorang si kecil yan...