17🫀

2 0 0
                                    

Sudah sebulan Jeno terbaring tidak bermaya di atas katil wad hospital itu. Jaemin masih setia menunggu disamping lelaki itu. 

"Daddy! Hai, Jisung datang jumpa daddy ni. Daddy harini kat Uni Jisung rasa boring, sebab ramai kawan-kawan Jisung tak datang sebab urusan sendiri. Hurmm tapi papa tetap paksa Jisung sekolah"

"Eee kena lah sekolah sayang. Kalau daddy tahu yang Jisung tak sekolah mesti daddy pun marah" Jisung mengembung pipi, dia berbual balik dengan Jeno. Dia tahu Jeno tak akan respond percakapa nya, tapi dia tahu Jeno dengar apa yang dikatakan oleh nya.

'Jeno tengok tu, betapa bahagia nya Jisung lepas tahu awak daddy dia. Jeno saya tak berharap lagi dah untuk awak bangun. Kalau di takdir kan awak memang milik Tuhan saya tak halang sebab saya tahu saya tak boleh malawan takdir. Tapi kalau tuhan kata awak milik saya, bangun lah dalam keadaan yang sihat dan memanggil nama saya dengan menguna kan nama awak. Lee Jaemin.'

~ OUR ~

Hari bertukar hari, sudah 6 bulan Jeno terlentar di katil, Jaemin tidak pernah miss untuk lawat dia, setiap hari dia akan mencuri masa untuk datang temani Jeno, cerita hari-harian nya pada Jeno walaupun tidak dibalas oleh Jeno.

"Leas tu kan, dia boleh jatuh hahaha, masa tu Jaem gelak je kat dia lepas tu---" cerita nya terhenti apa bila terasa sesuatu yang gerak. Dia memandang tangan nya yang sedang mengengam tangan Jeno.

Di perhati kan betul-betul dan apa yang nampak ialah jari kelingking Jeno bergerak sedikit, dia memandnag wajah Jeno. Perlahan mata lelaki itu membukak, air mata tak dapat ditahan lagi.

"Jeno?! Dokter!! Dokter!!" Jerit Jaemin dengan bahagia nya. 

Selepas berapa minit dokter cheak kondensi nya dia tersenyum sambil memandang Jaemin.

"Good news, tuan Jeno akhirnya dah sedar sepenuh nya, cuma mungkin ada beberapa memori dalam diri nya akan hilang separuh."

"Tak pe, yang penting saya syukur sangat dia dah sedar. Terima kasih dok, terima sangat" 

Dokter Kim bow sedikit dan keluar dari bilik wad itu. Jaemin memandang Jeno yang sudah lama memendang nya itu.

~ OUR ~

"Jen, kita makan sikit ye. Jeam suap kan"

Jeno menggeleng dia masih menatap wajah Jaemin. Jaemin membuang nafas, sejak Jeno sedar dia tidak pernah bercakap walau sepatah sekali pun.

"Jen, kita makan lah sikit nea? Please"

Jeno memandang bubur didalam mangkuk yang di pegang oleh Jeamin, dia membukak mulut . Jaemin tersenyum akan itu, dia menyuap sesudu bubur nasi kedalam mulut Jeno.

"Jen. Walaupun Jen tak ingat dekat Jeamin, tapi Jeamin akan tetap selalu ada dekan Jen. Jeam... Nana akan sentiasa teman Nono setiap hari" 

"Nana apa khabar? Sihat? Lama Nono tunggu Nana panggil Nono macam dulu. Penat juga berdiam sahaja. Hehe maaf kan Nono sebab buat Nana sedih, Nono dah balik dah" Jeamin tersenyum, dia memukul pelan lengan Jeno. Jeno mengadu sakit.

"Nana, Nono mintak maaf sebab tinggal kan Nana tanpa sebarang kata sekali pun, Nono tahu Nono sil--" percakapan Jeno terhenti apa bila Jeamin secara spontan mencium bibir Jeno.

"Nana tak pernah salah kan Nono, Nana maaf kan Nono" mereka tersenyum. Secara tiba-tiba Jisung dan Mark masuk kedalam wad itu, Jisung dengan gembira memeluk Jeno.

'Tuhan terima kasih kerana memberi kan takdir itu untuk aku dan dia bersama semula mungkin ini kesempatan terakhir aku, dan aku tak akan sia-sia kan lagi tuhan. Jeno terima kasi kerana bangun, terima kasih kerana mengembalikan semula senyuman saya yang dah hilang'

~ OUR ~

Our {NOMIN}Where stories live. Discover now