09🫀

7 0 0
                                    

Sekarang ialah waktu lunch hour, baru sahaja dia ingin membukak pintu kereta bahu nya di sentuh dan ditarik paksa untuk memandang kearah belakang menghadap orang yang menarik paksa ya itu.

"Shotara?! What are you doing!"

"Jeno kau jangan buat-buat tak ingat aku lah! Ni aku! Osaki Shotara! Pelajar yang dulu nya nerd dan lembik! Tapi lepas jumpa kau aku berubah dengan cara sokongan kau!" Terang Shotaro dengan jeritan.

"What are you talking about it?" tanya Jeno tidak faham.

"Okay fine kau tak ingat aku? Aku aku harap kau boleh ingat dekat Jae---" kata-kata nya berhenti apabila mata nya bertembung dengan mata Jeno.

"Jae what?" 

"Arghh! Sial!" Shotara terus pergi tanpa menyambung ayat nya itu, dia minggalkan Jeno seorang diri dengan macam-macam soalan.

~ OUR ~

"Hah?! Habis tu kau cakap ker?!"

"Tak... Lepas mata aku bertembung dengan mata dia, kata-kata aku terus diam. Jaem sorry aku hampir terlepas cakap pasal kau dekat dia" Shotara menunduduk serba salah.

"Tak pe, aku tak marah lagi pun masa tu pun kau tengah marah kan? Tak sangka dia dah balik." Jaemin menepuk-nepuk bahu Shotara menenagkan lelaki itu. 

Jisung yang tidak tahu apa yang terjadi itu hanya diam. Dia bangun dari duduk nya dan pergi kearah kaunter untuk oder makanan dan minuman nya dan Jaemin. 

"May I have one chocolate cake, and one cheesecake. For drinks give me one chocolate milk and one watermelon juice" kata Jisung dengan suara yang pelan dan sopan.

"Do you need anything else?" tanya pekerja itu, Jisung diam berfikir seketika.

"n--"

"Give me one mint chocolate. Berapa semua nya bang?" 

"9345 won." Lelaki itu memberi kan duit kepada pekerja itu dengan sunyuman , Jisung memandang lelaki itu dengan wajah terkejut.

"Eh samchon! Tak perlu lah bayar kan, saya ada duit, papa saya bagi tadi" jawap Jisung.

"Takpe simpan je duit tu okay? Samchon tolong bayar kan untuk adik." Lelaki itu tersenyum sambil tangan kiri nya mengosok kepala Jisung

"Sir this is your oder" pekerja itu menghulur dulang yang berisi kan oder mereka itu. Lelaki itu tersenyum dan memandang Jisung.

"Adik tunjuk mana meja adik, samchon tolong bawak kan" Jisung angguk dia pergi kearah meja nya tadi dengan lelaki itu yang membuntuti Jisung dari belakang.

"Papa!" Jaemin memandang kearah Jisung dengan lelaki yang berada di belakang anak nya itu.

"Papa samchon ni tadi tolong Jisung, dia bayar kan makanan"

"Hah? Eh sorry susah kan encik, berapa tadi saya boleh bayar balik. Jisung papa dah pesan kan jangan susah kan orang lain" Kata Jaemin.

"Eh tak pe, saya ikhlas."

"Ah, kamsahamida encik..."

"Sungchan. Jung sungchan. Tak perlu berencik, saya rasa awak lagi tua dari saya" dengan senyuman yang seperti malaikat itu. Sungchan baru sahaja ingin berlalu pergi tapi tidak sengaja dia bertembung dengan seorang lagi lelaki yang tiba-tiba sahaja muncul dari belakang. 

Sungchan sedikit lagi mahu terjatuh kebalakang tapi nasib baik ada tangan yang menahan pinggang nya dari jatuh. Dan tangan itu ialah milik lelaki itu.

"Taro! Kau ni jalan tak tengok depan lah. Nasib baik Sungchan tak jatuh" jerit Jaemin.

"Ekhem... Urmm, so-sorry. Kau tak apa-apa?" Tanya Shotaro. Sungchan masih terdiam melihat kehenseman Shotaro.

"Sungchan? Awak okay?" tanya Jaemin pula, dan itu menyedari Sungchan dari terus menatap Shotaro

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sungchan? Awak okay?" tanya Jaemin pula, dan itu menyedari Sungchan dari terus menatap Shotaro.

"Ha-hah?! Ahh urmm, saya okay... Urmmm sa-saya pergi dulu eh. So-sorry" tergagap Sungchan apa bila dia berasa seperti Shotaro menatap nya dengan dalam.

Baru sahaja Sungchan ingin pergi tangan nya di tahan.

"Wait. Baju kau tu dah kotor, jom aku ganti balik air kau dengan baju. Jaem aku pergi dulu bye" Tangan Sungchan ditarik keluar dari kedai itu.

Jaemin berkelip mata berkali-kali tidak faham. Tapi dia hanya mengabaikan sahaja.

~ OUR ~

Suasana didalam kereta menjadi diam, tiada satu bunyi kecuali bunyi radio sahaja.

"Ekhem, nama kau apa?"

"Hah?!" Sungchan memandang Shotara sedikit terkejut.

"Nama kau apa, nanti bila aku panggil sesuka hati aku kau marah pulak" Shotara memandang Sungchan sekilas selepas itu dia memandang semula kearah hadapan. 

"O-ouh, nama saya Jung Sungchan. Boleh panggil saya chan atau bambi"

"Bambi?"

"Ah nae, semua kawan saya panggil saya bambi saya pun tak tahu kenapa" Sungchan tergelak kecil, Shotaro jugak ikut tergelak.

"Ada tak yang panggil kau Sung?"

"Sung? Takde"

"Aku panggil Sung jelah. Mean nama tu hanya aku yang boleh panggil okay?" 

Sungchan angguk dengan senyuman malu. Shotaro melihat ke samping nya sekilas selepas itu memandang semula ke hadapan. Senyuman kecil menghias wajah tampan itu.

~ OUR ~

Our {NOMIN}Where stories live. Discover now