14🫀

9 0 0
                                    

Laju dia membawa motor masuk kedalam pegerangan rumah mewah itu. Motor di park betul-betul di hadapan rumah. Tidak seperti biasa yang di park ditempat yang sepatutnya motor dan kereta di park.

Helmet di bukak, glove juga di bukak, zip jacket kulit nya juga di bukak. Dia membukak pintu utama dengan bermacam perasaan yang ada, dengan kepala yang pusing kerana banyak benda yang dia fikir.

Diruang tamu sudah ada Jaemin, Renjun, Guanlin, Xioajun, Mingrui dan Ayden yang sedang menonton tv bersama. Dia mendekat kearah mereka semua, atau lebih tepat kearah Jaemin. Sang papa nya.

"Ayden Mingrui, naik atas sekejap. Tengok kartun dekat bilik hyung sana" dia tidak ingin kedua adik saudara nya mendengar perbualan nya bersama Jaemin

"Kenapa hyung?"

"Jangan banyak tanya, pergi je" buat pertama kalinya Ayden dan Mingrui melihat abang saudara nya marah begitu sekali, jadi tidak berkata lagi mereka berdua berlari menaikki tangga dan menuju ke tingkat 3 di mana terletak nya bilik Jisung.

~ OUR ~

Kini semua mata sedang memandang Jisung yang berada betul di hadapan semua orang.

"Jisung kenapa ni?" tanya Xiaojun. Jisung mengendahkan pertanyaan Xiaojun

Jisung membaling glove nya ke bawah, helmet pula dibaling ke samping sofa yang kosong disitu. Mereka semua terkejut. Lebih terkejut melihat wajah Jisung yang memerah tidak tahu menahan marah atau menahan tanggisan air mata.

"Why?! Why do you have to lie me papa?! Why you not just be honest to me?! Papa you know what I almost get depressed because all of this!!" Marah Jisung, semua memandang Jisung dengan pandang terkejut.

"Hey Jisung? What's wrong? What papa did to you?" Tanya Jaemin pelik. Dengan perasaan terkejut dan perasaan tertanya.

"About my daddy?! Why papa not be honest?!" Jaemin terdiam, dia bangun dari duduk nya. Dia berdiri berhadapan dengan Jisung. Jisung sudah menahan air mata nya.

"Jisung, papa kan dah bagitahu. Daddy Jisung kerja jauh. Apa yang papa tipu? Papa tak tipu, daddy Jisung memang kerja jauh, dan dia tak akan balik dengan kita. Sebab dia dah ada keluarga" suara nya mula menjadi pelan.

"Look! You lie to me again. Papa i'm your son and his son, why papa why? Jisung ni tak layak ke ada seorang daddy? Jisung ni terlalu jahat ke sampai kan papa tak nak jujur dengan Jisung? Pa, dari sekolah rendah sampai Jisung masuk U semua orang ejek Jisung anak haram! Sebab apa, sebab Jisung takde daddy!!" airmata nya mula turun, tidak dapat lagi dia tahan.

"Jaemin jujur jelah Jaem. Aku pun dah tak sanggup tengok Jisung selalu kena tipu, dia dah besar Jaem, dia layak tahu semua nya" Ucap Xioajun.

"Tapi hyung memang betul. Jeno tu dah ada pasangan hi---"

Kata-kata Jaemin terdiam apa bila pintu utama rumah di bukak secara perlahan. Semua mata terkejut melihat siapa yang membukak pintu itu. Selangkah dia masuk selangkah juga Jaemin kebelakang..

"Who say i have own life? I never get married if that bride not you Na Jaemin. Or sholud i say Lee Jaemin?" Mereka memandang kearah pintu utama, semua memang terkejut tapi Jaemin 2x ganda terkejut. Jisung berlari kearah Jeno dan di peluk erat pergelangan tangan Jeno.

~ OUR ~

Our {NOMIN}Where stories live. Discover now