16🫀

5 0 0
                                    

"Papa" Serantak itu ketiga-tiga dari mereka itu memandang tepat pada Jisung. Jeamin memandang wajah Jisung, wajah yang sangat-sangat mirip dengan Jeno.

"Papa, kalau papa nak pergi hospital, please bawak Jisung. Jisung nak jumpa dengan daddy, Jisung na peluk daddy. Please papa" kata Jisung sambil berjalan mendekati Jeamin yang sedang duduk di hujung sofa.

Jeamin diam sambil air mata masih mengalir ke pipi. Apa bila Jisung sampai di hadapanya, dia menarik lenggan Jisung untuk di peluk.

Erat pelukkan nya. Bahu Jisung hampir kebasahan dengan air mata nya. Dia mengusap kepala Jisung dan mencium uban-uban rambut hitam milik anak lelaki itu. 

"Jisung sayang daddy?"

"S-sayang. Jisung sayang papa dengan daddy. Jisung tak nak hilang daddy dengan papa" kata Jisung dengan suara yang semakin serak. Mungkin dia juga sedih melihat Jeamin yang menangis tiada henti itu.

Dia cuba, cuba untuk menahan air mata dari terus mengalir. Bibir bawah di gigit kuat, tapi tiada daya. Air mata nya tetap mengalir dengan deras, dia tetap menangis di hadapan satu-satu nya anak lelaki nya, di hadapan abang dan kawan nya. Kini dia hanya seorang yang lemah, lemah tanpa kekuatan diri. 

"Papa pun sayang daddy....." Jeamin memeluk Jisung sebelum mata nya memandnag Xiaojun. walau sedikit kabur dengan air mata yang masih bertakung di mata.

"Hyung... Bring me to him please" mohon nya. Xiaojun angguk dan dia tersenyum kecil.

~ OUR ~

Sesampai nya dia di hospital, dia sudah lihat beberapa orang di hadapan pintu. Dia berlari laju kearah Mark yang sudah bersandari pada dinding hospital sambil memandang keatas.

"Mark hyung! Ma-macam mana keadaan Jeno? Dokter cakap apa hyung? Hyung! Jangan diam please" dia memegang tangan Mark, lutut nya sudah sangat lemah dia terduduk kelantai sambil menangis. Kalau lah malam itu dia membuat keputusan untuk kembali dengan Jeno, semua ni mesti tak akan jadi.

Mark memandnag kebawah, dia memandang kearah Jeamin yang sedang menangis dengan kekesalan. Walaupun dia marah, jika bukan sebab Jeamin, Jeno tak akan keluar malam itu dengan emosi yang tidak tentu.  Dan mungkin Jeno tak akan mengalami kemalangan yang tragis itu. Mark mencakung kebawah dia memeluk Jeamin. 

~ OUR ~

"Jeam, aku tahu kau boleh kuat. Sabar okay, Jeno okay je jangan risau. Kau dia je banyak-banyak, semua nya akan okay" Jeamin angguk kepala sambil memandnga ke bawah. Youra datang kearah Jeamin dia duduk bersebelahan dengan Jeamin. Lengan kanan menepuk perlahan belakang badan Jeamin

Jeamin memandang Youra, dahi nya berkerut. 

"Jeam kenal kan ni adik kembar aku. Lee Youra"  Jeamin memandnag Mark tidak percaya. Maksud nya selama ni dia salah anggap? 

Youra tersenyum. Dia tahu apa yang ada dalam kepala Jeamin.

"Jeamin. Jeno tak pernah sekali pun bercinta dengan sesiapa. Baik lelaki atau perempuan. Pada melunya saya fikir Jeno tak akan bercinta sampai dia mati, rupanya tidak. Rupanya dia tengah menepati janji untuk setia dengan seseorang. Dan orang nya awak Jeamin, dia setia menunggu dri Canada sampai lah sekarang dia setia menunggu awak" Jeeamin terdiam, perasaan serba salah mula menyelebungi diri. Dia menggeleng kepala tidak percaya.

~ OUR ~

 Semua sudah balik. Hanya ada di aseorang sahaja di dalam bilik itu. Bunyi mesin di sebelah menghilang kan kesunyian dibilik. Berlahan tangan nya memegang tangan seseorang yang sedang terbaring di katil. 

"Jeno.......Bangun please.....Jeamin mintak maaf Jeno" sekali lagi air mata nya jatuh. Dia membawa tangan Jeno yang tidak bergerak itu ke pipi yang sudah basah dengan air mata.

Selepas 50 minit mereka semua menunggu di luar wad kecemasan itu, dokter pun keluar dengan keluhan yang berat. Seudah tentu Jeamin orang pertama yang menyerbu dokter Beak itu. 

"Dokter macam mana keadaan suami saya dokter?" tidak kesah kalau dokter itu ingin fikir apa pun, yang dia tahu dia ingin mendegar berita yang baik bukan berita buruk

"Huhhh... Maaf kami dah cuba sehabis baik dah. Tuan Jeno mengalmi koma, kami tidak tahu berapa lama tapi yang pasti Tuan Jeno tak akan sedar dalam waktu yang cepat. Kemalangan yang menimpa Tuan Jeno membuat kan dia kehilangan darah yang sangat banyak" Terang dokter Beak dengan perasaan yang berat

Jeamin terdiam. Hampir sahaja di pengsan tapi sempat di sambut oleh Taeyong yang berdekatan dengan nya. 

Kejadian yang jadi petang itu di imbas kembali. Dia memandang wajah Jeno. 

'Jen, bangun lah saya akan tunggu awak walau bertahun sekali pun. Saya nak awak dengar, dengar saya cakap. Saya. Sayang. Awak.'

~ OUR ~

Hari ini dia datang ke hospital sambil membawa dua frame gambar. Gambar dia dan Jeno, gambar pertama mereka sebagai pasangan kekasih dan gambar Jisung. Anak lelaki mereka.

"Jen, Jeamin bawak gambar kita dengan gambar Jisung. Jeamin letak dekat sini ye?" Frame gambar itu di letakkan pada meja bersebelahan dengan katil. Kerusi ditarik untuk mendekati katil dan diduduk nya.

"Jeno. Apa khabar hari ni? Okay? Jeano bangun lah cepat semua rindu Jeno.... Jeamin pun rindu dengan Jeno" 

Bunyi pintu di buka dipandang. Taeyong dan Mark masuk bersama. Jeamin bangun dari duduk dan menunduk hormat pada kedua lelaki itu, Taeyong tersenyum sahaja, dia berdiri di hujung katil manakala Mark bergerak ke kiri katil bertentangan dengan Jeamin yang berada disebalah kanan.

"Dokter ada akta apa-apa ke?" tanya Taeyong

Jeamin geleng kepala sebagai jawapan, dia memandnag Taeyong yang sudah mengeluh dengan tangan yang dilipat ke dada.  Mereka bertiga memandang Jeno yang masih tiada tanda ingin bangun itu.

~ OUR ~

Our {NOMIN}Where stories live. Discover now