Habis sahaja majlis bahagia Xiaojun dan Hendery mereka semua sedang berada dirumah Renjun.
"Hyung tolong jaga baby kejap. Sung nak pergi tolong dorang kat dapur" Shotaro angguk sambil tersenyum, Sungchan dan Shotaro sudah lama kahwin, sebulan selepas Jeno bangun dari Koma nya Diorang sudah bersatu di Jepun kampung halam Shotaro.
Di dapur.
"Jeamin potong tu elok-elok lah, ikhlas sikit"
"Ya Lee Donghyuck! Hangus lah aku punya ayam oi!!"
"Lee Jeno!! Aihhh dua adik beradik ipar ni kan! Oi kalau tak nak tolong pergi depan sana lah!"
Bising Renjun di dapur itu menjaga diorang bertiga. Sungchan datang dengan perasaan pelik memandang mereka.
"Chan help me please" rayu Renjun sambil membuat wajah acah menangis.
"Hyung?? Haihh... Jeno hyung Jisung panggil hyung. Heachan hyung, jangan main phone tuu nanti ayam tu tak terjaga. Jeamin hyung, pegang pisau macam ni" tenang sahaja Sungchan mengkendali kan mereka. Jeno sudah lama lari ingin bermain dengan anak nya itu.
Suasana kembali tenang di dapur itu.
"Guys. Nak pergi bercuti tak? Lagi dua minggu Jisung, Minji dengan Taeyon cuti sem kan? Apa kata kita pergi bercuti hilang kan semua stress nak?" cadang Haechan sambil memandang ayam yang masih didalam kuali itu.
"Jisung dah start cuti sem dah, Minji dengan TAeyon rasa nya pun dah mula cuti. Kita pergi esok jelah nak? Sebab malam ni Taeyong hyung dengan Jaehyun hyung nak datang boleh ajak diorang sekali." kali ini Jeamin pula yang bersuara. Mereka angguk setuju, suasana diam semula.
"Chan, kau dengan Taro tu okay tak? Setahun dah kahwin?"
"Okay je hyung, ala biasa lah hidup perkahwinan ni, banyak dugaan kan? Ada jugak lah gaduh gaduh sikit tapi semua nya okay"
"Shotaro tu memang ego, baran orang nya, tapi dia tu baik. Setakat ni aku dah tak nampak lah dia punya baran tu. Last dia tunjuk ego tinggi gunung dia tu masa zaman sekolah kan Jeam? Masa tu tak silap aku dia gaduh dengan geng fuck tu kan?"
"Haah. Tapi lepas kejadian tu dia dah tak de dah buat masalah. So kau dikira untung lah sebab kau dapat sisi baik Shotaro"
Sungchan tersenyum menedengar cerita pendek tentang suami nya. Ke-4 orang itu pun masak dengan mulut yang berbual bermacam cerita.
~ OUR ~
Semua berada didalam bilik masing-masing.
Markhyuck room >>>
"Heachan sini duduk jangan lah banyak sangat jalan nanti penat, awak tu berbadan dua"
"Hehe" Heacahn duduk di hadapan Mark yang sedang bersandar di lepala katil.
Mark menundukkan badan nya untuk mencium perut Heachan.
"Hello little Lee. How are you? Little Lee tak buat mama sakit kan? You being good boy right, jaga mama untuk papa okay sayang, sorry papa tak boleh nak selalu ada, papa kena kerja untuk awak dengan mama. Apa-apa pun awak duduk dalam tu baik-baik ye sayang papa tunggu awak keluar okay" Heachan terenyum. Dia mengelus rambut lebat milik Mark.
Mark dalam mood bermanja itu, baring berbantalkan peha Heachan. Heachan terkejut kecil selepas itu dia tersenyum melihat perangai suami nya itu sudah mahu jadi ayah pun masih berlaku budak kecil.
"Thank's Chan, sebab selalu ada dengan hyung dari zero hingga hero. Thank's juga sebab sudi tampung janin hyung dalam badan Echan. Hyung mintak maaf kalau hyung ada banyak kekurangan atau kesilapa dekat echan"
"Echan pun nak berterima kasih dekat hyung, sebab sudi jadikan echan ni sebagai isteri hyung. Echan lagi banyak kekurangan nya, echan elalu susah kan hyung, and echan selalu buat hyung terbeban dengan perilaku echan."
"I will love till we die. And I will take care of you and this litte Lee untill the end of my breath" Heachan tersenyum mendegar ayat Mark mereka pun bertatapan mata.
Nomin room >>>
"Papa, can you tell me how you and daddy met? Who was the first to confess? And how can you two be separated?" tanya Josung ingin tahu, Jeno masih didalam toilet sedang mandi.
"Ermmm how papa start. Macam ni papa dengan daddy tu coupke yang semua kenal, macam kitorang ni direstu oleh satu sekolah and kedua belah keluarga. Papa yang mula confess dulu pastu macam mana kitaaorang boleh pisah sebab daddy Jisung kena pergi Canada. Mula dari situ lah papa dengan daddy tak pernah jumpa sehingga Jisung lahir" Cerita Jeamin panjang lebar.
"Ouhhh. Siapa yang lebih jatu cinta? Yang macam asyik nak melekat je"
"Of caurse lah--"
"Papa bukan daddy. Kalau Jisung nak tahu perangai manja Jisung tu turun dari papa Jisung" Ucap Jeno yang baru sahaja keluar dari toilet itu. Hanya ada tuala yang membaluti dari bahagian bawah sahaja, tiada baju yang tersarung di badan ya.
"Jenooo"
Jeno terketawa, dia naik keatas katil duduk bersama kedua orang tersayang nya itu. Dia memeluk pingang Jeamin tapi mencium pipi Jisung. JIsug tersenyum melihat kedua orang yang dia sayang.
"Malam ni Jisung nak tidur dengan papa dengan daddy eh."
"Boleh sayang meh sini" Jeno menepuk katil tengah antara dia dan Jemain. Jeamin sudah membuat muka dia memandang Jeno dan menggeleng kepala tidak mahu.
"Ermm.. Jisung daddy rasa tak boleh lah, Jisung kan dah besar kan? Jisung tidur bilik sendiri okay?"
Jisung membuat muka cemberut tapi dia hanya angguk dan turun dari katil selepas dia mencium dan memeluk Jeno dan Jeamin. Dia keluar dari bilik mereka berdua.
~ OUR ~
YOU ARE READING
Our {NOMIN}
Romance"Andai waktu boleh diputarkan, andai saja kau tidak pergi waktu itu. Mesti kita masih bersama dalam waktu yang lama. Terima kasih tuhan. Kerana hadirkan si dia kembali untuk ku. Kini kami bukan berdua seperti dahulu, kerana ada seorang si kecil yan...