12🫀

8 0 0
                                    

Jeno sedang kehulur kehilir sambil memegang telefon.

"Nak call ke tak. Nak call ke tak. Haish Lee Jeno, sejak bila kau jadi pengecut ni? Kau cuma, dail nombor dia, pastu call tu je." cakap Jeno seorang diri.

"Jeno, Jeno, Lee Jenooo" 

Telefon secara tiba-tiba berdering. Laju Jeno melihat telefon nya, rupanya Youra yang menelefon.

"Nak apa lah dia ni. Haih biar lah" call dari Youra tidak di jawap melainkan dia hanya membiarkan sahaja telefon itu berbunyi sedang dia keluar dari bilik dan ke dapur.

~ OUR ~

"Lee Jeno! Eonnie call semalam napa tak angkat?!" Youra menerjah masuk kedalam ruangan Jeno. Jeno yang sedang berbicara dengan seseorang itu pun memandang kakak nya.

"Saya rasa kita boleh berhenti di sini Tuan Jeno. Saya mintak diri dulu" Jaemin bangun dari duduk nya, baru selangkah dia ingin beredar Jeno sudah memanggil.

"Na Jaemin. Duduk, kita belum habis berbincang"

"Urmm tapi saya rasa tuan ada benda lagi penting yang perlu di bincang kan, tidak mengapa kita boleh sambung berbincang pada waktu petang nanti"

"Na Jaemin." Jaemin tidak boleh berbuat apa lagi, dia duduk semula tidak mahu menimbulkan permasalaan.

"Lee Youra" Jeno memandang kakak nya dengan satu pandangan sahaja yang bermaksud dia tidak mahu di ganggu.

"Urmm... Eonnie tunggu kat luar. Bye" laju Youra keluar dari bilik itu, suasana menjadi sunyi semula, Jaemin memandang kearah bawah tidak memandang Jeno.

"Let's continue."

~ OUR ~

"Saya akan fikir kan nanti, saya akan berbincang semula dengan tuan Mark Lee untuk persetujuan cadangan dari awak. Sekiranya cadangan itu tidak di terima, saya harap kita boleh melakukan cadangan yang pertama tadi" Jeno memandang Jaemin dengan pandangan 'Berkerja'

"Ah nae. Terima kasih tuan Lee" senyum Jaemin kecil, tapi di balas dengan satu pandangan sahaja. Tiada senyuman atau padangan kasih.

"Terima kasih jugak tuan Na kerana sanggup datang office saya untuk berbincang tentang project ini. Maaf kalau saya ada ganggu waktu tuan Na tadi"

"Ahh tak pe, saya tak terganggu"

Mereka pun mula bersurai, hanya 'KERJA' sahaja. Jaemin berasa agak terkilan dengan perubahan Jeno tiba-tiba, pada hari pertama Jeno masih memohon maaf pada nya, tapi sekarang  Jeno seperti tidak mahu berbaik dengan nya lagi. 

~ OUR ~

Jaemin sedang berjalan untuk keluar dari syarikat itu tapi secara tiba-tiba dia berjumpa dengan Shotaro yang masuk bersama dengan beberapa plastik di tangan.

"Taro"

"Eh Jaem! Kau buat apa kat sini?"

"Project" Shotaro angguk faham. Dia memandang muka Jaemin yang sedang menahan sesuatu. Shotaro menarik tangan Jaemin untuk duduk disebuah meja yang berada di situ.

"Jaem, kau kenapa? Macam ada sesuatu je?" tanya Shotaro, Jaemin hanya diam sambil tersenyum kecil.

"Takde apa lah, aku okay."

"Jaem.. Jangan tipu aku"

"Ta--" kata-kata nya terpotong kerana seseorang memeluknya dari belakang. Ternyata itu Haechan.

"Jaem! Rindu kau, kau sihat? Jisung mana? Kau dah makan? Makan nak?" macam-macam soalan yang di tanya, Jaemin tertawa.

"Rindu kau jugak, Jisung dekat rumah Renjun, aku dah makan" satu persatu dia jawap dengan sabar.

~ OUR ~

Jeno, Youra dan Taemoon sedang makan bersama di restauran milik kawan nya. Dia hanya memesan minuman sahaja, tiada selere mahu makan.

"Jeno kau tak nak makan ke? Makan lah sikait kau dari pagi tadi tak makan kan" Youra mencucuk satu sausage dan di hulur kan pada Jeno. Jeno menggelng tidak mahu. Youra membuat muka malas. 

"Jen, bukak mulut" sausage di hulurkan pada Jeno. Pada mula nya Jeno tolak tapi di paksa oleh Youra untuk memakan sausage itu. Youra tersenyum kemenagan.

"Jeno, apa yang kau fikir dari tadi? Hyung tengok macam ada masalah besar je?" Tanya Taemoon selepas lama berdiam. Jeno memandnag abang ipar nya.

"Takde apa lah hyung. Cuma pasal kerja je" tipu Jeno. Secara tiba-tiba ada yang menelefon Youra, Youra memintak diri untuk menjawap panggilan itu. Hilang sahaja kelibat Youra Taemoon memandang Jeno.

"Jen jangan tipu hyung. Jujur je, kenapa?"

"Huhhh.... Hyung, hyung masih ingat pasal Jaemin yang Jeno pernah cerita tu" Taemoon diam seketika sebelum dia angguk sebagai jawapan.

"Jeno ada cuba untuk minta maaf tentang semua kesalahan Jen, tapi dia macam tak terima. And dia anggap eonnie tu ialah isteri Jeno. Dan sekarang Jaemin dan Jeno semakin renggang" luah Jeno.

"Jadi? Apa yang salah?"

"Hyung, Jaemin dah salah faham. Jadi Jeno dah macam takde harapan nak fix dengan dia" Taemoon angguk faham, dia memegang bahu Jeno.

"Apa hyung boleh kata, kau bangun dengan kaki kau sekarang ni, pergi rumah dia mohon. Mohon maaf balik, cakap benda betul, jangan give up itu je" Taemoon memberi semangat padanya. Jeno angguk faham

~ OUR ~

Our {NOMIN}Where stories live. Discover now