,,Tak co?" Ušklíbl se Draco na Harryho, když si spolu typicky sedli ke stolu na snídani. ,,Bylo to skvělý... povídali jsme si dlouho do noci... akorát ráno bylo trochu zvláštní... řekl mi, že nemá zdravé srdce..." Draco nadzvedl obočí a dal si do úst kousek vajíčka. ,,Zdravé srdce?" Harry přikývl a smutně se pousmál. ,,Nevím, co s tím... jak mu mám ukázat, že je dostatečně dobrý?" Draco si odfrkl. ,,Nevím... vždycky mi přišlo, že si o sobě myslí, že je lepší než ostatní." Pokrčil rameny. ,,Harry..." Zaklepala mu na rameno Hermiona. ,,Ano?" Otočil se a usmál se. ,,Můžu si sednout k vám? Ron se poslední dobou chová jinak..." Harry nadzvedl obočí a přikývl. Draco si ji přeměřil pohledem. ,,Omlouvám se, Draco, měla jsem ti dát šanci dříve..." Natáhla naproti němu ruku a on ji se zaváháním přijal. Zbytek snídaně se bavili už jen o obyčejných věcech. Draco byl nejprve poměrně tichý, ale postupně se rozmluvil.
Severus měl smíšené pocity a celé vyučování strávil naštvaným odečítáním bodů. Hned po vyučování se rozhodl svým pocitům čelit a vydal se za Minervou. Právě seděl v křesle a zkoumal obsah svého hrnečku, jako by to byla ta nejzajímavější věc na světě. ,,Omluvil ses mu?" Prolomila žena ticho. ,,Ano." Přikývl nepatrně Severus, ale pohledem o ni ani nezavadil. ,,Nevypadáš zrovna nadšeně." Severus zavrtěl hlavou. ,,O to nejde... bylo to krásné, ale... ráno se mě ptal, jak to s námi bude... chci to s ním zkusit, ale... mám takový strach, že mu ublížím..." Minerva si povzdechla. ,,Můžeš mu ublížit i tím, že to nezkusíš..." Severus se na ní zkoumavě podíval. ,,Je to těžké... nevím, jak se láska projevuje... ani nevím, jestli je to to, co cítím." Minerva se usmála. ,,Určitě je to to, co cítíš, najednou nemyslíš na sebe, ale na něj, to přeci něco znamená." Usmála se žena a on v duchu musel souhlasit. Kdy naposledy myslel na někoho jiného než na sebe? Sám nevěděl. ,,Bojím se mu povědět o svém dětství a své minulosti... co když mě zavrhne?" Minerva se na něj podívala přes brýle. ,,Tak to pro tebe není ten pravý a vhodný partner."
Hermiona měla pravdu. Ron byl divný. Celé vyučování vykřikoval v hodinách a dokonce se na Bylinkářství popral s Nevillem, až je od sebe musela profesorka Prýtová odtrhnout. Harry se rozhodl, že se ho jednoduše zeptá, co se s ním děje. Přišel k jeho posteli a zaklepal mu na rameno. ,,Rone?" Zrzek se otočil. ,,Co chceš?!" Harry si k němu přisedl. ,,Neděje se něco?" Zrzek se na něj zle podíval. ,,Jdi do prdele." Procedil mezi zuby. ,,Ne, dokud mi neřekneš, co se děje." Ron ho vzal za tričko a dal mu pěstí. ,,Vypadni!" Harry se chytil za nos, podíval se Ronovi do očí a beze slov odešel. Když ho viděla Hermiona, dala si ruku přes ústa. ,,Co se stalo?" Harry zavrtěl hlavou a mávl rukou na náznak toho, že to je jedno.
Sedli si společně ke stolu na večeři a vládlo mezi nimi ticho. Harry byl vděčný, že Draco odtušil, že nechce, aby Hermiona o Severusovi věděla a tak zůstali jen u obyčejných konverzačních témat. Po večeři přišel Harryho čas, kdy se opět chystal jít za Severusem. ,,Omluvte mě, budu muset jít." Zvedl se od stolu po chvíli, co Severus odešel. ,,Kam?" Zeptala se Hermiona. ,,Za Brumbálem." Usmál se a odešel. Nevšiml si ale jedné podstatné věci, Brumbál stále seděl ve Velké Síňi.
Jamile Harry odešel, Hermiona se zadívala k profesorskému stolu a poté se otočila k Dracovi. ,,Ty o tom něco víš, že ano?" Draco se také podíval k profesorskému stolu a všiml si ředitelovy přítomnosti. To je vůl! Zaznělo mu v hlavě. Podíval se zpět na Hermionu, která si na prsou zkřížila ruce a pozvedla obočí. Přikývl. ,,S kým tedy je?" Draco se ušklíbl. ,,Myslel jsem, že jsi chytřejší, Grangerová." Hermiona si odfrkla a podívala se zpět k profesorskému stolu. Výraz jí povolil, když spatřila prázdné místo tam, kde obvykle seděl profesor Snape. ,,On je se Snapem...?" Draco sklopil pohled. ,,Nemůžu ti to říct, slíbil jsem mu to... když bude chtít, řekne ti to sám." Čekal, že se Hermiona urazí, ale to se nestalo. Místo toho si jen povzdechla. ,,Máš pravdu..." Vedle Hermiony se posadil Ron a Draco se automaticky začal cítit nekomfortně. ,,Děláš si ze mě srandu?" Zeptal se ostře Hermiony a otočil se na ní. ,,Ty se teď jako bavíš s tou zmijozelskou krysou?!" Draco se za ní postavil. ,,Je to její rozhodnutí Weasley, ty do toho nemáš co mluvit." Ron chytl Hermionu za zápěstí. ,,Pojď, nebudeš tu s ním!" Hermiona se mu snažila vytrhnout. ,,Ronalde, pusť mě!" Ron ji neposlouchal a silou se ji snažil zvednout. ,,Weasley!" Draco si stoupl a namířil na něj hůlkou. Ron pustil Hermionu a vyndal tu svou. ,,Assa in tuo suco!" Draco nestihl zareagovat a kletbu odrazit a tak se velkou síni ozval bolestný výkřik. Přiřítil se k nim Brumbál a všechno utnul. ,,Okamžitě se mnou! Všichni tři!"
,,Jaký jsi měl den?" Zeptal se Harry Severuse, když už seděli na pohovce a popíjeli čaj. ,,Poměrně hektický, abych řekl pravdu... musel jsem si v mnoha ohledech urovnat myšlenky, ale nyní už je to v pořádku, co ty?" Harry se usmál. ,,Abych řekl pravdu, nemohl jsem se dočkat, až se zase uvidíme... ale Ron se choval nějak zvláštně..." Severus zvedl obočí. ,,Jak zvláštně?" Harry zavrtěl hlavou. ,,Jako debil... popral se s Nevillem na hodině Bylinkářství a mně dal pěstí, když jsem se ho zeptal, co se s ním děje." Severus přikývl. Oba dva se otočili ke krbu, který zahučel, kvůli letaxu. Harry skočil přes opěradlo a bolestně dopadl za pohovku, aby ho příchozí neviděl. ,,Severusi..." Z krbu vystoupil Brumbál. ,,Pan Weasley právě napadl pana Malfoye a jeho chovají je podivné... mám dojem, že je pod kletbou Imperius... Potřebuji, aby ses na to pomocí Nitrozpytu podíval... Harry, můžeš vylézt, vím, že tu jsi." Severus byl v šoku a Harry se vynořil zpoza pohovky. ,,Pojďte oba se mnou..."
Když se objevili v ředitelně, byla tam už profesorka McGonnagalová a hlídala Rona, aby se s nikým nedostal do konfliktu. Ten měl překřížené ruce. Draco byl celý popálený a vypadalo to, že mu není vůbec dobře, vedle něj se sklopenou hlavou stála Hermiona. ,,Draco, co se stalo?" Přišel k němu Harry. ,,Ten kretén na mě seslal kouzlo, který ani neznám! Všechno mě bolí a chci jít na ošetřovnu, ale místo toho musím trčet tady." Zabručel. ,,Pane řediteli, nerada vás ruším, ale myslím si, že by měl jít Draco na ošetřovnu." Brumbál se na ni otočil a přikývl. ,,Dobře, jděte s ním, slečno Grangerová." Hermiona přikývla a společně s Dracem opustili ředitelnu.
,,Severusi, myslím, že můžeš začít." Řekl Brumbál, jakmile Hermiona a Draco opustili místnost. ,,Ne! Nedovolím tomu umaštěnýmu netopýrovi, aby mi lezl do hlavy." Severus se naštval, přistoupil k němu a chytil ho za tričko. ,,Chtěl jsem být opatrný, ale právě jste mne přesvědčil, že to nemá smysl." Pustil ho a ani na něj nezamířil hůlku a bez kouzla se mu bolestivě dostal do hlavy.
ČTEŠ
Pro tebe cokoliv / Snarry
أدب الهواةSeverus našel Harryho při záchvatu úzkosti v prázdné učebně a rozhodl se mu pomoci. Jeho pomoc se ale postupně prohlubuje v něco jiného a je z toho zmatený. Zvládne si s tím poradit? Něco jsem převzala z filmů a něco z knih. Do konce Fénixova řádu j...