Bab 1

1.3K 38 12
                                    

Kalau nak claim version ebook boleh pergi ig saya (link dkt bio) ..tpi saya sure kan korang claim jgk wlaupun korang ada niat nak baca dkt sini sbb dkt wp punya bila ii ja saya boleh unpub.. tqq
______________________________

Bab 1

Bunyi ketukan pintu menganggu tidur seorang jejaka. Jejaka itu bangun dari pembaringannya lalu melangkah menuju kearah pintu bilik itu. Pintu bilik dibuka sebelum memaparkan sekumpulan lelaki berjubah putih.

"Assalamualaikum, kami dari jabatan agama Islam. Kami dapati Encik tidur bersama seorang perempuan. Betul ke?" Laju jejaka itu berpaling memandang kearah katil dan ya! Ada seorang perempuan disana. Bagaimana gadis itu boleh berada disini?

"Encik" panggil salah seorang dari kumpulan jabatan agama Islam itu. "Ya" laju jejaka itu.

"Kami kena kahwinkan korang berdua" balasan daripada mereka itu dibalas dengan anggukkan perlahan daripada jejaka itu.

Mereka berjalan kearah katil sebelum mengejutkan perempuan yang berada diatas katil.

Setelah jejaka itu bersedia, tok kadi mula melafaz. "Aku nikahkan dekau dengan Hasya Zeina Binti Abdullah dengan mas kahwinnya senaskah Al Quran tunai"

"Aku terima nikahnya Hasya Zeina Binti Abdullah dengan mas kahwinnya senaskah Al Quran tunai"

Selesai segala akad, sekumpulan lelaki itu balik. Tinggallah mereka berdua disitu. "Kau siapa?" Tanya jejaka itu. Dia betul betul tidak kenal gadis yang baru bergelar isterinya ini. Dahlah dia tidak tahu bagaimana dia boleh tidur sebilik dengan gadis ini.

"Sa-saya Hasya Zeina. Panggil je Zeina" beritahu Zeina teragak agak. Dia pun tidak tahu bagaimana dia boleh terjebak dalam kes ni. Seteruk teruknya pun tidak pernah terdetik dihati hendak menjual maruahnya kepada lelaki.

"Maksud aku, macam mana kau boleh ada dalam bilik ni?" Tanya Xayden. "Saya memang tidur sini. Awak tu, macam mana boleh masuk sini?" Tanya Zeina pula.
"Nanti aku cerita. Sekarang ni umur kau berapa?" Tanya Xayden lagi.

"Err 17 tahun" jawab gadis itu takut takut. "Awak pulak?" Xayden bangun berdiri lalu berjalan kearah tingkap sebelum membalas. "18"

"Sekolah lagi or dah habis?" Kepala dipalingkan menghadap isterinya "masih". Terlopong mulut Zeina mendengar balasan itu. Mereka dua sama sama masih bersekolah.

"Mak kau tahu tak kau dekat sini? Kang aku pulak yang kena" Xayden bersuara kembali. "Mak saya tak kisah pasal saya" balasan itu membuatkan Xayden mengalihkan pandangannya kearah lain

"Bapak kau?" Zeina yang sedang memandang Xayden terus menunduk. "Kalau awak nak tau.. saya anak luar nikah" sekali kenyataan daripada Zeina itu membuatkan Xayden terkejut.

"Saya dibesarkan tanpa kasih sayang seorang ibu dan ayah" sambungnya lagi. "We're same" Zeina mengangkat kepalanya memandang Xayden "awak pun?"

"Aku anak yatim piatu" Zeina mengangguk. "Dahlah, kau sekolah kan? Pergi mandi" arah Xayden lalu membaringkan diri diatas katil. Telefon dicapai. Dia bermain dengan telefonnya itu. Zeina bangun lalu menuju ketandas.

SESAMPAI disekolah mereka. Ya! Mereka. Mereka melangkah masuk kedalam lalu berpecah untuk masuk kekelas masing masing. Mereka terlambat harini. Dahlah ada exam harini.

"Kenapa kamu lambat, Xayden?" Tanya Puan Aryana seraya berjalan mendekati anak muridnya. "Bangun lambat" selamba Xayden membalas. Tapi balasan itu tidak memberi kesan kepada Puan Aryana memandangkan satu sekolah sudah tahu yang Xayden murid bermasalah. Tapi bagaimanapun mereka tidak membuangnya dari sekolah kerana dia seorang murid yang pandai dari segi akademik mahupun sukan.

Apa apa program yang dianjurkan oleh pihak atasan mesti dia yang akan sertai. "Kamu tak subuh ke, Den?" Mata tepat memandang wajah muridnya. "Untuk apa aku solat tu semua? Aku dah berjayalah" lalu merepuh kuat bahu Puan Aryana sehingga terundur untuk menuju ke tempat duduknya.

"Andai dia tahu apa itu Istidraj" Puan Aryana menggelengkan kepalanya perlahan sebelum memberi keizinan untuk mereka menjawab

WAKTU rehat telah tiba dan Zeina sudah berada dikantin. Dia tiada kawan. Duit juga tiada untuk makan. Maknya sungguh tidak prihatin terhadapnya. Jadi dia disitu hanya untuk berjumpa dengan kekasih hatinya. William.

Ya dia sudah mempunyai kekasih hatinya sendiri. Tapi kekasihnya tidak tahu perangai Zeina dibelakangnya. Dia seorang yang kaki judi, arak, zina dan macam macamlah. Tidur dengan lelaki juga pernah cumanya dia agak panik tadi pagi kerana mereka terpaksa kahwin. Padahal mereka tidak melakukan apa apa.

Tidak perlu risau kerana Xayden juga sudah punya ramai kekasih. Bukan seorang tapi lebih. Maklumlah kacak. Cumanya Zeina pelik kenapa dia tidak kenal Xayden padahal Xayden terkenal disekolah itu.

"Hello baby, dah lama tunggu I? I'm sorry baby. I sakit perut tadi" terhenti terus lamunan Zeina apabila suara garau milik William mengetuk pendengarannya. Dia menoleh kearah suara itu

"Ehh takdelah. I pun baru sampai" dia bangun lalu melabuhkan diri diatas paha William. Tempat mereka duduk agak tersembunyi jadi tiada yang perlu dirisaukan.

"Macam mana? Exam tadi boleh jawab tak?" tanya William. "Of course boleh. I kan budak pandai" balas Zeina bangga lalu tersengih. Zeina hanya membiarkan tangan William yang mengosok pahanya itu. Sudah terbiasa.

Lama juga mereka dating hingga loceng berbunyi menanda waktu rehat telah habis. Masing masing menuju kekelas masing masing. Sesi menjawab peperiksaan kembali.



For your guys information,

Istidraj adalah azab yg merupakan satu bentuk kenikmatan yg Allah turunkan kepada hamba-Nya untuk melalaikan lgi hamba-Nya yg sudah lalai. For example, seseorang tu tak solat tapi berjaya. Macam dalam story ni Xayden seorang yg diturunkn azab tu. Dia tak solat, berzina tapi berjaya dari segi akademik dan sukan. Tanda² yg kita trkena Istidraj adalah Allah tak turunkan ujian kt kita tpi sebaliknya Allah turunkan kepada Kita kenikmatan. Hati² kalau tanda² ni ada pada awak. (Kalau tak faham lagi boleh search google 'apa itu Istidraj' )

𝐗𝐀𝐘𝐃𝐄𝐍 𝐙𝐄𝐈𝐍𝐀 | 𝐂 Where stories live. Discover now