Bab 14

14 0 0
                                    

Night berjalan ke arah Gear tanpa disedarinya.

Mmmm !

Lengan kuat Gear dicengkam dan dipeluk oleh tangan yang kurus.

"Dah lama kau tunggu?" Night dengan suara yang manis sambil memandang Gear yang kelihatan hairan.

Gadis yang mengelilingi Gear memandang Night dengan kehairanan dan kekaguman. Night memandang gadis itu dengan mata kosong kerana gadis itu pelajar tahun kedua.

"Lama jugak." Gear menjawab.

"WHO?" Night bertanya sambil menoleh ke Gear.

"WHO?" tanya Gear kembali.

"Perempuan-perempuan ni." Kata Night, memarahi Gear dalam fikirannya.

"Oh, dia datang nak sembang dengan aku je." Balasnya sambil tersenyum, melihat ekspresi Night.

"So, meh kita bercakap tentang sesuatu yang aku tak tahu." Suara Night agak keras.

Gus berdiri dan mengalihkan pandangan. Gus yakin rakannya boleh menangani perkara ini sendiri.

"Aku kat sini cuma nak tanya khabar P'Gear. Terkejut P'Gear datang ke sini, sebab aku datang bersapa." Kata gadis tinggi lampai itu.

"Beritahu aku apa yang kau buat kat sini." Night menoleh ke Gear dengan riak muka yang tegas.

Tubir mulutnya tersenyum kecil.

"Aku ke sini nak jemput adik aku." kata Gear membuatkan Night jadi beku.

"Oh, Nong Gus?" kata gadis itu lagi, kerana Gus juga terkenal sebagai adik Gear.

Sebaik Gear bercakap, kedengaran seperti dia sengaja mengkhianati Night. Night kemudiannya melepaskan lengan Gear dan segera pergi mencari Mai.

"Hari ini, tolong tumpangkan aku." Night menggoncang lengan Mai sambil merayu.

Mai terkedu sambil memandang wajah Night dan Gear silih berganti.

"Kalau macam tu, kau boleh hantar kami ke rumah Ai'Night." kata Gus.

"Tak!" Kata Gear sambil menghampiri Night yang sedang memeluk lengan Mai.

Gear melepaskan tangan Night dari lengan Mai, menyebabkan Night berpaling meluat.

"Apa yang kau nak buat?" Night bertanya kepada Gear dengan nada datar, manakala gadis-gadis itu memandang dengan penuh minat.

"Well, I'm up and waiting for you. Dah kenapa kau nak pergi dengan orang lain, Night? Gear berkata dengan nada kasar.

Night tersenyum kecil.

"Kau ni bodoh ke? Aku bukan adik kau. Kau datang nak fetch adik kau. Aku akan balik dengan kawan aku."

"Tapi aku datang sini untuk amik kau!" Gear berkata keras, dengan pandangan tidak puas hati kepada Mai.

"Tapi aku bukan adik kau!!" Night menjerit kepada Gear dengan kuat, menyebabkan ramai orang menoleh untuk merenung.

Semakin lama perbalahan mereka, semakin mendapat perhatian orang.

"Tapi kau faen aku. So, mana kau boleh pergi dengan orang lain?!" Kata Gear acuh tak acuh.

Night tersenyum di sudut mulutnya, gembira mendengarnya. Orang lain juga mendengar. Mereka memandang Night dengan pandangan iri dan terkejut.

"Kau kata kau datang ambil adik kau, kau tak cakap pun nak datang ambil faen kau." Night berkata dengan nada rendah.

"Oh, aku tak habis cakap." Gear berdalih.

G❤️N & F❤️G - I'm Gonna Be Bad...Because It'll Make You Love Me - (Malay)Where stories live. Discover now