Bab 19

13 0 0
                                    

"OK ke tak kau tu?" Four bertanya.

"Huh, kenapa aku tak boleh kopek? Kalau kau takde niat nak kopekkan, tak perlu tanya aku." Gus berkata dengan marah.

"Gus, Four tu... " Gear hendak berkata sesuatu.

"Meh aku kopekkan." kata Four dan Gus memandang hairan pada Gear dan Four.

"Apa kau cakap tadi? tanya Gus.

"Meh aku kopekkan." Four mengulang katanya tadi, sebelum mengambil udang dan ketam di dalam pinggan Gus.

Gus mula makan dengan penuh nikmat. Gear bertukar kepada melayan Night seperti biasa. Seorang gadis di meja sebelah mengalihkan perhatiannya kepada mereka berempat. Tetapi kebanyakannya melihat Gear dan Four.

"Four, kenapa kau just kopek udang dan ketam untuk aku? Aku nak makan kerang jugak. Kopekkan untuk aku juga." Gus berkata, Four mengerutkan dahi sambil berfikir.

"Makan je yang lain. Kalau nak makan kerang boleh, tapi kopek sendiri. Four tak boleh kopekkan untuk kau." kata Gear.

"Kenapa?" tanya Gus.

"Bastard ni allergic to semua kerang. Aku dah warning siap-siap ni." kata Gear.

Gus menoleh memandang Four.

"Ha. Alamak, betul kau allergic dengan kerang, kerang dan tiram?"

"Kenapa? Terkejut? Kau nak aku tolak kau jatuh kerusi dulu ke baru kau nak percaya?" kata Four.

"Cubalah kalau berani." Gus mencabar.

"Cukup, korang dua. Aku ajak korang ke sini untuk makan dan bukan bergaduh. Kau makan something else, idiot. Tapi, kalau nak makan kerang...kopek sendiri."

"Aku taknak makan dah, takde siapa yang nak makan dengan aku." Kata Gus, Gear menggeleng kepala... malas nak layan.

Gear menoleh memandang Night yang sedang duduk diam.

"Dah kenapa pulak?" Gear bertanya. 

Night memandang Gear menunjuk ke arah meja di sebelahnya.

"Geram dengan mata diorang tu, tak tahu apa yang diorang dok pandang-pandang dari tadi. Kalau bukan perempuan, memang dah kena maki." Kata Night dengan nada yang perlahan.

Gear menoleh dan melihat wanita di meja sebelahnya telah menoleh memandangnya dan memberikan senyuman kepadanya. Night memandang dengan rasa tidak percaya, sebelum senyuman terbit di bibir Gear.

"Kau tak perlu risaukan aku." kata Gear.

"Aku tak peduli, selagi dia terus pandang, kau takkan dapat makan apa-apa." kata Night dengan tenang. 

Gus memandang hairan ke arah kawannya.

"Dah tu kau nak aku buat apa? Kau nak aku pergi suruh dia stop pandang aku sebab faen aku jealous?" Gear bertanya secara berseloroh.

"Ya." Night menjawab, Gear memandang Night dengan terkejut.

"Kau gila?" Tanya Gear.

"What the hell, kau takkan buat macam tu?OK, fine. Aku taknak makan lagi."Selesai bercakap, Night terus duduk sambil berpeluk tubuh. 

Dia langsung tidak menoleh memandang Gear.

"Bertenang." kata Gear.

"As for me, aku tak mintak kau buat macam tu. Kau tak perlu risau." kata budak itu, suaranya degil.

Four sendiri seolah-olah merasakan keresahan rakannya itu.

"Huh, act like a man, walaupun ianya kejam." Night berkata.

G❤️N & F❤️G - I'm Gonna Be Bad...Because It'll Make You Love Me - (Malay)Where stories live. Discover now