O askerler gittikten sonra bende yerime geçmiştim.Biraz daha hasta baktıktan sonra eve gitmek için dolmuşa bindim. 20 dakika sonra eve varmıştım.kapıyı açıp eve girdim, hemen eşyalarımı da portmantoya asıp,Mutfağa doğru yol aldım.Girdiğimde ise misler gibi pancar çorbası
Mısır ekmeği turşu kavurması vardı.Ben şimdi bunları bir güzel gömermiydim hemde ne gömmek."Annecim. anannecim.sultanlarım.Ne yaptınız siz böyle bak bana geliyorlar kilo alma perileri geliyor he."dedim ağzımın suları aka aka anannem."O agzinu kapa agzinu."dedi bende o sırada sofraya gömülmüştüm,içeri Dedem girdi bir yandan da."Ooo benim deli kizum gelmuş hoş celdun kizum. nasıl geçtu günün anlat bakayum baa."dedi ağzımdakini çiğnemeye başladım. bitsin diye bir hareket yaptım. güldü Bu halime ben olsam bende gülerdim çünkü şuan kıtlıktan çıkmıs gibi yiyordum yemeği.
"Valla dedecim napalım ordan oraya koşuşturduk yorulduk.Ama güzel bir yorgunluk hoşuma gidiyor vallahi nedense."dedim dedem ufak bir kahkaha attı.
"Uyy yerum senu işinu çok sevduğundandır yavrum,bizum gibi işinu sende severek yapaysin maşAllah.Eyy tabi bizum yaşumuz geçtu."dedi anannem teesüf eder gibi baktı.
"Ne varmuş yaşumuzda ula, ben halen taş gibu karuyum vallahi.Yaşum maşumda geçmedu yani kizum dedene aldirma sen,yine vir vir yapayi."dedi
Sabah belini sanki tutmamış söylene söylene gelen o değilmis gibi konuşuyor bide,düşünürken güldüm.Sesli gülmüş olacağım ki anannem gözlerini hemen bana çevirdi."Sen bana mı güliyisin he benum kizum he yavrum."dedi korkutucu bir ses tonuyla hemen inkar ettim.
"Haşa anannecim hiç gülermiyim,ben yarın izin günüm ya ona sevindim.Aklıma geldi güldüm öyle yoksa tövbe sana gülmek de ne kelime o neymiş."dedim götüne kızılcığı yemek istemiyirsan böyle devam kızım aferin otur yüz.
"Ozaman sende yarun benlesun,bana yardum edecesun çay toplamak içun."dedi anannem gözlerimi kocaman açıp başımı hafifçe iki yana sallayıp konuşcaktım ki kelimeler boğazıma dizildi. anannemin o keskin mi keskin bakışıyla.Hemen yerimize sindik tabi anannemde bu halime keyifle güldü tabi kızılcık sopa kraliçesi.
"Sabah sekiz buçuk da hazur ol beklemiyecegum ona göre.E tabi kizulcugi özlemissindur özlem giderursinuz bekletmek gibu bir planın varsa."dedi başımı hızla iki yana salladım.
"Yok yok biz hiç özlem gidermiyelim.Hatta özleşelim öyle bir özleşelim ki, bir iki sene yada hiç görmeyelim birbirmizi,nasıl fikir sultanım hı."en masum bakışlarımı kuşanıp dudak büzüp başımı salladım.
Yer mi Karadeniz kızı..
"Aynen dedugun gibi kizum öyle bir özleşunki bol bol hasret giderun."deyip tehlikeli bir şekilde gülümsedi.
Yemez...
Hüzünlü bir kabulleniş eşliğin de başımı salladım.Dedem aklına bir şey gelmiş gibi konuştu."Ha bu remzinin kizu evleniymiş bir hafta sonra bizude çağurmuş bilesunuz.benum aklim başumdan aşkun unuturum şimdu ayıp olmasun."dedi muhabbet falan derken kendimi odamda bulmuştum.hemen pijamalarımı giyip yatağıma uzandım ve gözümü kapattım.Aradan bir dakika falan geçti hızla açtım çünkü gözümün önüne iki çift siyah göz gelmişti.Kendimi silkeledim ve geri yatağıma uzanıp gözlerimi kapattım.
******
Sabah olmuştu anladığım kadarıyla çünkü iki tane alarmım sağ olsun ötüyorlardı gine.Doğruldum saate baktım sekizi beş geçiyordu.Yirmi beş dakikam vardı kızılcıklan kucaklaşmam için,hemen doğruldum gözlerimi ovuştura ovuştura dolabıma ilerledim.Cama doğru baktım bugün hava güzel gibiydi çiçekli elbisem ve ne olur ne olmaz diye beyaz bir hırka almıştımüzerime. makyaj aynama doğru ilerledim Ve kendime baktım biraz yorgun olduğum için gözaltlarım hemencicik morarmıştı.Kapatıcıyla hemen kapattım ve dudaklarımın üzerinede renkli nemlendirici mi sürüp kendime baktım.Kendime övgüler yağdırdıktan sonra
Hemen tarağımı alıp saçlarımıda taramaya başladım.Taradıktan sonra açık mı bıraksam yoksa toplasam mı diye düşündüm,açık bırakacaktım hemen çekmecemi açıp içinden keşan bandanamı alıp taktım.Bir yandan da kendime övgüler yağdırıyordum Gine tabiki.Güzeldim şimdi kendimize de haksızlık etmeyelim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İZEM
Acciónİzem Özkara,26 yaşında babasını 10 yaşında kaza sonucu kaybetmiştir.o günden bu yana anannesi ve dedesinin Trabzon'nun köyünde olan evde annesiyle yaşamaktadırlar.köyün çok da uzak olmayan sağlık ocağında mesleğine devam ediyordur. Canay Dalkıran,29...