10.

36 9 2
                                    

sziasztok, újra itt! 🤗

köszönöm mindenki türelmét és támogatását! 🫶🏻

instagramon (_ocean.writer_ néven) és itt is sokszor írtátok az erőszakot, az iskolai bántalmazásokat, a depressziót és a mások által kerített rossz érzéseket, mint témákat.

így gondoltam hozok egy olyan fejezetet, ami mindent magábaölel. 🥰

maradj velem, ha úgy érzed, szükséged van rá! ️❤️
 

                                                                                                            
                                                                                               
                                        .

1. Iskolai "csínyek", piszkálódások, sérelmek és bantalmazások

Gondolom, senkinek sem ismeretlenek sajnos az ilyesfajta megnyilvánulások. Az egy-egy elejtett, félresikerült vicc vagy a folyamatos sérülések. Nehéz úgy bemenni naponta-hetente, hogy tudod, nem jó helyen vagy. Nem esik a komfortzónádba, nem érzed biztonságban magad.

Az első és legfontosabb lépés ilyenkor, hogy ne hagyd, hogy mások elrontsák a kedved vagy gúnyt űzzenek belőled. Ez vagy te, ilyen vagy, így kell szeretniük, vagy legalábbis elfogadniuk.

Te vagy a saját történeted főhőse, te kelsz fel minden nap a gondolataiddal, te hozod a döntéseid és legfőkeppen Te mondod meg, ki szarozhat veled. És tudod, mit kell mondani ilyenkor? Hogy senki!

Tudom, hogy nem könnyű kitörni a mókuskerékből. Hogy nehéz nem sírva elrohanni egy rossz közegből. Hogy nem tudsz mindig erős maradni. És nem is kell.

A lényeg annyi, hogy Neked kell megmondanod, mikor van vége. Hogy mikor nem szívózhatnak veled tovább. Hogy mikor kell állj-t mondani. Ugyanis akkor van vége, amikor Te akarod. És nem amikor abbahagyják.

Tehát három lehetőséged van:

1. Marad minden ahogy van

Nem teszel semmit a téged zaklatókkal, homokba dugod a fejed és minden marad a régiben. Ők téged sértenek, esetleg viccet csinálnak belőled és bántanak.

Aki ezt szeretné választani, az olvassa újra az egész Énidőt! 🤓

2. Elfutsz

Mindig lesz olyan lehetőséged, hogy elmész. Otthagyod azt, aki rólad beszél. Nem törődsz vele, egyik füleden be, másikon ki és faképnél hagyod. Ez sokszor okos megoldás, konfliktus nélküli távozás. Néha jobb, ha ezt választjuk és "okos enged, szamár szenved".
Mert van hogy a menekülés = támadás.

Mégis, én mindennél jobban támogatom a következő lehetőséget: ⤵️

3. Kiálssz önmagadért

Ha ezt választod, hihetetlen büszke leszek Rád! 🥹

Mivel ez a pont nem arról szól, hogy be akarod bizonyítani nekem, anyukádnak vagy a bántalmazódnak, hogy igenis van hangod. Nem! Ez arról szól, hogy megtiszteled magad és kiálssz magadért, azért, aki vagy és amilyen vagy. Nem másnak kell bizonyítanod, hanem csakis magadnak azért, hogy jobban érezd magad a bőrődben.
Emlékeztek a legeslegelső fejezetre? Már akkor is ezt mondtam: az első Te legyél. Ne csak elfogadd, szeresd saját magad. Ha nem szereted (és ilyennek egyébként nem kéne lennie!!!), de ha mégis nem szereted, akkor tegyél érte, hogy szeresd. Itt kezdődik minden. Tudom, már legalább százszor elmondtam, de ha kell, még százszor elmondom! Önmagunk szeretése, ápolása, elfogadása, turbózása, fejlődése visz el addig az útig, ameddig el kellene jutni. 🌺

ÉnidőWhere stories live. Discover now