sziasztok kedvesek!
egy komment hatására ma a túlféltésről, szülői elnyomásról és családi problémákról lesz szó!
görgess tovább, ha szükséged van rá! :)
1. szülői túlféltés, nagy aggodalmak
Főleg tiniként sokszor érezzük úgy, hogy a szülői aggodalom teher számunkra. Mit ne csináljunk, mit nem szabad, mi veszélyes, stb. Olykor nehéz megérteni, hogy a legtöbb intés csak a mi biztonságunkat szolgálja.
Mikor egyre érettebbé válunk, megértjük, hogy a sok figyelmeztetés miért volt.
Hogy sokszor nem tehettük azt, amit szerettünk volna és később ezt nem is bánjuk.úgyhogy most kérlek nagyon figyelj arra, amit itt látsz!
💌
• apukádnak majdnem ugyanannyira fájt a szíve, amikor a tiedet összetörték.
• anyukád kilenc hónapig szenvedett veled, megtalálva a hatalmas örömöket a terhességben és később kicsit se bánta meg.
• apukádnak lehet, hogy nehéz beszélnie a veled kapcsolatos érzéseiről, de mindennél jobban szeret téged.
• anyukádnak szomorú nézni, amikor már nem kell fognia a kezed.
• az esküvőd napja, a gyermekeid születése, látni, hogy boldog vagy... ez a szüleidnek felér a világgal.
• mindketten rosszul érzik magukat, amikor nem tudják megadni neked azt, amire vágysz.
• minden szülinapod közeledtével rájönnek, hogy repül az idő. kéthónapos babából már lassan felnőtt lesz. és az egész számukra csak egy rövid időszaknak tűnt.
• nap mint nap próbálják neked a lehető legjobbat nyújtani, akkor is, amikor elutasítod őket.
• fáj látniuk, ha szomorú vagy, akkor is, ha nem engeded őket közel magadhoz.
• tűzön-vízen veled vannak és csak megpróbálnak megóvni mindentől, amit a piszkos világ rejt.
• nem akarják azt látni, hogy olyan rossz dolgokon keresztülmész, amit már ők is átéltek.
• a mosolyod rengeteget jelent nekik, főleg ha miattuk van.Amit ezzel szeretnék mondani, hogy sokszor érezzük azt, hogy a szülők aggodalma felesleges. De amióta megszülettél, az életük nagyrészét te töltöd ki. Miattad lemondtak dolgokról, aggódtak és mindig féltenek. Nem azért, mert rosszat akarnak neked! Hanem azért, hogy neked jó legyen. Hogy ne legyél olyan, mint a mai világban lévő fiatalok. Hogy megtanulj vigyázni magadra.
Bármennyire nehéz ezeket a dolgokat észben tartani, muszáj gondolni rá, mikor úgy érezzük, a saját szüleink ellenünk vannak.
Mindennek megvan az oka.
Légy hálás nekik, hogy megadnak neked mindent, amit tudnak és féltenek. Mert nem mondanak le rólad!
(sajnos viszont ezek nem minden családnál működnek így. vannak rossz körülmények, amire lejjebb ki is fogok térni. így legyünk hálásak, ha ilyen féltő szüleink vannak!)
💌
Természetesen sokszor azt érezzük, hogy annyira féltenek, hogy már megfulladunk tőle. Hogy rossz érzés, amikor nem bíznak bennünk. Hogy az aggodalmuk megfojt minket.
És ez sokszor igaz is.
Nehéz úgy felnőni, hogy valaki figyeli minden lépésed. Hogy a nyomodban járnak, mikor egyedül szeretnél lenni. Hogy nem értenek meg téged.
YOU ARE READING
Énidő
Randomebben a könyvemben szeretnék másoknak segíteni abban, hogy rátaláljanak önmagukra, fejlesszék önmagukat és kiállásukat, az önbizalmukat, hogy el tudják fogadni önmagukat. szorongások és társaságban beszélés, nehézen engedjük el önmagunk... ilyen tem...