"Lieve, gaat t nog?" De woorden komen van Matthy die in de deur staat. Ik kijk op in zn ogen en zie hem bezorgd kijken. "Moet ik Robbie eventjes halen" vraagt hij. "Ga maar opnemen ik red me wel" zeg ik. "Lieve schat ik ga pas als je me verteld wat er is, je ogen zijn niet voor niets helemaal rood." Hij komt naast me zitten en ik barst weer uit. "M-milo" snik ik. "Hij heeft me gezoend." Matthy neemt me steviger in zn armen. "Sst." Hij wrijft over mn rug en sust me. "Voelde je er niet fijn bij" vraagt hij. Ik schud mn hoofd. "Sinds ik hier ben doet hij alsof ik zn vriendin ben" snik ik. Matthy zweigt en laat me eventjes rustig worden.
"T gaat wel Rob" hoor ik Matthy zeggen. Ik draai me om en zie Robbie staan. Ik laat los uit Matthy zn grip en steek mn armen uit naar Robbie. Hij tilt me op en ik sla mn benen om zn middel. "Je hoeft t niet te vertellen lieverd, maar wil je wel eventjes rustig doen" zegt hij. Ik knik en ontspan me iets. Robbie loopt rustig op en neer tot ik rustig ben. "Gaat ie weer" vraagt Robbie. Ik knik en kijk op. Hij veegt mn tranen weg en geeft me een kusje. "Wil je dat een van ons bij je blijft of liever even alleen" vraagt Robbie. "Samen" zeg ik. Ik kijk naar Matthy, die knikt. Robbie snapt t en zet me bij Matthy neer.
"Succes Mat en als ze vervelend is moet je me maar halen" zegt Robbie. Ik lach en geef hem een tik. "Lieve vervelend ik denk dat ze eerder last heeft van mij" zegt Matthy. Robbie lacht en knikt. "Veel plezier tortelduifjes" zegt hij. "En als er iets is lieverd dan kom je naar me toe oke" vervolgt met bedoeling naar mij. "Ja schat komt goed" zegt Matthy. Robbie schud lachend zn hoofd en gaat weg. "Zullen we film kijken of heb je iets anders in gedachte" vraagt hij. Ik haal mn schouders op. "Mag ik je anders meenemen naar t park" vraagt Matthy. Ik knik en sta op. "M-mag ik misschien een trui van jou" vraag ik zacht en verlegen. "Ja tuurlijk dat hoef je niet te vragen" zegt hij. Ik knik en krijg van hem een grijze trui. Ik doe hem aan en zie dat Matthy een blauwe aandoet. "Kom je" zegt hij. Ik knik en we trekken onze schoenen aan.
Ik spring op zn rug en klem me vast. Hij lacht en pakt me vast. "Lieve, Lieve toch, die krijg je nog terug" zegt hij. "Durf je toch niet" zeg ik. "Oke das waar!" Ik lach en hij zet me weer neer bij t meertje. "Niet duwen ik smeek je!" "Mag ik wel iets anders doen" vraagt hij en neemt me in zn armen. Ik knik en kijk op. Voor ik t weet liggen zijn zachte lippen op die van mij. Uit schrik zet ik een stap achteruit. "Owh- uh- sorry!" Ik negeer hem en zet weer een stap dichterbij, voor ik mn lippen op die van hem leg. "Vond je t niet erg" vraagt hij. "Lieve schat je bent Milo niet oke. Vanaf moment 1 voelde ik me vertrouwd en geliefd bij je en ik weet we kennen elkaar pas 2 weken" zeg ik. "Ik hou van je Lieve" zegt hij. "Ik ook van jou, maar kunnen we t wel in ons beloop laten?" "Tuurlijk, maar dan gaan we in de tussentijd ook niet met andere oke" zegt hij. Ik knik. "Milo is een ander verhaal oke, daarvan weet ik dat je t niet wilt" zegt hij. Ik knik en leg mn hoofd tegen zn borst. "En- en Robbie" vraag ik zacht. "Lieverd dat is je broer, dat is al helemaal anders" zegt hij. Ik knik weer en sla mn armen om zn middel. "Mag Rob dit wel weten" vraag ik. "Lieve t is je broer je mag van mij tegen hem zeggen wat je wilt!" Ik knik en we besluiten weer terug te lopen.
"Je vind t niet erg dat ik je lieverd of schat ofzo noem" vraagt hij opeens. Ik schud mn hoofd, waarna hij de deur openmaakt. Meteen staat Robbie er. "Jezus ik was echt bezorgd, jullie waren opeens weg" zegt hij. Ik glimlach en kijk naar Matthy. "Nou hup opschieten tortelduifjes, t eten is klaar" zegt Robbie. Matthy en Robbie lopen door, maar ik trek Robbie terug. "Wat is er lieverd" vraagt hij. "Ik- ehm Matthy en ik- we hebben onze gevoelens tegen elkaar gezegd en ehm- gezoend" zeg ik. "Je hebt een goede jongen uitgekozen" zegt hij met een glimlach. "Maar we hebben nog niks. Ik heb ervoor gekozen t op zn beloop te laten" zeg ik. Hij knikt. "Ik ben trots op je!"
808 woorden
JE LEEST
sjans in visé/bankzitters fanfiction
Fanfictiondit is gebasseerd op 'sjans in visé van John Tana' alleen dan mijn versie, dus je leest maar gewoon en komt er wel achter hoe het loopt, want waarschijnlijk als je t liedje hoort snap je niks van wat die man zegt, maar daar letten we niet op