Ik word rustig wakker in de armen van Koen. Hij wrijft over mn rug en ik voel hem kusjes geven op mn haar. Ik kijk op in zn ogen en zie hem glimlachen. "Lekker geslapen maatje" vraagt hij. Ik knik en leg mn hoofd weer terug tegen zn borst. "Komen jullie ontbijten?" De deur gaat open. Ik kijk op in de ogen van Robbie. Koen knikt en staat op, maar ik blijf liggen. Ik heb geen honger. "Kom je lieverd?" Ik schud mn hoofd en druk mn knuffel stevig tegen mn borst. "Lieverd Lieve is ook beneden" zegt Robbie. Ik knik en hij tilt me op. Ik sla mn benen om zn middel. Met 1 hand houd ik mn knuffel stevig tegen me aan en de duim van mn andere hand zit nog steeds in mn mond, terwijl ik mn hoofd tegen Rob zn borst leg. "Vandaag gaan we alles inpakken voor Rome. We gaan daar een paar video's opnemen" zegt hij zacht. Ik knik.
Ik zit bij Robbie op zn schoot en leun met mn rug tegen zn borst. Mn hoofd ligt tegen zn borstbeen en mn gezicht is in zn nek gedraaid. "Hoef je niks" vraagt Raoul. Ik schud mn hoofd en sluit mn ogen. Gewoon even bijtanken kan geen kwaad, toch? "Zal ik je in bed leggen?" Ik schud mn hoofd. Ik voel een kusje op mn wang en een hand door mn haar, maar daarna ben ik volledig weg.
Robbie
"Wat vind je trouwens van zn shirt?" Natuurlijk is t Koen die t vraagt, omdat t zijn shirt is. "Prachtig Koen alleen je weet dat Psv beter is" zeg ik. Koen schud ferm zn hoofd. "Matthy maakte er ook geen probleem van" zegt hij. "Omdat hij ook voor Feyenoord is sentimentele" zeg ik. Hij lacht en geeft me een tik. Ik grinnik wat, maar eet dan wel door."Hm?" T is zacht, maar ik hoor t wel. Ik wrijf over t shirtje van Matthy en niet veel later kijkt hij me aan. "Hey" zeg ik zacht. Hij knikt en sabbelt rustig door op zn duim. Hier zijn we t wel gewend van de jongen. Als iets te veel voor hem is geweest ofzo dan doet hij dit. Niemand kijkt er dus ook raar van om. Misschien dat Lieve er wat over denkt, maar ik denk dat ze Matthy eigenlijk alleen maar wil helpen. Zn blauwe ogen blijven op mij gericht, waardoor ik ook weer in de zijne kijk. "T is oke liefje, doe je oogjes dicht als je moe bent. Huil alles eruit in mn armen en zeg wat er in dat hoofdje speelt" zeg ik. Hij draait zn hoofd in mn borst en ik voel een natte plek ontstaan.
Iedereen zit rustig in de woonkamer. Zo ook Lieve, die zich iets meer richting Koen optrekt. "T is oke lieverd, huil maar, huil maar tot alles eruit is dan gaan we daarna samen eventjes jou koffertje inpakken" fluister ik. Matthy blijft huilen en lijkt ontroostbaar tot hij na een half uurtje opkijkt. Ik veeg wat tranen weg en glimlach naar hem. "Is alles eruit" vraag ik. Hij knikt klein en legt zn hoofd tegen mn borst, waar hij meteen weer figuurtjes begint te tekenen.
"Heb je alles" vraag ik. Hij knikt en pakt mn hand. "Mag ik wel nog een trui van jou" vraagt hij. Ik knik en loop met hem aan mn hand naar boven. "Kies maar uit maatje" zeg ik. Hij loopt mn kast in en pakt mn blauwe Arte trui eruit. "Wil je die?" Hij knikt en kijkt in mn ogen. "Dat is helemaal prima maatje" zeg ik. Hij trekt zn Feyenoord shirtje uit en doet de trui aan. T is hem misschien veel en veel te groot, maar dat maakt hem niet uit. "Doe je nog een broek en schoenen aan dan kunnen we nog eventjes wat leuks doen voordat we weer gaan slapen" zeg ik. Hij knikt en loopt weer naar beneden. Ik vouw t shirtje van Koen op en leg hem op t bed van Koen.
"Of je bent goed in bed of je bent goed in bowlen" zeg ik. Matthy kijkt me raar aan. "Is maar een grapje lieverd, gooi maar gewoon" zeg ik. Hij knikt en rolt de bal. T was zn laatste worp en ook nog een strike. "Uitslover!" Matthy loopt op me af en geeft me een knuffel. "Kijk Robbie ik heb gewonnen" zegt hij. Ik knik en glimlach. "Goed gedaan lieverd, zullen we dan maar kijken of die andere al klaar zijn dan kunnen we alvast gaan slapen voor vannacht" zeg ik. Hij knikt en we lopen weer naar buiten als we onze normale schoenen aan hebben.
"We zijn thuis lieverd" zeg ik. De hele weg was t stil. Matthy keek naar buiten en had zn duim in zn mond, terwijl ik over zn bovenbeen wreef. Ik krijg geen antwoord, niet eens een beweging. Ik kijk en zie dat hij in slaap is gevallen. Ik til hem uit de auto en leg hem in zn bed. Lieve ligt er ook al rustig te slapen. Ik loop naar boven en zet een wekker, waarna ik ook rustig in slaap val. Op naar morgen.
867 woorden
JE LEEST
sjans in visé/bankzitters fanfiction
Fanficdit is gebasseerd op 'sjans in visé van John Tana' alleen dan mijn versie, dus je leest maar gewoon en komt er wel achter hoe het loopt, want waarschijnlijk als je t liedje hoort snap je niks van wat die man zegt, maar daar letten we niet op