Matthy
Ik word rustig wakker en zie dat ik alleen in bed lig. Waar is Robbie? Ik kan niet veel langer nadenken, want hij komt de kamer al in. "Hey lieverd, lekker geslapen?" Ik knik klein en ga rustig rechtop zitten. "Heb je nog veel pijn" vraagt hij. Ik schud zacht mn hoofd. "Zullen we dan naar de andere gaan?" Ik knik en ga voorzichtig staan. T gaat gelukkig al ietsje beter dan gister. "Voel je je beentjes wel weer" vraagt hij. Ik knik klein en voorzichtig loop ik naar Robbie. Ik voel me net een baby die net alleen kan lopen. Mn tong steekt uit mn mond en mn armen steken naar voren.Ik doe al mn skikleren weer aan en pak mm skies. Koen rijd naar de piste. "Niet naar mij roepen als ik bezig ben" zeg ik. Iedereen knikt. Als we boven zijn wachten we tot iedereen klaar is en gaan we naar beneden. De andere zijn veel sneller en al snel merk ik dat er niemand bij me is. Er komt een man naast me skieen en legt een hand op mn achterwerk. Ik duw hem weg en zie een huisje. Gelukkig is t een restaurantje en zie ik die man verder naar beneden gaan. Ik doe mn skies uit en ga op een bankje zitten. Wachten tot de rest komt. Ik pak mn telefoon en speel een spelletje.
Ik denk dat ik hier al bijna 1,5 uur zit, maar ik voel een hand op mn knie. Ik kijk meteen op in de ogen van Robbie. "Jezus lieverd wil je ons niet meer zo laten schrikken" zegt hij. Ik haal mn schouders op en speel door. "Ga je mee, de andere wachten" zegt hij. Ik schud mn hoofd en speel door. Dalijk is die man er weer of komt er een andere. "Is er iets gebeurd, hm?" Ik schud mn hoofd, terwijl ik nu eigenlijk gewoon lieg. "Wat is er dan" vraagt hij. "Jullie waren weg en er kwam een man. Die begon me aan te raken op plekken waar ik t niet wou, nu goed" zucht ik geirriteerd.
"We blijven nu bij je lieverd, dat beloven we" zegt Robbie. Ik zucht kort en kijk op. Robbie kijkt me ook aan en ik laat me in zn armen vallen. "Sst" fluistert hij en wrijft over mn rug. Ik weet niet hoe, maar de tranen vallen niet. Misschien omdat ik toch ook meer geirriteerd en een beetje boos ben. "Kom je weer mee dan kunnen we daarna nog eens anders sluiten de liften" zegt hij. Ik knik klein en doe alles weer aan. Mn skies klik ik weer vast en mn help doe ik op. Ik pak Robbie zn hand en we gaan rustig naar de andere. Ze kijken bezorgd, maar laten me wel met rust. "We blijven bij Matthy nu" zegt Robbie. De andere knikken en we gaan naar beneden.
Beneden gaan we meteen nog eens. Ik zit met Milo in een lift en leg mn hoofd op zn schouder. "Ben je moe maatje" vraagt hij. Ik knik klein. "Blijf je wakker tot beneden of wil je dalijk uitstappen en naar t huisje" vraagt hij. "Huisje" zeg ik zacht. Hij wrijft over mn rug en bij t einde gaat de rest verder naar de andere lift en nemen wij hem naar beneden. Als we eindelijk weer beneden zijn pakken we 1 van de 2 auto's die we hebben gehuurd en rijd Milo naar t huisje. Ik sluit eventjes mn ogen.
Ik word wakker van Milo die me tilt. "Hey we zijn bij t huisje, kleed jij je uit en ga je lekker in bed liggen of wil je op de bank met mij" vraagt hij. "Bij jou" zeg ik zacht. Hij knikt en helpt me met uitkleden. Hij doet zn skikleren ook uit en pakt een dekentje. Ik ga bij Milo op schoot zitten en hij legt t dekentje om me heen. Ik steek mn duim in mn mond en sluit mn ogen. Vrijwel meteen val ik inslaap.
672 woorden
JE LEEST
sjans in visé/bankzitters fanfiction
Fanficdit is gebasseerd op 'sjans in visé van John Tana' alleen dan mijn versie, dus je leest maar gewoon en komt er wel achter hoe het loopt, want waarschijnlijk als je t liedje hoort snap je niks van wat die man zegt, maar daar letten we niet op