Matthy
"Lieve" zeg ik zacht en wrijf over haar arm. Ze opent dr ogen en kijkt me aan. "Hey" zeg ik. "T is 6 uur Mat" zegt ze. "Weet ik, maar ik wil voor een video ontbijt maken voor de jongens alleen moet je me daarbij helpen" zeg ik. Ze staat op uit bed en trekt een trui van mij aan. "Je vind t niet erg als je op youtube komt?" Ze schud haar hoofd en ik begin de intro te filmen."Alles staat klaar, zullen we ze wakker maken" zeg ik. Ze knikt. "Eerst Roel" vraagt ze. Ik knik en maak de deur van Raoul zn kamer open. Ze gaat op bed zitten en fluistert. Ik glimlach en zet de camera neer. Ik spring op Raoul. "Jezus maatje, je hebt me al eens rustiger wakker gemaakt" zegt hij. "Weet ik, maar we hebben ontbijt" zeg ik. Hij glimlacht en gaat rechtop zitten. "Over een kwartier beneden" zegt Lieve. Raoul knikt en we gaan door naar Milo. "Mag ik Miel doen, da mag jij Koen en Rob doen" vraag ik. Ze knikt en pakt de camera. Ik maak de deur open en spring op Milo. "Jezus maatje" kreunt hij. "Sorry Miel" zeg ik. "Maakt niet uit, maar wat is er." "Over een kwartier beneden voor ontbijt" zeg ik. Hij knikt en we gaan naar Robbie.
"Spring jij ook" vraag ik. "Ik kan ook doen of er iets is, dan heb je meteen een overbezorgde Rob op beeld" zegt ze. Ik knik hevig en ze stapt binnen. Ze gaat onder de deken liggen in Rob zn armen. "Hm?" Lieve doet alsof ze huilt. "Gaat t schat" vraagt Robbie en gaat rechtop zitten. "Robje, wil je over een kwartier beneden zijn" 'snikt' Lieve. "Tuurlijk schat, ik kom zo, blijf maar rustig" zegt Rob. Lieve knikt en loopt de kamer weer uit. Ze geeft me een knuffel en we gaan naar Koen. "Nu spring ik wel gewoon" zegt ze. Ik knik en maak zacht de deur open. Ze rent op t bed af en springt op Koen, maar die duwt Lieve van t bed af.
Ze blijft liggen op de grond en ik leg mn camera neer. "Lieverd blijf even liggen" zeg ik en schud Koen door elkaar. Hij draait zich om. "Haal Rob even, wil je" zeg ik. Hij stapt uit bed en ziet Lieve liggen, meteen trekt hij een sprint richting de gang. "Schat blijf bij me" snik ik als ze haar ogen sluit. "Jezus wat is hier gebeurd" zegt Robbie. "Lieve sprong op Koen om hem wakker te maken, maar die duwde haar uit bed" snik ik. Robbie knikt en komt bij me zitten. "Lieverd t is oke, kun je je oogjes openen voor mij" zegt hij zacht en wrijft over t jukbeen van Lieve.
"R-rob" zegt ze schor als ze bijkomt. "Ik ben er schat, zullen we even rechtop gaan zitten" zegt Robbie en helpt Lieve rechtop. "Heb je veel pijn" vraagt Koen. "Beetje." "T spijt me echt Lieve" zegt Koen. "Maakt niet uit, maar zullen we naar beneden we hebben ontbijt gemaakt en daarvoor moesten jullie wakker worden" zeg ik. Robbie en Koen glimlachen en knikken. "Zal ik je tillen Lieverd" zegt Robbie. Lieve knikt en ik pak mn camera weer op. "Nou t gaat weer goed met Lieve, toch schat" zeg ik. Lieve knikt en geeft me een kusje.
"Dit is echt lekker jongens!" "Ik ben een meisje" zegt Lieve nep-boos tegen Koen. "Sorry, sorry!" Lieve knikt en eet weer rustig door. Als t klaar is ruimen Lieve en ik op en film ik de outro. "Thanks voor t meedoen" zeg ik. "Geen probleem lieverd" zegt ze en we geven elkaar een knuffel. "Heb je toevallig wel paracetamol, begin toch wel iets minder goed te voelen" zegt ze. "Ik zal Robbie even halen als jij hier even blijft zitten." Ze knikt en ik zet haar tegen t keukenkastje op de grond. Ze maakt zich klein en ik loop naar Robbie. "Hey schat, wat is er ik ben eigenlijk aan t opnemen" zegt hij. "Lieve voelt zich toch niet zo goed" zeg ik. Hij zet alles stop. "Waar is ze? Is ze bij?" Alle vragen worden gevraagd. "Keuken en weet ik niet" zeg ik. Hij loopt meteen naar beneden.
Robbie
"Lieve, hoor je mij" zeg ik als ik voor t bolletje mensen in de keuken hurk. Ze kijkt op. "Heb je paracetamol" vraagt ze. Ik knik en pak er 2 met een glas water. Ik geef t aan Lieve en ga naast dr zitten. "Gaat ie" vraag ik. "Ietsje minder, maar verder prima" zegt ze. Ik knik en ze legt haar hoofd op mn schouder. "Zal ik je even in mijn bed leggen, dan kan ik verder opnemen en ben ik in jou buurt" zeg ik. Ze knikt en ik til dr op.Ik leg haar zachtjes neer en stop haar in. "Wil je even bij me komen liggen" vraagt ze. Ik knik en ga ernaast liggen. Ze nestelt zich aan mijn zijde en houd me stevig vast. "Slaaplekker schatje" zeg ik. "Hm, slaaplekker Robje" zegt ze zacht. Ik grinnik, waarna ze inslaap valt.
858 woorden
JE LEEST
sjans in visé/bankzitters fanfiction
Fanfictiondit is gebasseerd op 'sjans in visé van John Tana' alleen dan mijn versie, dus je leest maar gewoon en komt er wel achter hoe het loopt, want waarschijnlijk als je t liedje hoort snap je niks van wat die man zegt, maar daar letten we niet op