Kapitel 6 ~A

166 9 0
                                    

|Ogge's Pov|

Mamma öppnar dörren till sjukhusets parkering.
"Kan du berätta för mig vad som hände, gubben?" säger hon oroligt. Jag suckar.
"Jag halkade med cykeln", mumlar jag.
"Du har tur att inget blev brutet. Var lite mer försiktig nästa gång, okej?" säger hon och ler ett stelt leende till mig.
"Ja, jag ska..." Hon får inte veta sanningen.

|Hemma

Det första jag gör när jag kommer hem är att gå till köket, mycket har hänt idag. Jag fick reda på att min crush sedan länge gillar mig, sen kommer hans vänner och slår mig. Samt Felix. Jag kollar i kylskåpet efter något snabbt att äta. Men allt jag finner är grönsaker, kyckling och någon äcklig sås. Jag stänger kylskåpet och mamma sitter på en av köksstolarna, den Felix satt på.
"Jag ska och handla imorgon, därför är det ganska lite mat vi har hemma", säger hon och ler. Min mobiltelefon börjar ringa och jag ler ursäktade till mamma.

Felix

Jag skakar på huvudet. Aldrig Felix... Eller? Jag gillar honom va? Kanske... Jag drar pekfingret över skärmen och lägger mobilen mot örat.
"Hej?" muttrar jag.
"Ogge! Snälla förlåt mig..." säger han snabbt. "Jag älskar dig..." Det sista gör så jävla ont. För jag fattar att han ljuger....

Hej! Jag kan bara säga en sak snabbt. Jag ska iväg utomlands och jag vet inte om jag kommer kunna uppdatera. 💓 Men min vän på dethär kontot kommer göra de. Men jag kommer inte vara död så ni vet det 💓 Btw tack för hundra läsningar 💓 Ses snart ~A ❤️

Secret In Love| FoggeWhere stories live. Discover now