|Ogge's Pov|
Jag hoppar på den risiga cykeln och trampar på pedalerna. Tankarna flyr runt i mot huvud. Felix? Slagen av sin mamma? Ofta? Ljuger han?
Nu inser jag vad jag har gett mig in på. Han ljög. Det måste vara en fälla. Han, Oscar och Omar måste ha lurat mig.
"Fan..." mumlar jag. Jag svänger in på min gata. Helt automatiskt. Mammas bil är borta, som vanligt jag hon åkt. Men en cykel står lutad mot brevlådan. Felix... Jag ställer cykeln bredvid Felix och går in. Jag gräver runt i min ficka efter nycklarna."Hallå? Felix?" ropar jag in mot huset. Lite skrammel hörs och Felix står vid dörren till vardagsrummet.
"Hej..." Han kollar på mig. "Ehm, vart e badrummet?" Jag kollar på honom, och pekar på en dörr några meter ifrån honom. Han nickar snabbt och smyger in.Jag sätter mig utmattad ner i soffan, och sätter på Tv'n. En mobil ligger på soffbordet. En vit IPhone 5s (vet inte om han har de?) och den plingar snabbt till. Ett sms. Jag lutar mig fram, men då öppnas dörren från badrummet och Felix är tillbaka.
"Fick jag något?" Jag kollar oförstående på honom.
"På mobilen då", säger han snabbt.
"Ja, ett sms."
"Okej", säger han och tar mobilen. Det blir tyst i flera minuter. Sen bryter jag tystnaden.
"Ska du svara?" säger jag när han bra stirrar på skärmen.
"Nej..." säger han och stänger av mobilen. Han lägger mer mobilen och går. När dörren till gästrummet stängs så kollar jag snabbt på mobilen. Jag kollar på mobilen. Han har ingen kod...
Mitt nyfikna jag tar över och jag kollar.Från: Oscar
16.27
Vi vet vart du är, Felix.Jag ryser till. Är de här...? Mina tankar avbryts av mobilen som har fått ett nytt sms.
Från Oscar
16.34
Det är fult att kolla på andras sms, Ogge;)Jag vänder mig om, och kollar ut genom fönstret. Och där står de. Oscar och Omar...
Creepy! 😂 Hahah näe! 🌸✋🏼 Men tack för ni läste. Hoppas att de blev bra! 💞 Ses! 👋🏼 ~Amanda
VOCÊ ESTÁ LENDO
Secret In Love| Fogge
FanficJag älskar Felix. Han är min Felix. Men han kan vara för rädd ibland.. Och när han är rädd skadar han alltid mig...