Kapitel 18 ~A

130 10 1
                                    

Ogges perspektiv|

Jag kliver in på caféet och går direkt fram till disken. Kvinnan bakom kassan ler vänligt åt mig.
"En kaffe, tack", säger jag tyst. Hon nickar bara.
"Du verkar inte vara på topp idag", säger hon plötsligt. Jag rycker på axlarna.
"Inte världens bästa dag", svarar jag bara. Hon ler försiktigt åt mig.
"Då får vi hoppas att de blir bättre senare då", säger hon och räcker mig en varm kopp. Jag plockar fram plånboken men hon stoppar mig.
"Jag bjuder på den. Så blir något bra i alla fall", säger hon. Jag ler tacksamt innan jag tar min kopp och sätter mig vid ett ledigt bord.

Det är kyligt ute nu och jag går snabbt hem. Jag vill inte möta Omar och hans kompisar. Inte nu. Hela jag är fylld av ångest. Felix borde fö ha sitt privatliv. Och allt som Omar säger behöver inte vara sant.. Allt jag vill göra är art ringa Felix och be om ursäkt. Vilket jag gör. Jag drar fram mobilen och ringer honom.
"Hej Ogge.." säger han trött. Vill han inte prata med mig?
"Hej Felix", säger jag. Det tar en lång stund innan någon av oss säger nåt.
"Vad vill du egentligen?" muttrar han.
"Jag vill säga förlåt. Omar fick mig att tro att du gjort något som du säkert inge har gjort.." säger jag.
"Vad trodde du?" säger han. Jag tar ett djupt andetag.
"Att du var otrogen.." Han suckar.
"Vet du vad? Jag vet inte vad vi har längre.." säger han. Jag har stannat upp. "För allt vi för är att låta andra styra oss och skada varandra Ogge. Jag tror inte man gör så i ett förhållande."
"Vad menar du?" säger jag. Mina ögon tåras. "Gör du slut?" Jag snyftar tyst till.
"Nej.." säger han. "Vi pratar imorgon." Sem lägger han på. Jag för min telefon till fickan och gråter. Att allt ska vara så jobbigt.

-

Heej. Förlåt för kort kapitel men ville uppdatera. Haha ~A

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Dec 03, 2015 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

Secret In Love| FoggeDonde viven las historias. Descúbrelo ahora