Kapitel 15 ~B

105 7 0
                                    

Felix Perspektiv|

Jag slår in Ogges mobilnummer och lägger mobilen mot örat. Inget svar. Jag går runt och väntar på att han ska ringa tillbaka men inget resultat. Tankarna börjas väckas till liv i mitt huvud.
"Har någon skadat honom?"
"Sover han?"
"Är han bortrest?"
"Omar?..."
Tankarna snurrar runt och snart börjar jag inse vad som händer.. Den konstiga kille som grovhånglade med Ogge, killarna som höll fast mig..

"Ogge kommer bli våldtagen"

Tårarna börjar trycka bakom ögonlocken och jag kan inte hålla mig längre.
Gråten släpps fri och in kommer en Oscar Enestad som tydligen knackat på dörren i 10 min.

"The fuck Felix? Gråter du??" Han har visst bara gått in och nu står han vid min sida.
"Nej", säger jag och torkar bort tårarna. Oscar skrattar bara svagt.
"Felix, jag ser att du har gråtit fan", säger han. Jag kollar på honom och tränger fram ett falskt leende.
"Jag fick något i ögat bara.." börjar jag men han avbryter mig.
"Aa säkert. Det är ju så att ögonen blir röda och kinderna alldeles våra för att man fick något i ögat."

Jag sätter mig i soffan och kollar på Oscar som kollar på mig med ett varmt leende.
"Vill du ha något?" frågar han.
"Nej tack", säger jag.

Oscars egna lägenhet består av ett sovrum, kök, badrum, vardagsrum och hall. Inte världens lyxigaste, men set duger för honom. Jag gick direkt till honom när jag inte fick tag på Ogge.

Ogge...

Jag drar fram mobilen ur byxfickan och ringer honom snabbt. Signal efter signal når mitt öra.
"Hallå?" Jag flämtar till.
"Ogge!" säger jag lättad. Det är tyst i några sekunder.
"Jag kan inte prata", mumlar han. Jag kollar bekymrat framför mig.
"Ogge? Varför?"
"Jag kan inte bara", säger han. "Jag ringer dig sen." Sen lägger han på.
Oscar kommer ut från köket med en kaffekopp i handen.
"Vad har hänt?" säger han och sätter sig bredvid mig. "Svarade han?" Jag nickar.
"Vad sa han?" Jag känner hur tårarna återigen trycker bakom ögonlocken,  men jag håller inte tillbaka de utan låter de falla.
"Felix? Vad sa han?" Oscar kollar på mig oroligt.
"Något har hänt. Jag är säker på det", säger jag och torkar förgäves bort några tårar.
"Varför tror du det?" frågar Oscar lugnt.
"Jag hörde det, på hans röst", säger jag. Jag snyftar till och torkar bort ännu fler tårar.
"Ta det lugnt", säger Oscar och kramar om mig.
"Han skulle ringa mig sen", säger jag tyst. Oscar stryker mig lugnande över ryggen.
"Då är det bara att vänta Felix", säger han och jag nickar.

Jag går längs vägen påväg hem. Oscar och hade suttit och bara kramat om varandra tills jag hade lugnat ner mig.
Jag känner hur mobilen surrar till i fickan. Jag drar upp den.

Ogge

Jag är hemma nu.
Kom inte till mig. Förklarar imorgon. Efter skolan.

Jag slappnar av. Han är okej. Tror jag.

Felix

Okej :)
Älskar dig. <333
Läst 19.34

-
Ganska kort kapitel men aja hahah. Hoppas ni gillar det 💕 ~B

Secret In Love| FoggeWhere stories live. Discover now