-1-

791 21 3
                                    

Hai everyone. Finally comeback dengan cerita baru ni. Hope you guys like it. Thanks to my number one supporter izzstarlight yang support dari awal sampai habis. Korang support dia juga tau. Thank you.

⚘️





"Kau sedar tak apa yang kau dah buat ni, Syarriq? Kau boleh rosakkan seluruh misi kita." suara bergema di bilik kecil itu. Berdesing telinga rasanya.

"Saya minta maaf, Tuan."

"Aku tanya ni, kau sedar ke tak, Syarriq? Kau sedar tak ia boleh rosakkan misi? Kau sedar tak betapa ramai anggota kita boleh mati."

"Sedar, Tuan."

"Kalau kau sedar, kenapa kau buat? Kau nak sabotaj misi kita ke?"

"Tak, tuan."

"Jadi apa tujuan sebenar kau buat macam tu? Kau cakap dekat aku sekarang."

Kolar baju uniform yang dipakai oleh Syarriq ditarik kuat. Syarriq hanya diam menerima, dia tahu memang dia yang salah dalam hal ni. Dia layak untuk dihukum.

"Aku tahu kebelakangan ni kau ada masalah. Tapi jangan disebabkan masalah kau, kau nak bunuh anggota kita. Aku tak nak buat benda ni, Syarriq. Tapi ini adalah arahan. Kau dikenakan gantung kerja selama sebulan dan kau tak dibenarkan berada di sini. Kau faham kan maksud aku? Pergi mana kau nak. Tenangkan diri kau. Lepas sebulan, aku nak tengok kau jadi Syarriq yang lebih baik dari dulu. Faham tak?"

"Faham, tuan."

⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️

Cuaca panas menyebabkan wajah Anggun kemerah-merahan. Kipas kecil yang di tangannya langsung tak mampu menghilangkan rasa panasnya. Berjam-jam dia tunggu di sini. Tetapi yang dinantikan tetap tidak berkunjung tiba.

Kapal cruise setinggi 10 tingkat di hadapannya dipandang sambil tangannya menghalang cahaya matahari dari memasuki matanya. Kapal memang dari tadi sudah berada di situ tetapi mereka belum dibenarkan masuk.

Service apa macam ni?

"Mama. Bila kita boleh masuk ni? Panas lah dekat sini." Anggun menyoal kepada mamanya, Raja Qhuraisha.

Raja Qhuraisha langsung tak menjawab. Hanya diam membaca majalah sambil dikipas oleh bodyguard yang berada di sisinya. Seolah-olah tidak terkesan dengan panas terik yang membakar mereka.

Anggun yang tidak mendapat balasan dari mamanya kembali diam dan memandang sekelilingnya. Secara tiba-tiba, cahaya matahari menyilaukan matanya. Dia terus mengangkat tangannya untuk menghalang cahaya matahari dengan menggunakan tangannya.

"Silaunya... Auch."

Sedang Anggun merungut, ada seorang lelaki tiba-tiba melanggar tubuh kecilnya di tepi sehingga Anggun teranjak sedikit ke hadapan.

"I'm sorry." ucap lelaki bertshirt hitam yang tidak sengaja melanggarnya itu.

Tetapi akibat, silau cahaya matahari Anggun tidak dapat melihat wajahnya dengan jelas. Dia hanya nampak lelaki itu seperti bercahaya dan suara lelaki itu garau bak tertelan microphone. Bau wangian maskulin semerbak menusuk ke dalam hidungnya.

Lelaki itu berjalan pergi.

"Cik Anggun? Cik ok ke? Nak saya tangkap lelaki tu ke?" Uncle Sew berbangsa Cina menghampiri Anggun.

"Tak payah. I'm ok." jawab Anggun.

Anggun memandang ke arah tempat di mana lelaki tadi berjalan meninggalkannya. Bayang lelaki bertshirt hitam itu sudah hilang di tengah orang ramai.

Anggun's [C]Where stories live. Discover now